To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] slabe ogrzewanie

majkimajki1234 - 12-05-2012, 11:02
Temat postu: [E54A 2.0 V6] slabe ogrzewanie
witam.mam problem z ogrzewaniem.mam klimatronik i klima dzila ok ale juz ogrzewanie jest slabe.niedawno silnik wymienialem i jest tak samo na nowym silniku i na starym tez tak bylo czy to moze byc cos z nagrzewnica?
Frost - 12-05-2012, 11:44

a siła nadmuchu jest odpowiednia ?? Może być zabita nagrzewnica, problem z termostatem który sie blokuje a jakby nadmuch był słaby to może jeszcze być nagrzewnica na radiatorach zawalona brudem
majkimajki1234 - 12-05-2012, 16:30

sila nadmuchu jaka by nie byla to i tak zawsze leci takie letnie powietrze i nawet jak na maxa ustawie temperature czyli 32 stopnie.szczerze to nie znam sie za barzdzo ale tez tak mysle ze z nagrzewnica jest cos nie tak bo na poprzednim silniku bylo tak samo
Frost - 12-05-2012, 17:00

termostat został stary ?? Sprawdź jeszcze jak Ci sie silnik nagrzeje czy wyjście z nagrzewnicy jest ciepłe (przewody znajdziesz na grodzi koło przepustnicy - tam gdzie filtr paliwa) i pytanie techniczne, czy odpowietrzony masz układ ??
jacek11 - 13-05-2012, 08:58

majkimajki1234, auto masz z gazem?
majkimajki1234 - 13-05-2012, 21:00

tak auto jest z gazem ale teraz co silnik wymienilem to byl tylko benzyna i poprostu wpial mi sie mechanik w ta instalacje.a uklad tak odpowietrzony no musze popatrzec tak jak mowisz
jacek11 - 13-05-2012, 21:20

Sprawdź,jak podłączone jest podgrzewanie parownika.Możliwe,że jest połączone szeregowo z nagrzewnicą,i w takiej sytuacji parownik blokuje przepływ płynu,z racji mniejszego przekroju króćców.(to znam z autopcji) ) Jeżeli parownik podłączony jest równolegle z nagrzewnicą,sprawdź jaką średnicę mają trójniki odprowadzającą płyn do parownika.
k@rol - 13-05-2012, 22:03

a może poprostu klimatronik nie przestawia tych zastawek zimne/ciepłe powietrze, u mnie czasem się wieszał i też nie leciało za ciepłe powietrze...
tpodsiadlo - 14-05-2012, 16:07

Cytat:
Sprawdź,jak podłączone jest podgrzewanie parownika.Możliwe,że jest połączone szeregowo z nagrzewnicą,i w takiej sytuacji parownik blokuje przepływ płynu,z racji mniejszego przekroju króćców.(to znam z autopcji) ) Jeżeli parownik podłączony jest równolegle z nagrzewnicą,sprawdź jaką średnicę mają trójniki odprowadzającą płyn do parownika.


z tym moze byc różnie - u mnie np przy polaczeniu szeregowym ogrzewanie bylo lepsze - w rownoleglym obieg plynu przez parownik jest krotsze i chyba parownik (zwlaszcza jakis wiekszy) mniejszy opor stawia niz centralka.

co do samego termostatu to nawet przy calkowicie wyjetym termostacie (probowalem) ogrzewanie bedzie slabe na wolnych obrotach ale juz podczas jazdy czy po przegazowaniu grzeje prawie normalnie,

moze byc tez zapowietrzony ale wydaje mi sie ze galant ma zdolnosci samoodpowietrzajace, bo w zadnym E5 (2.0 16v, 2.4 16v, 2.0 24v) nie odpowietrzalem nigdy tylko po prostu wlewalem plyn i zawsze mialem ogrzewanie sprawne - chociaz klimatronika nie mialem

raczej bedzie zapchana centralka, albo rzeczywiscie ktoras klapka nie otwiera sie do konca.

majkimajki1234 - 30-08-2012, 11:09

sprawdzalem i wyjscie i wejscie do nagrzewnicy jest cieple klapki ktore otwieraja i zamykaja cieplo zimno sa w porzadku wszystko dziala wiec to pewnie nagrzewnica siadla i uklad tez odkamienialem
zombie - 21-01-2016, 15:09

rozwiazales problem? mam ten sam problem i nie wiem czego sie czepic
tpodsiadlo - 24-01-2016, 13:55

przyczyna slabego ogrzewania moze byc
zapowietrzony uklad chlodzenia
uszkodzony termostat
zapchana centralka
nieprawidlowo zamontowane ogrzewanie reduktora lpg
uszkodzenie klapki od teperatury ewentualnie serwa jesli klimatronik

w galancie e5 trzeba jeszcze pamietac, zeby zamknac nawiew swiezego powietrza - ten dyngielek na srodkowych nawiewach ma byc na dole, choc swoja droga jest to niemilosierne udogodnienie na dlugich trasach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group