Space Wagon Techniczne - Czujnik położenia wału, przepustnica czy zawór egr?
Krzysiek123GDi - 23-05-2012, 16:59 Temat postu: Czujnik położenia wału, przepustnica czy zawór egr? Witam serdecznie, jestem nowy na forum ale zacznę z grubej rury. Mam problem z następującym tematem:
Użytkuję Miśka od ponad dwóch lat. przez ten okres zrobiłem ok 50 tysięcy km. Moja opinia jest pozytywna. Silnik mocny, auto posiada przyspieszenie, dość elastyczne, nawet niedużo pali jak na pojemność, moc, masę oraz gabaryty. Ale do sedna - od jakiegoś czasu, początkowo bardzo rzadko auto po zgaszeniu silnika np na parkingu i ponownej próbie uruchomienia nie chciało zapalić. Samochód musiał postać jakieś 20 minut i wszystko było okey. Ponieważ zdarzało się to bardzo rzadko zbagatelizowałem problem i nic nie robiłem w temacie. Kilka miesięcy temu sprawa zaczęła się powtarzać coraz częściej. Z uwagi tego, że pracuję w delegacji prawie całym rokiem nigdy nie miałem czasu aby coś z tym zrobić, a gdy już znalazłem chwile problem zanikał..:) Jednak teraz stało się to nieznośne. Przejadę powiedzmy 50 km i jest sytuacja tego typu:
[ Dodano: 23-05-2012, 17:05 ]
1. samochód nie chce zapalić
2. Jeśli złapie - to jak by przez 2 , 3 sekundy chodził jakby na 2 garach i gasnie( obroty nie przekroczą nawet 1000/rpm nawet gdy gazu dodaje.
3. Szarpanie przy jeździe , tzn takie poszarpywanie tak jak by zaczynało braknąć paliwa oraz przy gwałtownym przyspieszaniu np na 2-ce, ( gwałtowne wdepnięcie gazu)
4. Falowanie obrotów, w zimę po dłuższym postoju do 2000/rpm po czym stabilizuje się
Moc jest okey, spalanie też w normie. Nie wiem od czego zacząć, może od świec , przewodów? Może zapłon się przestawił? Proszę o pomoc w co celować? od czego zacząć?
Pozdrawiam
[ Dodano: 23-05-2012, 17:10 ]
Zapomniałem dodać, że dzisiaj miałem ową sytuację, nie czekałem tylko machę w górę i odpiołem czujnik przepustnicy i podłączyłem go ponownie na przekręconym zapłonie po czym przekręciłem kluczyk i zapalił. Jednak jechał jak by miał z jakieś 45 koni. Po ponownym zapaleniu wszystko było okey.
Krzyzak - 23-05-2012, 22:37
trudno powiedzieć co, ale raczej żadne z powyższych
trochę może być wskazanie na czujnik wałka rozrządu (w głowicy, nad skrzynią, na wałku wydechowym), ale możliwe też są problemy z układem zasilania w paliwo - jak rozumiem z podpisu chodzi o GDI, więc może pompa WC siada?
Krzysiek123GDi - 24-05-2012, 14:43
Pompa WC? a może, zacząć od świec i przewodów? samochód jak jest zimny pali bez jakiegokolwiek problemu. Dopiero po rozgrzaniu jest problem. jeśli nic nie wykombinuję trzeba będzie stawiać auto do mechanika. ale trzeba mniej więcej wiedzieć w co w ogóle celować...
Krzyzak - 24-05-2012, 18:27
a jak gaśnie, to check engine się nie zapala?
pompa WC = wysokiego ciśnienia - w GDi taka jest na końcu wałka ssącego
może wtryski zalewają przez trefne paliwo, może gniazda zaworowe zawalone nagarem... trudno powiedzieć niestety
stawiałem na czujnik wałka, bo on takie podobne objawy - wystarczy trochę ostudzić silnik i pali a potem jeździ aż do następnego zgaszenia
Krzysiek123GDi - 24-05-2012, 20:52
Właśnie z tą kontrolką Check to jest tak, że ona w czasie jazdy bardzo często się zapala. Samochód był kiedyś na początku podpinany pod kompa ale program rzekomo był z galanta ( nic nie wykazało)...
Dziękuję bardzo w ogóle za zainteresowanie tematem. Pozostaje mi jedynie podłączyć samochód jeszcze raz z właściwym programem i zobaczyć czy coś wyjdzie...
Krzyzak - 25-05-2012, 06:35
no niestety czeka Cię wizyta w ASO, bo nie pamiętam czy w GDI działa metoda ze spinaczem w złączu diagnostycznym
jak CE się zaświeca, to błąd jest zapamiętywany do czasu zdjęcia klem a aku, więc wszystko można sprawdzić
i od tego bym zaczął
robertdg - 25-05-2012, 08:24
110kW powinno dać się odczytać błedy za pomocą spinacza
Krzysiek123GDi - 25-05-2012, 12:36
Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej na temat owej metody sprawdzenia? gdzie szukać złącza diagnostycznego? czy mogę to zrobić sam? czy zakładając, że mi się uda, można samemu odczytać błędy? i jak to zrobić. No i ostatnie pytanie, czy nie spalę czegoś przypadkiem, np komputera jak coś pokręcę. Jestem zielony w temacie, dlatego tak dociekliwie zadaję pytania...:)
Krzyzak - 25-05-2012, 22:31
w złączu diagnostycznym łączysz 1 i 4 pin i włączasz zapłon
kontrolka silnika wymruguje błędy - dokładny opis metody jest na forum
Krzysiek123GDi - 27-05-2012, 17:48
Wczoraj pojechałem i podłączyłem auto pod kompa jednak. wykazało dwa błędy, do wymiany :
1. Czujnik temperatury powietrza zasysanego ( w przepływce)
2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
|
|
|