[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C12V 1.5] nie odpala co n-ty raz-pomóżcie nowemu
Anonymous - 18-12-2006, 11:58 Temat postu: [C12V 1.5] nie odpala co n-ty raz-pomóżcie nowemu Jetem nowy i uprzejmie witam wszystkich forumowiczów i i składam wyrazy uznania za poziom merytoryczny forum. Można się naprawdę duż dowiedzieć. Mój problem. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem 15 lancer komi 1.5 12v. Jestem pod wrażeniem jego złożenia i warunków jezdnych jak na tak leciwe auto. Przed sprzedażą w aucie wymieniono paski i płyny. Auto pali na dotyk, jednak za którymś razem (1/20) przy niezbyt rozgrzanym silniku rozrusznik kręci, strzela w rurę i nic. Zalewa go kręcę aż zaskoczy. Po uruchomieniu ma nierówne obroty, jakby nie palił na wszystkie gary. Po przegazowaniu przechodzi i jest ok. Dzięki za wszelkie sugestie.
jelonek98 - 18-12-2006, 12:22
Witaj!
Ja mam podobne objawy.. Też strzela, ale mi nie odpala
Jednak powodem tego są pewnie kable wysokiego napięcia. U mnie też nie pali na wszystkich "garach". Poprosiłem Bartka żeby zobaczył profilaktycznie co jest z ecu i się okazało że jakaś część w tym komputerze odpowiedzialna za jeden z wtryskiwaczy była zepsuta i dlatego nie działał nie na wszystkich "garach".
Może u Ciebie też komputer...
Nie wiesz czy było coś robione z nim? Trzeba wymieniać kondensatory bo potrafią się wylać...
Pozdrawiam!
Krzyzak - 18-12-2006, 21:54
Kondensatory w ECU.
Anonymous - 22-01-2007, 09:16
Witam
Rzeczywiście kondensatory były wylane. Zaniosłem do elektronika- wymiana 10 pln. Nauczyłem ECU wg wskazówek z forum i maszyna chodziła super. Jednak w piatek zdechł i nie chciał odpalić. Nawet na zaciąg. Więc go zaciągnąłem do mechanika. Diagnoza- przełącznik od pompy paliwowej. Przeczyścili i na razie chodzi. Mam pytanie, gdzie znajduje sie ten przełącznik i czy jest naprawialny?
Dzięki za pomoc.
Krzyzak - 22-01-2007, 13:18
chyba przekaznik pompy - pewnie chodzi konkretnie o przekaznik glowny - kolo ECU, taka czarna skrzyneczka
SnowDevil - 22-01-2007, 13:34
hey . mialem to samo
ale od tygodnia jest juz spox. rozwiazanie: wymienilem swiece i pasek rozrzadu - problem zniknol, nie zpada juz na niskie obroty i wszystko jest cool. moim zdaniem nawet ECU nie spowoduje takich objawow. zreszta sam widzis, wymieniles kondensatory i dalej jest zle
sprawdz swiece i wyreguluj rozrzad :]
pozdro
wojmi1 - 25-01-2007, 16:24
Stawiam jednak na aparat zaplonowy w wypadku gdy jeden z czujnikow optycznych nie dziala poprawnie mozesz miec takie objawy poprostu ECU glupieje
Jak sprawdzic pompe? Najprosciej zdejmujac wezyk z powrotu z listwy jezeli podczas krecenia leci benzyna
tzn ze cisnienie jest inaczej regulator cisnienia nie puszcz
gdzie jest przekaznik zalanczajacy pompe tzw glowny za radiem tzn jakies 15-20 cm nad ECU .
Czy mozna pompe zalaczyc inaczej z pominieciem tego przekaznika? Tak w komorze silnika znajduje sie gniazdo z jednym pinem i tam podaje sie+12V ale ostroznie podobne moze byc od masowienia ECU zdjecie tego gniazda i potencjalna lokalizacje znajdziesz w Lancer Ogolny hodowanie usterki Joasie mi to przyslal
na sciance grodziowej ale sprawdz umnie to co innego/jest tam 6V/
Czy przewody w/n moga skutkowac strzalami ?- oczywiscie --- sprawdzenie przewodow w/n :
w garazu odpalic auto zgasic swiatlo otworzyc pokrywe komory silnika spryskac przewody woda -- jezeli jest dyskoteka do wymiany nowe sprawdzic w ten sam sposob
sprawdzanie rozrzadu : wylaczyc wszystko wrzucic luz i zdjac oslone paska gorna 3 srubki 10mm za pomoca klucz 17 przekrecic kolo napedzajace walek w glowicy tak by ustawic na punkt
sprawdzic czy dolne kolo gl /naciecie / pokrywa sie z punktem
po zdjeciu kopulki powinno byc widac palec na 1 cylinder
To jest reakcja na twojego maila jak by cos zadzwon /numer w odpowiedzi/
W lancer FAQ znajdziesz opis diagnostyki i naprawy aparau zaplonowego mozesz kupic w JC caly wklad do aparatu
Anonymous - 29-01-2007, 23:08
Witam.Mam problem z ECU w moim lancerku.Wszystko było ok. dopuki mechaniory nie przeczyścili mi wtyków do ECU wd-40.Po tej operacji ECU wysypało się.Pożyczyłem drugi od szwagra ale to już nie to obroty skaczą, a rano nie chce palić na PB.Kilkakrotnie próbowałem podmieniać ten stary ale nawet nie rusza ani na LPG ani na PB.Wczoraj zmieniłem kondensatorki na nowe i go przelutowałem, mój stary dobry ECU ożył.Wszystko było ok. check gasł (na pożyczonym ECU świeci cały czas) i mój lancerek pracował super ale tylko pół godz. potem nagle zgasł i zamarł na dobre.Pomóżcie już nie wiem co może być.
wojmi1 - 01-02-2007, 20:37
to moze byc: optyka w aparacie zaplonowym, przebita cewka, powerTranzystor a nawet grafit jak wypadnie podobnie skutkuje musisz sprawdzac po kolei
Anonymous - 13-02-2007, 08:10
Ponieważ pewnego dnia nic nie było tzn. iskry i zasilania paliwa zacząłem od początku. Wysłałem ECU do Bartka (wielkie dzięki Bartek) i okazało sią że ecu było głuche. Poprzedni spec od rtv co wymieniał kondensatory spaprał sprawę. Załozyłem poprawione ecu, włozyłem nowe świeczki ngk, przeczyściłem kopułkę i wszelkie styki elektryki i od tej pory pali na dotyk. Dzięki za wszelkie porady i sugestie.
Pozdarawiam.
Krzyzak - 13-02-2007, 09:09
chcialoby sie powiedziec - a nie mowilem
|
|
|