To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E1x - E3x] 4g63 a 4g64

kamilek - 18-06-2012, 01:29
Temat postu: [E1x - E3x] 4g63 a 4g64
Witam
Jako że noszę się z zamiarem wrzucenia dohca do białasa, przyszła mi do głowy pewna myśl. Czy nie wie ktoś, czy z pradziadka silników 4g64 (czyli 2.4 z E16) można by przerzucić wał z korbami i tłokami (ew. sam wał) do 4g63dohc z E33, robiąc tym samym 2.4 dohc? Czy miałoby to jakiś sens (109km w 2.0sohc kontra 112km w 2.4sohc), i czy seryjne ecu dohcowe obsłużyłoby taki zestaw? No i czy blok 63 i 64 jest taki sam (choć wydaje mi się że tak, że uszczelki pod głowicę są identyczne, ale to jeszcze musiałbym sprawdzić)?

I pytanie bonusowe, czy uszkodzona panewka bądź sworzeń tłoka będą stukać cały czas, czy może być tak że raz stukają, raz przestają?

kamilek - 19-06-2012, 00:26

Zdążyłem przeczytać. I mi się wydaje właśnie, że bloki mogą być takie same, średnica cylindra taka sama, że różnią się tylko skokiem tłoka, stąd różnica w pojemności. Więc zmieniając wał miałbym większy skok, większa pojemność, a dorzucając głowicę dohc... Tylko czy to zagra jedno z drugim, jak Czesi z Polską? :D Musiałbym jakoś to porównać, a nie mam w tej chwili rozebranego 2.0.
No i czy to by miało jakikolwiek sens, jeśli w serii sohc jest tylko 3KM więcej?

A z tym stukaniem to mam dziwną sytuację w 2.4, bo raz coś w nim stuka, a drugi raz jest cisza, z tym że w e33 jak mi stukał popychacz, to uciszał się po wejściu na obroty (większe ciśnienie oleju), a tutaj jak stuka, to w całym zakresie. A i przy odpalaniu zawsze stuknie ze 3 razy, coś jakbym spray mieszał.

Hubeeert - 19-06-2012, 08:46

kamilek napisał/a:
I mi się wydaje właśnie, że bloki mogą być takie same, średnica cylindra taka sama, że różnią się tylko skokiem tłoka, stąd różnica w pojemności


Łomatko.
Niech Ci się nie wydaje - sa na Forum dostępne service manuale do silników 4G6x. Pobierz i sprawdź zamiast gdybać.

A jak stuka to nie pudruj pryszcza tylko rozbierz i sprawdź co to.

kamilek - 19-06-2012, 19:39

A więc byłem, sprawdziłem, wygrzebałem gdzieś starą uszczelkę od e33 (2.0), i przyłożyłem do bloku e16 (2.4). Wyniki...to są dokładnie takie same uszczelki. A że podobno głowicę dohc można spokojnie założyć na blok 2.0 sohc, więc na blok 2.4 również założę głowicę dohc. Rzecz w tym że nie wiem tak naprawdę, w jakim stanie mam ten blok (mam 3 silniki 2.4 i pewnie każdy jest kiepawy :D ), a kupując kompletnego dohca miałbym cały silnik w dobrym stanie, stąd też moje próby kombinowania pomiędzy tymi dwoma silnikami. Czy do bloku 2.0 wszedłby wał od 2.4? Czy cylindry mają taką samą wysokość, albo czy w silniku 2.0 jest jeszcze trochę zapasu, żeby tłok mógł zejść niżej? (Gdyby ktoś miał 2.0 ze zdjętą głowicą, albo w ogóle rozebrane, to bardzo by mi to pomogło, ja mam rozebrane 2.4, możnaby pomierzyć. Jest tu ktoś taki?) No i jaki to by dało przyrost mocy, i czy seryjna elektronika dohc obsłuży ten zestaw?

Hubeeert, problem w tym że 2.4 z e16 to, jak napisałem, pradziadek silników 4g64, nawet oznaczenie ma inne (g64b), więc nie wiem czy mogę się odnosić do instrukcji dla 4g64...

PS. Do Moderatora - wszystko co pisze waldi jest dla mnie zrozumiałe i czytelne, więc nie ma potrzeby edytowania jego wiadomości (moim zdaniem oczywiście)

// Zasady to zasady. Obowiązują wszystkich. Jak ktoś nie ma czasu po sobie poprawiać to ja tego czasu nie mam tym bardziej.
//MoRderator

gondoljerzy - 20-06-2012, 17:51

Cześć.
Kiedyś myślałem o podobnej operacji i z tego co pamiętam:
4G63 tłoki 85mm, a 4G64 ma 86,5mm
skok tłoka 4G63 88mm, a 4G64 100mm
korbowody są te same,
średnice i rozstaw wszystkich panewek też taki sam
blok w 4G64 jest wyższy o 6 mm.
Więc na żywca nie da się przełożyć całego kompletu bo tłoki wyjdą z bloku o te 6 mm. Trzeba albo dać krótsze korbowody, albo znaleźć zdecydowanie niższe tłoki. Z tych dwu opcji zdecydowanie zdrowsza była by ta druga wersja, bo oryginalne korbowody są i tak dość krótkie jak na skok 100mm.

Hubeeert - 20-06-2012, 20:34

gondoljerzy :)
Liczyłem an to, że Kamil sam to sprawdzi w serwisówce
kamilek napisał/a:
Hubeeert, problem w tym że 2.4 z e16 to, jak napisałem, pradziadek silników 4g64, nawet oznaczenie ma inne (g64b), więc nie wiem czy mogę się odnosić do instrukcji dla 4g64...
Możesz. To są praktycznie te same silniki.
kamilek - 20-06-2012, 20:37

No właśnie gondoljerzy, te dane są dla 4g64, a nie wiem czy nasz Galantowski g64b to jest to samo. Jak mówiłem, uszczelki pod głowicę są takie same, więc tłoki średnicą się chyba nie różnią? (dlatego przydałby się ktoś kto ma rozebrane 2.0 z Galanta E3). A czy na bloku 2.0 da się to złożyć? Ciekawe, czy jak tłoki w silniku są w dolnym położeniu, to czy dochodzą do końca cylindra, czy może jest jakiś zapas?
gondoljerzy napisał/a:
średnice i rozstaw wszystkich panewek też taki sam

To pewna informacja? Jeśli tak to... 8)

edit:
Hubert, jeśli rzeczywiście są różnice w podzespołach, i tłoki są inne itd, to zawsze mogę zaaplikować głowicę dohc do dołu 2.4, jeszcze się upewnię, pomierzę 2.4 i napiszę tutaj co mi powychodziło :)

Hubeeert - 21-06-2012, 09:09

kamilek, ekhm...

Colt autoRa o ile pamiętam ma silnik złożony z Galantowskiego 4G64 z E1 i głowicy z DOHCa 6 bolt. Oczywiście tłoki z SOHCa nie mają podcięć na zawory, ale to sobie sam musisz posprawdzać i ewentualnie pozamieniać. Nie zrób błędu i nie dawaj zbieraniny - silnik Mitsu ma bardzo dokładne pasowanie i niestety wszystkie musza być takie same.

Generalnie głowice z 4G6x są zamienne, ale sa pomiędzy nimi różnice. 4G61 ma najmniejsze kanały dolotowe i wydechowe. 4G63/67 są takie same.

Wszyc - 21-06-2012, 09:21

Głowica DOHC niekożysta z paru kanałów olejowych jakie znajdują się w bloku silnika 4G64 SOHC trzeba je zaczopować by wstawić głowice DOHC z 4G63

http://www.4g64.com/users/raycer97/oilholes.jpg

Bartek - 21-06-2012, 09:27

kamilek, przecież gondoljerzy, wszystko Ci opisał ze szczegółami - przeczytaj jego post dokładnie.....

Z tłokami DOHC do 4g64 nie ma problemu 3 szlif 4g63 to nominał 4g64, poza tym 4g64 SOHC 16v można pozyskać z amerykańskiej wersji E5x, gdzie pozostaje tylko kwestia wymiany głowicy

Wszyc - 22-06-2012, 10:45

A i dodam że wszystkie dane jakie Ci podaje na temat 4G64 i tematu głowicy dotyczną silnika z E56A nie wiem jak w starszych jednostkach jest takich jak ta w E1 jeżeli inni potwierdzą że są identyczne to spoko ale ja niestety w tej kwesti się nie wypowiem

W przypadku 4G64 z E56A wymiana głowicy na dohc wymaga zaślepienia wspomnianych otworów ponad to pasek rozrządu do 4g63 nie podejdzie potrzeba Ci paska od 4g64 DOHCa ma o jeden ząb więcej ( występował taki seryjnie w galancie E56A dokładnie model Galant GS )

Istnieje też sposób opisywany na DSMforums na zastosowanie paska z 4G63 i zamiast używania fabrycznej rolki zwrotnej rozrządu tej z tyłu silnika nad sprężarka klimy zastosować w tym miejscu rolkę mimośrodową taką taką jak przy napinaczu i dzięki temu można zastosować krótszy pasek rozrządu

do tego wiązka z DOHCa z kompem potrzebna i trzeba wystroić kompa pod ten silnik no chyba że masz kompa z Galanta GS

ale na mój gust kombinujesz :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group