To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - MSS 1.9 DID silnik nie zagrzewa się

JCH - 18-12-2006, 20:03
Temat postu: MSS 1.9 DID silnik nie zagrzewa się
Jak w temacie - silnik 1.9 DID nie zagrzewa się. Wskazówka temp ledwo doszła dziś do 1/4 skali. I to po dłuższej jeździe :? Wolne obroty podwyższone. A na zewnątrz ledwo ok. 0°C - +2°C....
To co - termostat do wymiany? Szukać gdzieś i kupować w ciemno czy wyciągać go najpierw i sprawdzać w garnku ;)
Mogło coś innego paść (czujniki jakieś .... :? ) :?:

Hubeeert - 18-12-2006, 20:10

Termostat. 97% pewnosci - jak chcesz mozesz go zagotowac ale ja bym juz zmienil.
Hugo - 18-12-2006, 23:35

JCH napisał/a:
Szukać gdzieś i kupować w ciemno czy wyciągać go najpierw i sprawdzać w garnku

Szkoda zabawy. Jak nie jest piekielnie drogi to od razu bym go zmienił.

Anonymous - 19-12-2006, 00:29

Potwierdzam. U mnie termostat już dawno wymieniony. Objawy identyczne. ASO nie wzięło nawet dużo.
JCH - 02-01-2007, 22:32

Za radą wszystkich w/w kupiłem zamiennika i w Sylwestra wymieniłem termostat. Czekam teraz na niższe temperatury ale w zasadzie już mogę być pewny, że tamten szwankował. Teraz silnik może nie zagrzewa się szybciej ale jak złapie temperaturę to ją trzyma, nieważne czy akurat jadę w trasie, czy stoję w korku.

Z ciekawości stary termostat wrzuciłem do garnka i .... na pierwszy rzut oka wyglądało OK - otwierał się blisko dojścia wody do temp. wrzenia, zamykał gdy woda stygła. Zmierzyłem temperatury otwarcia i zamykania się termostatu i wyszło mi coś takiego:
- otwarcie zaczynało się ok. 88-89°C, pełne otwarcie było kilka stopni wyżej - ok. 92°C
- zamykanie zaczynało się podobnie ok 89°C ale pełne zamknięcie następowało gdzieś przy 82°C

O ile dobrze interpretuję wartość nominalna 89°C powinna być graniczną w obydwie strony, tzn. w trakcie stygnięcia przy 89°C termostat powinien być już całkowicie zamknięty. Te kilka °C różnicy sprawia, że silnik (DID) nie potrafił złapać a nawet utrzymać właściwej temperatury przy temp. zewnętrznej ok. 0-3°C.
Co byłoby przy -10, -20°C mogę się domyślać ;)
Czekamy teraz na mrozy 8)

jawlo - 05-02-2007, 23:00

Ja też dziś zaobserwowałem dziwne zachowanie się wskaźnika temp. silnika.
Pracował podobnie jak obrotomierz: gdy rosły obroty to wskaźnik temp. sie podnosił,
gdy obroty opadały wskaźnik też opadał. :shock:
Po kilku minutach jak silnik się zagrzał wskaźnik temp. ustabilizował się prawie w środku skali.
Czy to może być oznaka padania termostatu?


JCH napisał/a:
Za radą wszystkich w/w kupiłem zamiennika


Możesz podać coś więcej o zamienniku?
Jakieś namiary gdzie można kupić.

JCH - 06-02-2007, 00:57

jawlo napisał/a:
Możesz podać coś więcej o zamienniku?
Jakieś namiary gdzie można kupić.
Kupiłem najtańszy jaki był akurat na stanie w sieci IC. Termostat marki (ciekawe co to za marka :? ) 4max. Jest na nim napisane, że pasuje do Peugeota 306/309. Kosztował 26 zł. Inne (bardziej markowe ;) ) były po ok. 80 zł do zamówienia.
Jedynie uszczelka była trochę inna, inaczej osadzona, zostawiłem więc starą.
Na razie trzyma temp. ale w zasadzie to zimy jeszcze nie było bo co to jest te -2 stopnie C.

Anonymous - 06-02-2007, 17:18

JCH, 4max to jest marka Inter Carsu. Niektóre rzeczy są naprawdę dobre. Musisz tylko obserwować czy Ci nie cieknie, bo pisałeś, że uszczelka do tego nowego była inna :wink:
jawlo - 09-02-2007, 17:40

JCH napisał/a:
Kupiłem najtańszy jaki był akurat na stanie w sieci JC. Termostat marki (ciekawe co to za marka :? ) 4max. Jest na nim napisane, że pasuje do Peugeota 306/309. Kosztował 26 zł. Inne (bardziej markowe ;) ) były po ok. 80 zł do zamówienia.
C.


Dzięki za info.

Byłem dziś u RM Filipowicza w Krakowie w celu wymiany termostatu. Cena sklepowa 140zł.
Jednak mechanik oglądnął termostat i stwierdził, że jest dobry.
Grzebał i szukał przyczyny falowania wskaźnika temp. ale nic nie znalazł.
Ma podejrzenia co do czujnika temperatury. Stwierdził, że trzeba jeździć i obserwować co będzie się działo.
Silnik ma zabiezpiecznie przed przegrzaniem tj. jakiś czujnik, który w chwili przegrzewania się silnika wyłącza silnik.
Nie powiem żeby mnie to uspokoiło ale cóż zrobić, pojeździmy zobaczymy.

Pieniek - 09-02-2007, 20:33

Ja również wymieniałem niedawno termostat na zamiennik, niestety nie wiem jakiej firmy, kosztowało mnie to 68 zł. A co do czujnika przegrzania silnika to mojej cari DID HP latem dowiedziałem się w praktyca jak działa. Padł mi wentylator główny chłodnicy i w korku sie zagotowałem. Gdy temperatura weszła powyżej 2/3 skali silnik przestał reagować na pedał gazu ale nie zgasł. Maksymalnie łapał ok. 1000 obr i sie dławił. Dałem ogrzewanie na maxa i po minucie z powrotem miałem gaz.
jawlo - 14-02-2007, 18:39

I stało się. Wskazówka dokonała żywota.
Tym razem udałem się do Moto Katowice z tym problemem.
Elektryk również stwierdził, że termostat jest dobry.
Okazało się, że kostka przyłączeniowa przy czujniku temp. miała oderwany przewód masy.
Koszt całego czujnika 370zł. :shock:
Niestety nie mieli na magazynie i elektryk rozebrał kostkę, zlutował przewód, zaizolował, podłączył i wszystko działa.

A wszystko za free. :mrgreen:

Dzięki takiemu podejściu umówiłem się na przegląd.

JCH - 14-02-2007, 18:56
Temat postu: MSS 1.9 DID silnik nie zagrzewa się
Cytat:
Niestety nie mieli na magazynie i elektryk rozebrał kostkę, zlutował przewód, zaizolował, podłączył i wszystko działa.
A wszystko za free. :mrgreen:

Na szczęście nie mieli na magazynie :lol: :lol: :lol:
Kiedy przegląd :?: Daj znać jak będziesz to może wypijemy kawę w serwisie :roll:

jawlo - 15-02-2007, 10:30
Temat postu: Re: MSS 1.9 DID silnik nie zagrzewa się
JCH napisał/a:
Kiedy przegląd :?: Daj znać jak będziesz to może wypijemy kawę w serwisie :roll:


Przegląd za tydzień w środe (cały dzień: rozrząd + wymiana pękniętej przedniej szyby).
Niestety nie będę tam osobiście. Czasowo nie wyrabiam. :?

Chętnie bym się spotkał i kawe wypił ale niestety będzie to możliwe w innym terminie.
Dam znać jak będę się wybierał.

Anonymous - 26-10-2007, 22:02

"Gdy temperatura weszła powyżej 2/3 skali "
Mam pytanko w jakim momęcie na skali powinna znajdować się wskazówka w optymalnej temperaturze pracy silnika. Na skali mojego modelu z 2003 r. czerwone tło jest na samiutkim końcu tej skali, a wskazówka zatrzymuje się przed połową.

saphire - 27-10-2007, 07:26

W miśkach normalnie wskazówka stoi prawie na baczność czyli ciut przed połową.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group