Carisma - FAQ - [Cari 1.8] Carisma 1.8 16v - Olej ze skrzyni biegów i smar z
SeXy.KosA - 28-06-2012, 20:34 Temat postu: [Cari 1.8] Carisma 1.8 16v - Olej ze skrzyni biegów i smar z Witam mam do rozszyfrowania dwie sprawy i pomoc w uzyskaniu odpowiedzi o naprawie, kosztach i tego czego potrzeba
pierwsza sprawa to taka jak na zdjęciach
Tu do wymiany przegub jest cały chyba czy się myle?
a druga to taka że to chyba olej ze skrzyni ucieka uszczelkami co w takiej sytuacji mam robić? W razie zakupu części to o co mam prosić co zamawiać?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
robertdg - 28-06-2012, 20:47
Osłona półosi ~30-40zł wymiana 50-100zł
uszczelka wybieraka - nie wiem czy przypadkiem nie trzeba rozbierać skrzyni
SeXy.KosA - 28-06-2012, 21:07
Ciekawe czy trzeba wyjmować skrzynie, jak tak to do jakiegoś mechanika trzeba zajechać i już nie ma co
Piwor - 01-07-2012, 18:20
robertdg, trzeba. Po pewnym czasie i tak to wróci.
rogal133 - 07-11-2012, 20:39
ten przeciek z wybieraka jest niestety nieuniknikony i chyba poprostu trzeba sie do niego przyzwyczaić i co jakis czas sprawdzic stan oleju poprostu
ponom - 04-11-2014, 18:43
tez to mam.niby nie ma śladu pod bryką a jedna kropla zawsze wisi. to jest jedno,druga sprawa że łapa takze mokra jest, wiec z lączenia z silnikiem daje olej.jestem niezadowolony z tego, ponieważ 8 tys temu
wymienialem olej dextron 75w80. chce wyjmowac skrzynie,zeby usunąć te wycieki. szkoda mi oleju.
plecho1 - 04-11-2014, 19:08
Olej może cieknąć ze skrzyni, trzeba wtedy wymienić tulejkę wałka sprzęgłowego w której jest łożysko tego wałka i uszczelniacz. Może też olej przeciekać od strony silnika uszczelniaczem wału korbowego którego też pewnie nikt od nowości nie wymieniał.
ponom - 05-11-2014, 07:25
teraz to mi dałeś do myślenia sie zoriętować w temacie potrzebuje, ponieważ jeszcze tym sie nie zajmowalem i co za tym idzie nie znam sie.
znaczy rozumien ze samo wyjecie i uszczelnienie lączenia nie pomoze?
plecho1 - 05-11-2014, 09:49
Nie pomoże bo po między skrzynią i silnikiem tam gdzie jest sprzęgło nie powinno być oleju Kiedy wyjmiesz skrzynię, to będzie widać czy za kołem zamachowym jest mokro czy tylko od strony skrzyni. Jeśli mokro będzie tylko od strony silnika, to i jeśli wałek sprzęgłowy wychodzący ze skrzyni nie będzie miał luzu to raczej tylko wina tego uszczelniacza na wale. Jego wymiana będzie łatwiejsza niż tej tulejki zespolonej w skrzyni bo aby wymienić tę tulejkę, to trzeba rozbierać skrzynię a aby wymienić uszczelniacz trzeba tylko zdjąć koło zamachowe i uszczelniacz będzie za nim.
Ta tulejka w skrzyni to coś takiego http://salko.pl/tulejka-l...al-Renault.html tylko że są dwa wymiary a uszczelniacz to chyba coś takiego http://www.motointegrator...o-elring-034560
Rockstone - 05-11-2014, 12:46
Mam podobną sytuacje z cieknacą skrzynią, plus brak wstecznego i problemy z wrzucaniem 1 i 2 biegu. Właśnie oddałem Cari do warsztatu, który "specjalizuje" się m.in. w tych skrzyniach i usłyszałem że jeśli to będzie zabawa ze zdejmowaniem skrzyni to załatwienie sprawy z wyciekiem + ustawienie biegów wyjdzie ok 1000 zł
a tu zdjęcie spod skrzyni:
[img] [/img]
plecho1 - 05-11-2014, 14:05
Jeśli Ci nie wchodzą biegi to nic nie trzeba ustawiać a wymienić jedynie tulejki wybieraka, poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305
glina - 05-11-2014, 20:32
każda poci się troszkę, w niczym to nie szkodzi jeśli poziom oleju nie spada ponizej minimum
zmień tulejki i w 100zł sie pewnie zamkniesz z tematem
1000 to gruby przekręt, skoro się 'znają' - w sytuacji gdy skrzyni faktycznie nic wiecej nie dolega poza tym co wymieniłem
ponom - 05-11-2014, 22:12
teraz to ja wiem o czym plecho1 do mnie mówiłeś. zorientowałem się w temacie. kwestia jest taka że ubywa mi oleju z silnika, w takim razie jakby wygląda na to,iż będzie potrzebny simering wału korbowego. tak czy inaczej będzie trzeba zastosować patent na uszczelnienie tego miejsca co przeciwwaga jest.
[ Dodano: 05-11-2014, 22:22 ]
właśnie ta tuleja skrzyni ma to łożysko w sobie o którym była mowa natomiast łożysko które tam się sówa ma uszczelniacz na sobie. słyszałem,że raczej to się nie psuje. prędzej uszczelniacz za kołem zamachowym. jak będzie u mnie to się okarze zaniedługo
plecho1 - 06-11-2014, 06:08
Nie wiem czy mnie jeszcze do końca zrozumiałeś. Jeśli ci cieknie z silnika z wału, to trzeba wymienić uszczelniacz ten za kołem zamachowym, aby go wyjąć trzeba wyjąć skrzynię i zdjąć koło zamachowe. Jeśli ciekło by z wałka sprzęgłowego ze skrzyni, to trzeba wymienić tulejkę zespoloną w której jest łożysko i uszczelniacz. Jeśli nie wchodzą biegi, to trzeba wymienić tulejki wybieraka.
ponom - 07-11-2014, 23:55
tak właśnie ciebie zrozumiałem. jeśli chodzi o biegi, jest różnie.gdy bryka postoi to biegi wchodzą gładko i praktycznie same się wślizgują. natomiast jak już się rozgrzeje,to szału nie ma. sobie tak trochę zerknąłem na końce drążka łączącego dźwignie z wybierakiem no i jakby luzu nie było. nie wiem jak zapinka drążka wybieraka. w sumie to dziękuje za pomoc
|
|
|