[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] Problem z prędkością.
bWFja28 - 30-06-2012, 17:14 Temat postu: [CB4 1.6] Problem z prędkością. Witam.
Mam taki mały problem z moim lancerem 1,6 16V 113km.
Ostatnio miałem okazję sprawdzić na drodze jego prędkość max i trochę wynik mnie zaniepokoił. Jadąc na prostej na 4 biegu obrotomierz stanął już delikatnie przed 5 tys. obrotów przy prędkości ok 140 km/h. A to co udało mi się max wycisnąć z niego to na biegu tylko 160 km/h. Sądzę że jak na ten silnik to trochę mało.
Podejrzewam również, że może kwestia wymiany oleju w skrzyni i regulacja zaworów coś pomoże. Zastanawiam się też nad tym iż sona lambda jest też do wymiany.
I tu moje pytanie czy już ktoś miał podobny przypadek? Ewentualnie na co zwrócić uwagę.
Pozdrawiam
grix - 30-06-2012, 21:55
Oczywiście że na ten silnik to troszkę za mało, mam dokładnie ten sam i pamiętam że gdy go pierwszy i w sumie jedyny raz testowałem to leciał ponad 180 jednak z powodu zaistniałej na drodze sytuacji musiałem odpuścić. Później już nie było okazji się nim tak przelecieć
co może być głównym powodem ciężko mi powiedzieć, dopiero zaczynam tak naprawdę zagłębiać się w wiedzę o miśkach i chętnie też dowiem się czegoś z odpowiedzi innych użytkowników. Tymczasem doprowadzam mojego do w miarę dobrego stanu żeby bez strachu jeździć:)
WK89 - 01-07-2012, 10:45
może hamulce hamulce zapieczone i trochę go trzymają wyreguluj zawory i sprawdź kompresje , lancelot książkowo leci jakoś 200 czy 210 , mój misiek nie ma z tym problemu , tylko potem portfel płacze
bWFja28 - 01-07-2012, 15:54
WK89 napisał/a: | może hamulce hamulce zapieczone i trochę go trzymają wyreguluj zawory i sprawdź kompresje , lancelot książkowo leci jakoś 200 czy 210 , mój misiek nie ma z tym problemu , tylko potem portfel płacze |
A widzisz o hamulcach nie pomyślałem, a są pewno tez do zajrzenia, chce wymienić cały płyn miejmy nadzieje że tylko na tym zostanie
WK89 - 02-07-2012, 07:50
a na niższych biegach 1,2,3 przekręcasz go w pełnym zakresie obrotów czy ma z tym problem ?
bWFja28 - 02-07-2012, 08:22
Na 1, 2 do czerwonego pola bez problemu, 3 o ile pamiętam to też. Problemy ma tylko na 4 i 5.
Piotras88 - 02-07-2012, 12:11
Mierz kompresję i podziel się wynikami, mój przy około 11 barach na 3 cylindrach i 9,5 na czwartym spokojnie licznikowo 205 km/h leciał.
Zapieczone hamulce powinieneś raczej czuć nosem
bWFja28 - 02-07-2012, 20:42
W piątek mam nadzieje, że uda mi się podjechać na regulację zaworów. Może to coś pomoże. Później najwyżej będę szukał warsztatu żeby zmierzyć kompresje jak to nic nie da. Będę pisał jakie są tego postępy
Hornet - 02-07-2012, 21:06
A gdzie tankujesz ?
bWFja28 - 02-07-2012, 21:23
Hornet napisał/a: | A gdzie tankujesz ? |
Głównie Orlen - PB95. Raz pamiętam tankowałem na Shell ale wtedy nie testowałem go..
CB4W_00 - 18-07-2012, 22:14
Prędkościomierz może kłamać, przy 160km/h może pokazywać 180km/h tak jest opisane w manualu i to jest norma. W większości aut jakimi jeździlem wskazanie jest zawyżone. Dokładnie to można sprawdzić czymś na bazie GPS-a. Jak naprawdę auto jedzie 180km/h to jest ok.
bWFja28 - 19-07-2012, 14:53
Być może i licznik ma przekłamania, dodam że teraz mam na aucie koła R16 205/45.
Po ustawieniu zaworów auto zdecydowanie lepiej się zbiera. Mechanik mi powiedział że na ssących było praktycznie zero luzu, kto wie ile tak było jeżdżone.
Piotras88 - 29-07-2012, 13:48
Z moich obiczeń wynika, że powinieneś mieć R16 195/45, jeżeli masz większą średnicę, tak jak jest u Ciebie, to jedziesz szybciej niż pokazuje licznik. A poza tym to przy R16 masz bardzo duże opory toczenia i wydaje mi się, że problem się rozwiązał
bWFja28 - 29-07-2012, 20:18
Dobrze Piotras88 że przypomniałeś.. Mam w sumie nawigacje od znajomego, o ile jutro nie zapomnę też sprawdzę na nawigacji co będzie pokazywać.
Chce również zmniejszyć na przyszły już sezon trochę koła do max 15. Teraz waham się czy nie 14..
Piotras88 - 30-07-2012, 14:00
bWFja28 napisał/a: | Dobrze Piotras88 że przypomniałeś.. Mam w sumie nawigacje od znajomego, o ile jutro nie zapomnę też sprawdzę na nawigacji co będzie pokazywać.
Chce również zmniejszyć na przyszły już sezon trochę koła do max 15. Teraz waham się czy nie 14.. |
Ja mam 185/60 R14 i zastanawiam się nad włożeniem 195/50 R15, bo zmieniłem silnik na 2.0. Nie wiem, jak jest na 15 - stkach, ale porównując 14 do 13 o prawie nie ma różnicy Vmax spadło mi o około 10 km/h, ale może być więcej czynników (wiatr, zużycie silnika).
Czekam z niecierpliwością na pomiar przy pomocy nawigacji.
Pamiętaj, że licznik zawyża przy 180 km/h na prawidłowym rozmiarze prędkość rzeczywista to dopiero 162-163 km/h. Na tych oponach możesz liczyć na to, że rzeczywista będzie bliska licznikowej.
Wpływ ma nawet grubość bieżnika, porównując oponę z bieżnikiem 3mm, a 8mm mamy aż 1 cm na obwodzie
Jak mój trop był dobry, to możesz zaznaczyć, że pomogłem
|
|
|