Pajero III - 3.2 did bardzo dużo pali
sw_kamil - 15-07-2012, 16:32 Temat postu: 3.2 did bardzo dużo pali Witam. To mój pierwszy post na farum więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem ze swoim Pajero, trzy tygodnie po zakupie padła pompa wtryskowa, mechanik wymienił na używaną,, samochód odpala i jeździ normalnie ale pali dwa razy tyle co przed wymianą(ok 20l). Żaden mechanik nie jest w stanie znaleźdź przyczyny. Błędy zczytanie ze sterownika silnika to 31, 51 oraz 52. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Bo już nie wiem co mam zrobić z tym samochodem
Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów
tompol34 - 15-07-2012, 19:58
cześć, czym z czytywałeś błędy? 51,52 to błędy związane z układem hamulcowym 31nie pamiętam teraz ale na pewno nie z silnikiem. Duże spalanie to prawdopodobnie źle zamontowana pompa lub ktoś grzebał przy nastawniku. Jakie masz obroty po odpaleniu na gorącym silniku?
sw_kamil - 15-07-2012, 21:36
mechanik podłączał tester.chyba Launch. a pompa chyba dobrze zamontowana bo samochód odpala i jeździ dobrze. a czy można odczytać błędy bez kompputera i jak sprawdzić ten nastawnik dawki? obroty po rozgrzaniu ok 900 a na zimnym ok 1000
zbyszekm2 - 15-07-2012, 21:47
trzeba mieć porządny komputer. Najlepiej Mut 3. Napisz który to rok.
Po błędach tych co napisałeś nic nie można wywnioskować.
Od kogo kopiłeś pompę?
sw_kamil - 15-07-2012, 21:49
rok 2001. pompa była z jeżdzącego anglika .mechanik ją załatwił
zbyszekm2 - 15-07-2012, 22:46
sw_kamil napisał/a: | rok 2001. pompa była z jeżdzącego anglika .mechanik ją załatwił |
Może kwestia elektrozaworów po akumulatorem
A jak rano odpala? jest od razu OK. czy dymi na biało?
tompol34 - 16-07-2012, 08:44
zwierasz piny 1 i 4 gniazda OBD i odczytujesz dłuższe to 10 krótsze to jedności. Jeżeli przed wymianą pompy spalał w normie a teraz dwa razy tyle to wyłącznie wina obecnej pompy ( zły montaż ale raczej nastawnik dawki) Trzeba wymontować nastawnik oczyścić. Przejrzyj temat "foty z pomy GE" i wszystko związane z nastawnikiem.
pozdrawiam
[ Dodano: 16-07-2012, 22:59 ]
jeszcze można przełożyć eproma (pamięć) z twojej starej pompy do nowej to coś przykręcone na 4 śrubki z boku pompy.
sw_kamil - 17-07-2012, 23:37
jutro spróbuję przeczyścić ten nastawnik ale żeby go odkręcić trzeba chyba wyjąć kolektor ssący.. Jak już to zrobię poinformuję o efektach
zbyszekm2 - 18-07-2012, 08:45
To nie jest wina nastawnika. A z nastawnikiem możesz sobie nie poradzić,
sw_kamil - 18-07-2012, 15:12
To co tam może jescze być nie tak?
Rano odpala bez problemu nie dymi, jeździ normalnie
kuba84 - 27-10-2012, 15:44
witam podepnę się pod temat.Moje pajero pali ok 17 w miescie i 15 w trasie przy predkosci nie przekraczajacej 110 km/h. Pali bez zarzutu ma moc ale jak go zapalam albo dluzej stoje to zaczyna kopcic na niebiesko-biało. I przy gaszeniu mam takie wrazenie ze podbija mu lekko obroty i gasnie ale po ok sekundzie
zbyszekm2 - 27-10-2012, 17:45
kuba84 napisał/a: | witam podepnę się pod temat.Moje pajero pali ok 17 w miescie i 15 w trasie przy predkosci nie przekraczajacej 110 km/h. Pali bez zarzutu ma moc ale jak go zapalam albo dluzej stoje to zaczyna kopcic na niebiesko-biało. I przy gaszeniu mam takie wrazenie ze podbija mu lekko obroty i gasnie ale po ok sekundzie |
Coś blokuje przepływ paliwa.
kuba84 - 27-10-2012, 19:32
dzisiaj zmienialem filtr paliwa i zadnej zmiany (i uszkodzona podstawa filtra ale o tym w poniedzialek Zbyszku). Wiem tez ze mam zaslepiony EGR i jego odblokowanie powoduje jeszcze większe dymienie i nie wkrecanie sie silnika na obroty(EGR mechaniczny nie elektryczny)
P.S Zbyszku czy można ubiegać sie u ciebie o kartę stalego klienta bo cos czuje ze mi sie przyda
[ Dodano: 07-11-2012, 10:19 ]
Powiedzcie czy spalanie rzędu 11,5 litra w cyklu mieszany to norma czy nie.
Jechałem teraz na wszystkich świętych i ok 300 km autostrada a reszt drogi krajowe ale był jeden wielki korek więc 150km jechałem 3godz
No i tak jak mówiłem wcześniej widać ze kopci ale nie wiem czy to nie przez brak katalizatora
|
|
|