To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Jakie paliwo do 1.8 gdi? Pb95 czy Pb98?

RafalGDI - 16-07-2012, 10:42
Temat postu: Jakie paliwo do 1.8 gdi? Pb95 czy Pb98?
Witam. Czytałem troche i szukałem ale nie znalazłem satysfakcjonujacej odpowiedzi na pytanie jakie paliwo lepiej lać do GDI. Niektórzy piszą, że tylko 98 bo mniej sie zuzywają elementy silika i jak sie bedzie lać 95 odbije się to później na kosztach napraw... Otóż chodzi mi głównie o to jakie paliwo będzie lepsze dla tego silnika? a konkretniej dla przepsutnicy? Wiecej sadzy bedzie ponoć po Pb98?
Obecnie jeżdże na Pb95 Shell Fuel Save i auto się spisuje swietnie (miasto 7,4; trasa 5,5; mieszany 6;4) ale nie wiem jak na dłuższą mete spisze się ta 95. Chciałbym z niwelować ilość problemów jakie mogły by później wyniknąć z lania " potencjalnie gorszego" paliwa czyli PB95.
Ps. na klepce od baku pisze Pb 95.

Cchaiłbym zaczeprnać waszej wiedzy mitsumaniaki. Co wy lejecie i jak się spisuje wasze GDi? i na jakim paliwie przepustnica bardziej się brudzi?

HOLEK - 16-07-2012, 11:22

ja leje pb95 z bp i auto całkiem dobrze się spisuje ale raz zatankowałem na bez obsługowej i był problem więc lepiej lać na sprawdzonych stacjach bo auto nie lubi byle czego;)
ZEROSUPER - 16-07-2012, 13:17

Pb95 bezsiarkowe. To najlepiej. Ewentualnie Pb95 wzbogacane (Shell V-Power, czy BP Ultimate)
Ten silnik nie jest przystosowany do pracy na Pb98.

SHARK1979 - 16-07-2012, 22:34

ZEROSUPER napisał/a:
Ten silnik nie jest przystosowany do pracy na Pb98.

Spoko ja 98 lałem prawie 4 lata i spoko, teraz zalewam 95 od niedawna :wink:

Monday - 18-07-2012, 09:12

ja do Cari 1.6 leję PB95, z przyzwyczajenia jakoś, i nie zauważyłem jakichś negatywnych konsekwencji, wszystko jest ok. inna sprawa, że nie wiem jak Misiek sprawowałby się na PB98, więc sam jestem ciekaw opinii osoby, która korzystała z dwóch rodzajów paliw i ma porównanie.
i9i - 19-07-2012, 08:26

RafalGDI napisał/a:
Ps. na klepce od baku pisze Pb 95.

Pb95+ jest napisane wiec wyższa oktanowość też producenta zadowala

ZEROSUPER napisał/a:
Ten silnik nie jest przystosowany do pracy na Pb98.

Od technicznej strony czujnik spalania stukowego zastępuje ręczny korektor oktanowy i sam komputer dobiera opóźnienie bądź przyspieszenie zapłonu.

Od technicznej strony silnik będzie jeździł i na jednym i na drugim paliwku, lecz jak masz dylemat nie dający spać po nocach zalej za stówkę 95, odpal Evoscana i to samo zrób z 98 (tylko na rezerwie nie jeździj) i porównaj logi i wykresy. :mrgreen:

ZEROSUPER - 19-07-2012, 10:51

To ze napisalem ze nie jest przystsowany do Pb98 to nie znaczy ze nie bedzie na tym paliwie jezdzil.
Niestety nie wykorzysta jego dobrodziejstw, a z uwagi na nizsza kalorycznosc paliwa Pb98 jedynym skutkiem moze byc nieco wieksze spalanie.
Swego czasu jezdzilem Carisma GDI, teraz MSS GDI, robilem testy porownawcze w obu autach, zarowno klasyczne paliwo Pb95, wzbogacane (V-Power), Pb98 czy Pb100. W obu przypadkach auto najlepiej sie zachowuje i najmniej pali na wzbogacanym paliwie Pb95.
Oczywiscie lejac Pb98 nie zaszkodzimy silnikowi, ale Pb98 jest nieco drozsze i moja poprzednia Cari jak i MSS wykazuja o 0,2l/100km wieksze spalanie w stosunku do Pb95. Wiec w mojej opini jest to zbedny wydatek.

RafalGDI - 20-07-2012, 20:40

Dzieki za informacje. Wnioskując z postów, jazda GDI na pb98 to niepotrzebny wydatek bo silnik i tak spali troszkę więcej? Choć pojęcie "na którym paliwie jeździć najlepiej" jest względne, to reasumując wydaje mi się, że wzbogacana PB95 będzie najlepszym paliwem?

ps. które z tych paliw bedzie najmniej "zasadzać" przepustnicę?

rysiul - 20-07-2012, 20:58

RafalGDI napisał/a:
ps. które z tych paliw bedzie najmniej "zasadzać" przepustnicę?

Paliwa z dodatkami czyszczącymi.
Dodatki powodują "niestety" podniesienie liczby oktanów a w konsekwencji paliwo spala się wolniej. Zwiększonego spalania nie spodziewałbym się na Pb98, prędzej mniejsze i na pewno większa kultura pracy silnika(mniejsza tendencja do spalania stukowego).
Resumując przepustnice czyścić co najmniej raz do roku a paliwo wedle uznania.

mateusz8230 - 20-07-2012, 21:05

lej paliwo na jakie cie stac ale na dobrych stacjach:) i tyle.To nie komarek zeby sie tym tak bardzo przejmowac.Takie moje zdanie...
SHARK1979 - 21-07-2012, 13:20

Więc morał taki że każdy leje co chce i nie ma się co rozwijać :wink:
Szmiks - 23-07-2012, 12:31

ja leje glownie na orlenie, najczesciej 95, kiedys zalalem na neste i czulem mniejsza moc i lekka zamule silnika
Morfi - 24-07-2012, 17:38

Cytat:
Ten silnik nie jest przystosowany do pracy na Pb98.
:shock: mylisz się. Tylko 98 bo jest czystsze i lepiej sie spala, nie pozostawia tye nagaru.
RafalGDI - 24-07-2012, 20:27

Morfi napisał/a:
Cytat:
Ten silnik nie jest przystosowany do pracy na Pb98.
:shock: mylisz się. Tylko 98 bo jest czystsze i lepiej sie spala, nie pozostawia tye nagaru.


I kto ma racje :) ?

rysiul - 24-07-2012, 22:14

Co nieco twardych danych - polecam lekturę

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group