Pajero III - Zapalająca się kontrolka hamulca ręcznego
august74 - 16-07-2012, 21:10 Temat postu: Zapalająca się kontrolka hamulca ręcznego Witam
Przesiadłem się z Pajero II do III i jeśli ktoś z was wie to proszę o porade.
Zapala sie kontrolka od chamulca ręcznego ,czsem gaśnie ale jeśli trzy razy nacisnę na pedał chmulca nożnego to się ponownie zapala.
Jaka moż być przyczyna ?
Pozdrawiam
August
plecho1 - 16-07-2012, 21:31
Ta kontrolka poza sygnalizowaniem zaciągniętego ręcznego często pokazuje także niski poziom płynu hamulcowego lub zużyte klocki hamulcowe. Sprawdź więc poziom płynu hamulcowego i klocki hamulcowe.
august74 - 16-07-2012, 22:23
Płyn chamlcowy mam do wymiany jakis ciemny jest
Klocki z przodu ok połowy a z tyłu wymieniłem na nowe bo z jednej strony było 3/4 klocka ,a z drugiej 1/4
Dzieki za podpowiedz
Pozdrwiam
tompol34 - 16-07-2012, 22:56
z czytaj błędy pin 1 i 4 obd i daj znać
zbyszekm2 - 16-07-2012, 22:59 Temat postu: Re: Zapalająca się kontrolka chamulca ręcznego
august74 napisał/a: | Witam
Przesiadłem się z Pajero II do III i jeśli ktoś z was wie to proszę o porade.
Zapala sie kontrolka od chamulca ręcznego ,czsem gaśnie ale jeśli trzy razy nacisnę na pedał chmulca nożnego to się ponownie zapala.
Jaka moż być przyczyna ?
Pozdrawiam
August |
Dolej trochę płynu do zbiorniczka i wtedy sprawdź czy dzieje się to samo.
plecho1 - 16-07-2012, 22:59
Nie ma za co:)
W niektórych autach ta kontrolka zapala się także jeśli jest zbyt małe podciśnienie w serwie ale czy u ciebie jest taki czujnik w serwie to nie wiem. Ale mogło by na ten problem wskazywać to, że po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca zapala się kontrolka. Może jest jakaś nieszczelność w układzie serwa lub jest jakiś problem z pompą wytwarzającą podciśnienie i podciśnienie nie jest właściwe.
zbyszekm2 - 16-07-2012, 23:15
Nie ma serwa i nie ma pomiaru ciśnienia.
plecho1 - 16-07-2012, 23:26
Myślałem, że tylko maluch nie ma serwa:) Hamulce na prawdę nie są wspomagane podciśnieniem?
Raczej powinno być wspomaganie hamulców napędzane vacuum pompą zamontowaną na alternatorze.
zbyszekm2 - 17-07-2012, 00:00
plecho1 napisał/a: |
Raczej powinno być wspomaganie hamulców napędzane vacuum pompą |
tak jak napisałeś. Ale zamontowana jeet na przedniej osłonie rozrządu.
august74 - 17-07-2012, 14:08
Witam
Dziękuję za podpowiedzi, dolałem płynu jest na maxa i nie gaśnie kontrolka jak już pisałem płyn hamulcowy ma już ciemną barwę w piątek wymieniam .
Resztę podpowiedzi posprawdzają mi w warsztacie może dojdą do tego co jest przyczyną
W serwisie chcieli rozbierać i czyścić pompę od ABS-u za jedyne 400 PLN bez gwarancji że to jest przyczyną.
Pozdrawiam
TangoKK - 17-07-2012, 15:53
august74 napisał/a: | Witam
Dziękuję za podpowiedzi, dolałem płynu jest na maxa i nie gaśnie kontrolka jak już pisałem płyn hamulcowy ma już ciemną barwę w piątek wymieniam .
Resztę podpowiedzi posprawdzają mi w warsztacie może dojdą do tego co jest przyczyną
W serwisie chcieli rozbierać i czyścić pompę od ABS-u za jedyne 400 PLN bez gwarancji że to jest przyczyną.
Pozdrawiam |
Koniecznie wymień ten płyn i to szybko. Mnie to kosztowało regeneację pompy ABS czyli jakieś 1200PLN. Gościu ze śląska, który mi regenerował pompę mówił że są bardzo czułe na stary płyn i warto co 2 latka zmieniać inaczej trzeba płacić frycowe
|
|
|