To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Zapalająca się kontrolka hamulca ręcznego

august74 - 16-07-2012, 21:10
Temat postu: Zapalająca się kontrolka hamulca ręcznego
Witam

Przesiadłem się z Pajero II do III i jeśli ktoś z was wie to proszę o porade.

Zapala sie kontrolka od chamulca ręcznego ,czsem gaśnie ale jeśli trzy razy nacisnę na pedał chmulca nożnego to się ponownie zapala.

Jaka moż być przyczyna ?

Pozdrawiam

August

plecho1 - 16-07-2012, 21:31

Ta kontrolka poza sygnalizowaniem zaciągniętego ręcznego często pokazuje także niski poziom płynu hamulcowego lub zużyte klocki hamulcowe. Sprawdź więc poziom płynu hamulcowego i klocki hamulcowe.
august74 - 16-07-2012, 22:23

Płyn chamlcowy mam do wymiany jakis ciemny jest
Klocki z przodu ok połowy a z tyłu wymieniłem na nowe bo z jednej strony było 3/4 klocka ,a z drugiej 1/4

Dzieki za podpowiedz

Pozdrwiam

tompol34 - 16-07-2012, 22:56

z czytaj błędy pin 1 i 4 obd i daj znać
zbyszekm2 - 16-07-2012, 22:59
Temat postu: Re: Zapalająca się kontrolka chamulca ręcznego
august74 napisał/a:
Witam

Przesiadłem się z Pajero II do III i jeśli ktoś z was wie to proszę o porade.

Zapala sie kontrolka od chamulca ręcznego ,czsem gaśnie ale jeśli trzy razy nacisnę na pedał chmulca nożnego to się ponownie zapala.

Jaka moż być przyczyna ?

Pozdrawiam

August

Dolej trochę płynu do zbiorniczka i wtedy sprawdź czy dzieje się to samo.

plecho1 - 16-07-2012, 22:59

Nie ma za co:)
W niektórych autach ta kontrolka zapala się także jeśli jest zbyt małe podciśnienie w serwie ale czy u ciebie jest taki czujnik w serwie to nie wiem. Ale mogło by na ten problem wskazywać to, że po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca zapala się kontrolka. Może jest jakaś nieszczelność w układzie serwa lub jest jakiś problem z pompą wytwarzającą podciśnienie i podciśnienie nie jest właściwe.

zbyszekm2 - 16-07-2012, 23:15

Nie ma serwa i nie ma pomiaru ciśnienia.
plecho1 - 16-07-2012, 23:26

Myślałem, że tylko maluch nie ma serwa:) Hamulce na prawdę nie są wspomagane podciśnieniem?
Raczej powinno być wspomaganie hamulców napędzane vacuum pompą zamontowaną na alternatorze.

zbyszekm2 - 17-07-2012, 00:00

plecho1 napisał/a:

Raczej powinno być wspomaganie hamulców napędzane vacuum pompą

tak jak napisałeś. Ale zamontowana jeet na przedniej osłonie rozrządu.

august74 - 17-07-2012, 14:08

Witam
Dziękuję za podpowiedzi, dolałem płynu jest na maxa i nie gaśnie kontrolka jak już pisałem płyn hamulcowy ma już ciemną barwę w piątek wymieniam .
Resztę podpowiedzi posprawdzają mi w warsztacie może dojdą do tego co jest przyczyną
W serwisie chcieli rozbierać i czyścić pompę od ABS-u za jedyne 400 PLN bez gwarancji że to jest przyczyną.

Pozdrawiam

TangoKK - 17-07-2012, 15:53

august74 napisał/a:
Witam
Dziękuję za podpowiedzi, dolałem płynu jest na maxa i nie gaśnie kontrolka jak już pisałem płyn hamulcowy ma już ciemną barwę w piątek wymieniam .
Resztę podpowiedzi posprawdzają mi w warsztacie może dojdą do tego co jest przyczyną
W serwisie chcieli rozbierać i czyścić pompę od ABS-u za jedyne 400 PLN bez gwarancji że to jest przyczyną.

Pozdrawiam


Koniecznie wymień ten płyn i to szybko. Mnie to kosztowało regeneację pompy ABS czyli jakieś 1200PLN. Gościu ze śląska, który mi regenerował pompę mówił że są bardzo czułe na stary płyn i warto co 2 latka zmieniać inaczej trzeba płacić frycowe :rolleyes:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group