To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen

pitnit - 18-07-2012, 21:24
Temat postu: [CA1A 1.3] Zły zapłon brak mocy trudności z porannym odpalen
Witam Jestem posiadaczem Colta CA1A silnik 4G13. Podczas porannego odpalania silnik zapala i gaśnie i tak ze 3-4 razy zanim odpalę. podczas jazdy silnik nie ma mocy przyspieszenie jest tragiczne. Zostały wymienione świecie i filtr powietrza to nic nie zmieniło dałem do mechaników przeczyścili przepustnice próbowali ustawić zapłon ale to nic nie pomogło. Aparat zapłonowy mam skręcony na maxa w prawą stronę patrząc od strony pasażera. tylko w tej jednej pozycji silnik pracuje w innym ustawieniu po dodaniu gazu od razu gaśnie. sprawdziłem kopułkę i palec wszystko jak nowe. Wyciągnąłem cewkę rezystancja na uzwojeniu pierwotnym 1,1ohm na wtórnym 25kohm więc teoretycznie prawna.
Nie wiem ja z modułem i czujnikiem optycznym. nie wiem gdzie jest ten tranzystor mocy czy to jest razem z modułem czy gdzieś osobno? komputer sprawdzałem kondensatory całe mają pojemność. Samochód jest z instalacja gazową i na gazie i na benzynie jest zamulony. Żaden mechanik w moim mieście nie chce się podjąć naprawy. ja obstawiam cewkę albo moduł co wy o tym sądzicie?

Maretzky85 - 18-07-2012, 23:10

Ja stawiam na przestawiony rozrząd.
pitnit - 19-07-2012, 14:47

Jak mechanicy wymieniali pasek to powiedziałem im żeby zwrócili na to uwagę gość powiedział mi, że nie był przestawiony.
viader - 20-07-2012, 09:03

Ja obstawiam pompę paliwa. Miałem to samo u siebie w eclipse, przez rok się męczyłem i wymieniałem wszystkie czujniki, cewki, kable, świece, kondensatory w ecu - bez rezultatu.

Pompa niby działała ale podawała już tak mało paliwa, że nawet nie cofało się ono z listwy. Wszystko co napompowała to leciało do wtrysków i jeszcze brakowało. Objawy to właśnie poranne problemy z odpalaniem i kilkukrotne gaśnięcie przy rozruchu, łapanie najpierw jakby na 2-3 cylindry, problemy z zanikającą mocą, często śmierdzące spaliny podczas jazdy, zwiększone spalanie (z racji słabej pompy korekcja wtrysków skoczyła na 160% i w momentach mniejszego obciążenia zdecydowanie przelewało).

idas - 20-07-2012, 11:12

Maretzky85 napisał/a:
Ja stawiam na przestawiony rozrząd.

Ja również. Już się z takimi przypadkami spotkałem - wskazuje na to inne ustawienie aparatu zapłonowego którym częściowo skompensowano brak synchronizacji rozrządu.

pitnit - 20-07-2012, 16:01

viader napisał/a:
Ja obstawiam pompę paliwa.

To nie może być pompa bo na gazie jest ten sam problem. Słaby a odgłos w okolicy filtra powietrza jak przygazuje to tak jakbym szmatą zapchał filtr.
idas napisał/a:
skompensowano brak synchronizacji rozrządu.

Jak mam to rozumieć ? znaczy że przestawiony na pasku bo nie można było ustawić zapłonu?

Bartek - 20-07-2012, 16:38

A może zamienione kable zapłonowe 2 i 3 cylindra?
idas - 20-07-2012, 16:54

pitnit napisał/a:
Jak mam to rozumieć ? znaczy że przestawiony na pasku bo nie można było ustawić zapłonu?

Odwrotnie - przestawiono zapłon bo źle ustawiono pasek. Źle ustawiony pasek rozsynchronizowuje zamykanie, otwieranie zaworów z ruchem tłoków jak również ustawienie aparatu zapłonowego ( a w skrajnym przypadku powoduje zderzanie zaworów z tłokami i padakę silnika...). Przestawili aparat, ale zaworów już się nie dało dlatego chodzi słabo...To jednak tylko hipoteza-możliwa bo widziałem taki przypadek, warta jednak sprawdzenia - ściągnij osłonę rozrządu, przekręć koło pasowe i patrz czy pokrywają się znaki na kole rozrządu z głowicą i kole pasowym ze znakiem T na dolnej osłonie rozrządu (oczywiście oba w tym samym czasie :-) ).

pitnit - 20-07-2012, 20:30

[code]
Bartek napisał/a:
A może zamienione kable zapłonowe 2 i 3 cylindra?

Sprawdziłem to nie to.
idas napisał/a:
przekręć koło pasowe i patrz czy pokrywają się znaki na kole rozrządu z głowicą

No i tu mam problem na dole na kole pasowym znalazłem znaki tak jak piszesz. Na kole wałka rozrządu jest znak trójkącik ale na głowicy nie mogę nic znaleźć.
http://www.fotosik.pl/pok...cc178d342c.html
http://www.fotosik.pl/pok...74c0a0ab45.html

Maretzky85 - 20-07-2012, 22:11

Trójkącik na głowicy :)
Bartek - 21-07-2012, 01:07

pitnit, Jak sprawdziłeś? Wbrew pozorom zamiana 2 z 3 cylindrem jest w tym silniku powszechna u "mechaników". Aparat zaplonowy na końcu walka rozrządu daje pozornie kolejność 1243 zamiast 1342 ( patrzy sie na kolejność kabli od wewnątrz, nie jak zwykle od zewnątrz rozdzielcza.

Najprościej zamien miejscami kable na środkowych świecach - wtedy będziemy mieli pewność, ze nie zmagamy sie z banalnym problemem.

idas - 21-07-2012, 03:29

Maretzky85 napisał/a:
Trójkącik na głowicy

Dokładnie ten:

pitnit - 21-07-2012, 14:06

Bartek napisał/a:
pitnit, Jak sprawdziłeś?

Po prostu zamieniłem przewody 2 z 3 odpaliłem no i silnik chodził jak od traktora nie równo i nie wchodził na obroty.
Sprawdziłem znaki na rozrządzie. Gdy koło wałka rozrządu pokrywa się z znakiem na głowicy na dole koło pasowe wału pokrywa się z pierwszą kreska na obudowie paska rozrządu. Są tam 4 kreski ostatnia jest ze literką T. Pokrywa się tylko z pierwszą.

idas - 21-07-2012, 17:56

A ma się pokrywać z T, więc masz przestawiony rozrząd...
pitnit - 21-07-2012, 18:29

Znaczy, że muszę przestawić czyli czeka mnie rozbieranie. idas jest jeszcze o czymś co powinienem wiedzieć przed przestawieniem rozrządu? tak dla pewności pytam żeby czegoś nie spaprać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group