To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 1.6 MIVEC - pierwsze km - olej

bremse - 23-07-2012, 23:59
Temat postu: Lancer 1.6 MIVEC - pierwsze km - olej
Mam pytanie do użytkowników Lancera 1.6 MiVEC, tj. czy w pierwszym okresie przebiegów - ten silnik "bierze" olej? Pytam profilaktycznie, gdyż wcześniej od nowości użytkowałem Octavię Tour z silnikiem benzynowym 1.6 i było to normalnym objawem.M
pitloju - 24-07-2012, 07:38

Mam Lancera 1.6 kupionego w styczniu 2011, w tej chwili 32000km - jak dotąd nie brał w ogóle oleju. Między przeglądami nie trzeba było nic dolewać

pozdr
pitloju

RalfPi - 24-07-2012, 08:16

Hej - co prawda mam 1.8 w gazie, ale u mnie wziął z początku oleju, tak, że na przeglądzie miałem min.. W interwale 20kkm - 40kkm nie wziął już prawie nic.
Pozdrowienia!

maniax86 - 24-07-2012, 13:41

1.6 nie powinien brać oleju.... Po wyjeździe z salonu kierownik powiedział mi żeby sprawdzać codziennie poziom oleju i jak zobacze jakieś ubytki to podjechać na serwis bo te silniki oleju nie biorą...
bremse - 24-07-2012, 14:38

Bardzo dziękuję za pomoc. W instrukcji Octavii Tour 1.6 było wyraźnie napisane że to normalny objaw - ubytek oleju w pierwszym okresie eksploatacji. W instrukcji Lancera nic takiego nie znalazłem, ale wolałem się upewnić u doświadczonych użytkowników.
RalfPi - 24-07-2012, 15:33

bremse napisał/a:
Bardzo dziękuję za pomoc. W instrukcji Octavii Tour 1.6 było wyraźnie napisane że to normalny objaw - ubytek oleju w pierwszym okresie eksploatacji. W instrukcji Lancera nic takiego nie znalazłem, ale wolałem się upewnić u doświadczonych użytkowników.

Każdy silnik bierze olej - jedne mniej (mało), a drugie "piją" między przeglądami aż do poziomu minimum. Jeżeli ktoś "robi trasy" to myślę, że to normalny objaw.

jaca71 - 25-07-2012, 07:54

RalfPi napisał/a:
Każdy silnik bierze olej - jedne mniej (mało), a drugie "piją"

Zapomniałeś o takich co produkują olej 1.8DiD ;)
Ale poważnie to w japońskich samochodach nie spotkałem się z braniem oleju (więcej niż od połowy wskaźnika do minimum czyli około 0,5dm3) między przeglądami. Ale za to Ople (i chyba samochody od VW AG) mają zapisane, że do znikanie 0.5dm3 oleju na 1000km jest normą. Przy takim zużyciu to chyba nie trzeba oleju wymieniać? cały czas jest świeży :P Tylko co z filtrem?

Heavy1155 - 25-07-2012, 09:08

Kazdy MiVEC bierze olej!
jest to zwiazane z faktem ze przy wysokich obrotach w momencie wlaczenia MiVEC'a olej nie wyrabia z temperatura i sie spala w dodatku cisnienie jakie panuje w silniku moze skoczyc nawet do 130 PSI, sam MiVEC potrzebuje 80-90PSI zeby zatrybic!
zaloz sobie czojnik temperatury i cisnienia oleju. nie polecam auta pilowac na MiVECU - chybaze masz ze soba duzo oleju :P
w czasie normalej jazdy auto nie powinno brac oleju, ale jezeli jezdzisz na mivec'u to licz sie z tym, ze cos ci tam wypije

tomekrvf - 26-07-2012, 17:21

Heavy1155, co ma MIVEC, i to jeszcze ten ubogi z obracanym wałkiem rozrządu, do brania oleju przez silnik?
MIVEC działa bez przerwy.

RalfPi - 30-07-2012, 08:02

tomekrvf napisał/a:
Heavy1155, co ma MIVEC, i to jeszcze ten ubogi z obracanym wałkiem rozrządu, do brania oleju przez silnik?
MIVEC działa bez przerwy.

Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów.

http://autokult.pl/2011/0...tow-mivec-wideo

Więc pewnie o to chodziło Koledze Heavy1155.

tomekrvf - 30-07-2012, 11:34

RalfPi napisał/a:
Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów.

Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy
Coś takiego jak tu http://www.autozine.org/t...ngine/vvt_3.htm

RalfPi - 30-07-2012, 12:24

tomekrvf napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Ja się nie znam na silnikach, ale słyszałem, że chodzi o "załączenie" trybu zmiany faz rozrządu.. I to następuje przy ok. 4200 rpm'ów.

Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy
Coś takiego jak tu http://www.autozine.org/t...ngine/vvt_3.htm

Tzn. że faza otwarcia zaworu(zasysania powietrza) nie jest regulowana w sposób ciągły - dla każdych obrotów inaczej, tylko dyskretnie??

tomekrvf - 30-07-2012, 14:36

RalfPi napisał/a:
Tzn. że faza otwarcia zaworu(zasysania powietrza) nie jest regulowana w sposób ciągły - dla każdych obrotów inaczej, tylko dyskretnie??

To znaczy że prosty MIVEC ma jeden profil krzywki a zmienia się tylko moment otwarcie-zamknięcia zaworu przy jednakowym czasie otwarcia (czasoprzekrój krzywki nie zmienia się bo nie może-to wciąż ta sama krzywka). Realizowane jest to poprzez obrót wałka rozrządu względem koła łańcuchowego. Regulacja jest płynna
MIVEC prawdziwy ma różne profile krzywek na dolocie - do 3600 -4200 w zalezności od silnikach - chodzi na krzywkach niskich a na wyzszych obrotach przechodzi na ostrzejsze krzywki. Układ działa 0-1.
Dla różnych orotów są różne czasoprzekroje krzywek.

lichy - 06-08-2012, 00:26

tomekrvf napisał/a:
Tak jest w silnikach 4G69, seria 4N1x z "prawdziwym" MIVEC,6G75 3.8 V6
Lancer benzyna 1.6 4G93 i 1.8 4B10 ma układ tańszy i prostszy

...a jaki układ ma silnik 4A92 czyli 1.6 obecnie stosowany w Lancerach i ASX'ach?

tomekrvf - 16-08-2012, 23:33

lichy napisał/a:
...a jaki układ ma silnik 4A92 czyli 1.6 obecnie stosowany w Lancerach i ASX'ach?

Ten prostszy i tańszy z obracanym wałkiem zaworów ssących.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group