Zachodniopomorskie - przepustnica- naprawa
Szmiks - 13-08-2012, 12:53 Temat postu: przepustnica- naprawa witam wszytskich forumowiczow,
po wielokrotnym czyszczeniu dalej mam problem z wlaczajacym sie silnikiem engine.
o tyle stalo sie to niebezpieczne ze ostatnio wlaczylo mi sie podczas wyprzedzania tira, w ostatniej chwili sie schowalem, standardowo obroty mi spadly o polowe, musialem zgasic silnik, pozniej slysze "pykniecie" i kiedy odpalam ponownie jest ok. Wracajac do sedna szukam konkretnego zakladu w szczecinie lub okolicach ktory jest w stanie cos na to poradzic.
pozdrawiam
plecho1 - 13-08-2012, 12:58
Zapytaj forumowicza Bartka, naprawia takie przepustnice i na pewno coś doradzi.
stary alfer - 13-08-2012, 18:07
Szmiks,
http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6
volve - 13-08-2012, 21:55
Przed czy po lifcie ? Który rocznik ? Odezwij się do mnie, troszkę walczyłem z przepustnicą i co nieco mogę pomóc. Też spokojnie możemy podłączyć pod EvoScana i posprawdzać.
Szmiks - 15-08-2012, 07:55
po lifcie, koniec 2000, 1.8 gdi
volve - 15-08-2012, 18:22
Tutaj opiszę dzisiejsze testy, przekaż to Bartkowi wraz z opisem swojego problemu.
Więc na początku wrzucam log z troszkę ponad 6 minut na biegu jałowym:
http://speedy.sh/hSpW6/Ev...15-12.08.45.csv
Na logach widać, że napięcie na TPS jest troszkę wyższe niż standardowo. Obroty w miarę wporządku(przez pierwsze 4 minuty powinny być bliższe 650, ale nie jest źle). Wartości Trimów nie są złe, Octan level na poziomie 94%, ciśnienie na pompie WC troszkę niższe(tzn. oscylje w okolicach 4.8, a ideałem jest 5MPa).
Natomiast napięcie na TPS:
- pierwsze 4 minuty to okolice 0,764V
- później okolice 0,666 V
Drugi log z agresywnej jazdy, aby sprawdzić pompę WC:
http://speedy.sh/rACmu/Ev...15-12.52.57.csv
Pompa WC w miarę dobrze pracuje, jest mały spadek ciśnienia poniżej 4,5 MPa, ale jest to chwilowy, niemal niezauważalny.
Bo sprawdzeniu na postoju zdjęliśmy rurę dolotową z przepustnicy oraz odłączyliśmy jej sterowanie. Później kolega zamykał do końca klapę, a ja robiłem logi:
http://speedy.sh/fGqEt/Ev...15-12.35.30.csv
Przy pełnym zamknięciu TPS pokazuje wartość 0,49V, czyli troszkę niżej niż u mnie(0,527V). Jednak po puszczeniu klapy, gdy przepustnica powraca do swojego normalnego położenia, napięcie podskakuje aż do prawie 1,1V. Bardzo dziwi mnie aż tak duży skok o ponad 0,5 V. I dlatego obstawiam, że coś nie gra z czujnikiem TPS i wcale nie obstawiam, że jest to regulacja
Sama pozycja przepustnicy po puszczeniu wydaje mi się wporządku, nie wyjmowaliśmy przepustnicy z silnika więc dokładnie nie powiem, ale na moje oko jest podobna jak u mnie.
Dodatkowo sprawdziłem błędy jakie ma kolega i:
- błąd 14 - Throttle position sensor (2nd channel) system
- błąd 79 - Throttle position sensor (1nd channel) system
- i tutaj nie pamiętam, czy to był 91 czy 92, więc albo: Electronic-controlled throttle valve system albo Throttle valve position faedback system
Na weekend z kolegą ewentualnie umawiamy się na czyszczenie i mogę też wtedy zerknąć coś więcej na przepustnicę.
Szmiks - 15-08-2012, 20:50
dzieki volve wiadomosc do Bartka wyslana:)
kleryk-3kgt - 20-08-2012, 11:35
O ile mmc nie zmieniło technologii produkcji czujnika TPS to możliwe że się już zużyła warstwa półprzewodnika.
Sama zmiana TPS nic nie da, o ile zrobi to zwykły mechanik bo do tego jest cała procedura, ustawienie TPS'a w 3000GT nie jest za proste i nie jest za skomplikowane. Przeczuwam że w nowszych samochodach jest podobnie.
Jeżeli ściągnąłeś TPS do czyszczenia przepustnicy to może być właśnie w tym problem że nie jest poprawnie ustawiony. Sam czujnik nie może być brudny bo jest zamknięty tak że nic tam się nie ma prawa dostać.
volve - 20-08-2012, 12:55
kleryk-3kgt napisał/a: | Jeżeli ściągnąłeś TPS do czyszczenia przepustnicy to może być właśnie w tym problem że nie jest poprawnie ustawiony. |
Do czyszczenia przepustnicy w GDI na pewno nie trzeba tykać TPS'a(oczywiście poza odłączeniem przewodu). Jednak niektórzy "mechanicy" potrafią np. pokręcić śrubką Fixed SAS, bo myslą, że służy ona do ustawiania wolnych obrotów. A tak naprawdę po czyszczeniu nic nie trzeba ruszać, podłącza się przepustnicę, ewentualnie uczy obrotów i tyle.
Co do ustawienia TPS'a, to ogólnie jeśli jest się pewnym, że nikt nie kręcił Fixed SAS, to jeszcze można się tego podjąć. Natomiast gdy ktoś kręcił i TPS i Fixed SAS, to wtedy chyba pozostaje tylko serwis.
Szczegóły może wyjaśnić nasz admin Bartek, on te przepustnice zna na wylot
kleryk-3kgt - 23-08-2012, 19:34
Volve masz rację. Jednak do ustawienia śruby wystarczy serwisówka
volve - 23-08-2012, 20:06
kleryk-3kgt napisał/a: | Volve masz rację. Jednak do ustawienia śruby wystarczy serwisówka |
Teoretycznie serwisówka wystarczy, jeśli ruszana była np. śubka lub TPS. Tutaj ogólnie przetłumaczona jest serwisówka odnośnie TPS(dla wersji na linkę):
http://forum.mitsumaniaki...t=33071&start=0
Ogólnie jednak jest problem, jeśli ktoś pokręcił zarówno śrubką fixed SAS oraz TPS'em(mówię o wersji poliftowej, czyli przepustnica bez linki, z elektromagnesem).
Natomiast jeśli ktoś ruszał samą śrubkę, to spokojnie można ustawić prawidłowo podłączając się np. EvoScanem. Wtedy sprawdza się napięcie podczas przekręcania śrubki fixed SAS i ustawia się tak napięcie prawidłowe. Sam u siebie tak właśnie robiłem i na pewno działa.
|
|
|