Pajero III - [3.2 DID] Co to jest za część ?
Szyszkowa - 14-08-2012, 10:06 Temat postu: [3.2 DID] Co to jest za część ? Powiedzcie mi proszę, co to jest za część ?
Heilsberg - 14-08-2012, 14:43
Dalej nie wiesz?
Szyszkowa - 14-08-2012, 15:02
Upewniam się...
tompol34 - 14-08-2012, 17:54
podciśnieniowy regulator biegu jałowego "przepustnica powietrza dolotu"
Szyszkowa - 14-08-2012, 19:25
tompol34 dziękuję bardzo !
Skoro już wiem, co to jest , to mam kolejne pytanie - skąd tam może brać się olej ?
tompol34 - 14-08-2012, 22:27
z turbosprężarki, ale niekoniecznie puszczają uszczelnienia możliwe, że ciągnie do turbiny przez odmę trzeba to skontrolować i ocenić przyczynę.
Szyszkowa - 15-08-2012, 13:35
To jeszcze jedno pytanie- czy jakąś wskazówką w diagnozie jest fakt, że zawilgotniał (widać na zewnątrz, od oleju) przewód w miejscu zaznaczonym strzałką ?
tompol34 - 15-08-2012, 17:00
Tak to olej z odmy idzie do turbiny ale sprawdź samą turbinę koniecznie. Wiem, że w 2 niektórzy wstawiają taki filtr odmy do zatrzymywania par oleju. U mnie ten garb na przewodzie odmy jest ustawiony do góry w pionie i to wystarcza. Umyj wszystkie gumowe przewody z turbiny, intercooler w środku, przepustnicę i kolektor dolotowy.
pozdrawiam
Szyszkowa - 15-08-2012, 19:24
Drążąc temat: jaka może być przyczyna tego, że olej idzie do odmy ? Tak na szybko rozmontowałem przewody: olej nie idzie do filtra powietrza, przewód do niego jest suchy (czyli ta część powyżej wlotu odmy).
Z bagnetu nie dymi, za sobą też nie zostawiam chmury- więc chyba drastycznie źle z pierścieniami nie jest. Jednak turbina ?- tylko jaki to ma związek z olejem w odmie ?
W sumie wilgotno koło przepustnicy dolotu powietrza mam już od kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, jednak po wakacyjnym wyjeździe (około 2 tys km po autostradach, więc przy większych prędkościach) oleju na zewnątrz pojawiło się zauważalnie więcej, dlatego zacząłem drążyć temat.
tompol34 - 15-08-2012, 20:23
to pary oleju przez odmę znad klawiatury popychaczy, ustaw łącznik odmy w pionie i będzie ok.
Szyszkowa - 15-08-2012, 20:26
Czy to może mi rozwiązać sprawę oleju w dolocie czy to mogą być dwie niezależne sprawy:
1. olej w odmie
2. olej z turbiny leci do dolotu ?
tompol34 - 16-08-2012, 07:55
tak jak pisałem wcześniej olej w dolocie pochodzi z odmy i jest zasysany przez turbo lub pochodzi z uszczelnień samej turbiny i wtedy turbina do wymiany lub regeneracji. W pierwszym wypadku możesz sobie zainstalować filtr odmy(poszukaj na forum pajero II).
pozdrawiam
|
|
|