To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Co to jest za część ?

Szyszkowa - 14-08-2012, 10:06
Temat postu: [3.2 DID] Co to jest za część ?
Powiedzcie mi proszę, co to jest za część ?


Heilsberg - 14-08-2012, 14:43

Dalej nie wiesz?
Szyszkowa - 14-08-2012, 15:02

Upewniam się...
tompol34 - 14-08-2012, 17:54

podciśnieniowy regulator biegu jałowego "przepustnica powietrza dolotu"
Szyszkowa - 14-08-2012, 19:25

tompol34 dziękuję bardzo !

Skoro już wiem, co to jest :) , to mam kolejne pytanie - skąd tam może brać się olej ?

tompol34 - 14-08-2012, 22:27

z turbosprężarki, ale niekoniecznie puszczają uszczelnienia możliwe, że ciągnie do turbiny przez odmę trzeba to skontrolować i ocenić przyczynę.
Szyszkowa - 15-08-2012, 13:35

To jeszcze jedno pytanie- czy jakąś wskazówką w diagnozie jest fakt, że zawilgotniał (widać na zewnątrz, od oleju) przewód w miejscu zaznaczonym strzałką ?


tompol34 - 15-08-2012, 17:00

Tak to olej z odmy idzie do turbiny ale sprawdź samą turbinę koniecznie. Wiem, że w 2 niektórzy wstawiają taki filtr odmy do zatrzymywania par oleju. U mnie ten garb na przewodzie odmy jest ustawiony do góry w pionie i to wystarcza. Umyj wszystkie gumowe przewody z turbiny, intercooler w środku, przepustnicę i kolektor dolotowy.
pozdrawiam

Szyszkowa - 15-08-2012, 19:24

Drążąc temat: jaka może być przyczyna tego, że olej idzie do odmy ? Tak na szybko rozmontowałem przewody: olej nie idzie do filtra powietrza, przewód do niego jest suchy (czyli ta część powyżej wlotu odmy).
Z bagnetu nie dymi, za sobą też nie zostawiam chmury- więc chyba drastycznie źle z pierścieniami nie jest. Jednak turbina ?- tylko jaki to ma związek z olejem w odmie ?

W sumie wilgotno koło przepustnicy dolotu powietrza mam już od kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, jednak po wakacyjnym wyjeździe (około 2 tys km po autostradach, więc przy większych prędkościach) oleju na zewnątrz pojawiło się zauważalnie więcej, dlatego zacząłem drążyć temat.

tompol34 - 15-08-2012, 20:23

to pary oleju przez odmę znad klawiatury popychaczy, ustaw łącznik odmy w pionie i będzie ok.
Szyszkowa - 15-08-2012, 20:26

Czy to może mi rozwiązać sprawę oleju w dolocie czy to mogą być dwie niezależne sprawy:
1. olej w odmie
2. olej z turbiny leci do dolotu ?

tompol34 - 16-08-2012, 07:55

tak jak pisałem wcześniej olej w dolocie pochodzi z odmy i jest zasysany przez turbo lub pochodzi z uszczelnień samej turbiny i wtedy turbina do wymiany lub regeneracji. W pierwszym wypadku możesz sobie zainstalować filtr odmy(poszukaj na forum pajero II).
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group