Pajero III - [3.2 DID] Problem z silnikiem
TangoKK - 02-09-2012, 12:29 Temat postu: [3.2 DID] Problem z silnikiem Mam taki problem. Do tej pory silnik 3.2 DID w moim PIII sprawował się bez zarzutu. Wczoraj wracając do domu odpaliłem samochód bez najmniejszego problemu przejechałem jakieś 3 km jadąc jakieś 100 km/h odczułem spadek mocy zaczęło szarpać lekko i zaświecił się check engin. Zatrzymałem się silnik zgasł. Odpaliłem ponownie silnik (check engin zgasł) z oporem wszedł na obroty, ale dało się ruszyć przez chwilę było OK i sytuacja się powtórzyła. Wezwałem lawetę i do domu. Dziś rano odpaliłem i przy odpalaniu kopci na niebiesko na obroty wchodzi z trudem.
Sprawdziłem błędy wyszło 12, 41 i 43
Znalazłem na forum takie opisy tych błędów:
" Odnośnie 41 silnika to błąd elektrozaworu pod akumulatorem. Zawór pod akumulatorem. Jeden z 4, najczęściej ten co ma dwie rurki prostopadłe do zaworu.
43 to zawór CVT, Control Valve Timing czyli CVT - zawór przestawiacza kąta wtrysku. Trzeba pomierzyć oporność i jak wadliwy to wymienić. 11 ohm +- 0,8 przy temp. 23 +-5 stopni. Nr bosch 9.461.627.023."
Opisu błędu nr 12 nie znalazłem.
Co w takim wypadku radzicie zrobić? Czy żeby sprawdzić CVT trzeba go wymontować(może ktoś orientuje się w cenie tego zaworu) i jak sprawdzić ten elektrozawór pod akumulatorem? I w końcu co to za błąd 12. Czy można to zrobić w warunkach domowych, czy trzeba szukać pomocy u fachowca?
zbyszekm2 - 02-09-2012, 15:34
błąd 12 to doładowanie ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Zawór sprawdź czy cyka pod podaniem napięcia z aku. i czy jest przepływ powietrza.
Zawór CTV u nas nowy ok 600 zł
Może być tak, ze błąd 43 generowany jest z powodu elektrozaworu lub czujnika doładowania ciśnienia.
TangoKK - 02-09-2012, 16:36
Przy elektrozaworach pod aku są wsuwki dwu pinowe mam rozumieć. I nie ma znaczenia gdzie minus a gdzie plus?
Jeszcze pytanie czy czujnik doładowania ciśnienia jest u Ciebie dostępny i za ile?
[ Dodano: 04-09-2012, 18:18 ]
Panie Zbyszku mam prośbę. Nawiązując do dzisiejszej rozmowy telefonicznej.
Na zdjęciu poniżej zamieszczam zdjęcie ponumerowanych elektrozaworów.
Który z nich jest odpowiedzialny za ciśnienie doładowania?
I czy króćce oznaczone strzałkami nie powinny być zaślepione?
|
|
|