Pajero III - POMOCY zaczęło kopcić na biało i stanęło
tonys - 26-09-2012, 15:45 Temat postu: POMOCY zaczęło kopcić na biało i stanęło Jechałem dzisiaj obroty ok 2000 nagle samochód stracił moc, z tyłu pojawiły się kłęby białego dymu, zapaliła się kontrolka silnika i SC. Podpięty pod komputer pokazał następujące błędy
16. AIR TEMPERATURE SENSOR
41. THROTTLE VALUE SOLENOID
49. OVER BOOST
26. CSP SENSOR
48. GE
31. CAN COMMUNICATION
52. VGT CONTROL PRSSURE
51. EGR POS. SENSOR
Z CZEGO BŁĘDY 48, 31, 52 i 51 SIĘ NIE KASUJĄ
W SPALINACH CZUĆ ROPĘ. CO ROBIĆ ???????????????????????????? POMOCY
Heilsberg - 26-09-2012, 16:09
Kłęby białego dymu to sugerują uszczelkę pod głowicą najczęściej. Sprawdź płyn, olej, korek oleju i wszystkie inne sprawy jakie trzeba sprawdzić diagnozując uszczelkę.
tonys - 26-09-2012, 17:02
Heilsberg napisał/a: | Kłęby białego dymu to sugerują uszczelkę pod głowicą najczęściej. Sprawdź płyn, olej, korek oleju i wszystkie inne sprawy jakie trzeba sprawdzić diagnozując uszczelkę. |
Sprawdziłem, tutaj jest wszystko ok.
tompol34 - 27-09-2012, 08:38
cześć, błąd 26 i 48 ma związek z nastawnikiem pompy, 41 to przepustnica,51 elektrozawór EGR,16 czujnik temp. w kolektorze dolotowym. Masz do wyczyszczenia i sprawdzenia EGR i nastawnik w pompie.
tonys - 27-09-2012, 16:39
tompol34 napisał/a: | cześć, błąd 26 i 48 ma związek z nastawnikiem pompy, 41 to przepustnica,51 elektrozawór EGR,16 czujnik temp. w kolektorze dolotowym. Masz do wyczyszczenia i sprawdzenia EGR i nastawnik w pompie. |
Jak się dobrać do nastawnika w pompie???????
tompol34 - 27-09-2012, 18:43
od góry po demontażu kolektora dolotowego. Przeczytaj dokładnie moje wszystkie posty odnośnie pompy.
tonys - 28-09-2012, 22:06
Znalazłem instrukcje poparte zdjęciami z demontażu górnej części pompy. W postach przewijał się temat opiłków w filtrze paliwa, wtedy przypomniało mi się - około 3 tygodni temu wymieniałem olej w silniku wraz z możliwymi filtrami, gdy odkręciłem filtr paliwa bez zlewania ON dolnym czujnikiem i po przechyleniu jak z kubka do obciętej butelki po wodzie (rozpalam tym w piecu) zauważyłem właśnie sporą ilość opiłków mosiężnych lub z brązu - to by miało sens. Tylko od czego jest filtr?? czy nie powinien wyłapać tego syfu skądkolwiek on się wziął w baku. (może z pompy z dystrybutora).
Czy jest jakieś ryzyko że przy rozmontowywaniu tego nastawnika coś może pójść nie tak?
Czy po rozbiórce należy wymienić uszczelnienia czy składać na płynną uszczelkę?
zbyszekm2 - 29-09-2012, 07:05
jest to powłoka niklowo-cynkowa która od środka pokryty jest zbiornik. Cząstki powłoki sa tak ostre, że przebijają filtr paliwa i lecą sobie dalej.
siersciunio - 29-09-2012, 07:22
Polecam nowy zbiornik
tonys - 29-09-2012, 14:03
Szacunek P. Zbyszku, dwa lata minęły bezawaryjnej jazdy Pajero po ostatnim przeglądzie w Pomysku i teraz niespodzianka. Stoję przed dylematem czy rozbierać nastawnik jak radzi kolega tompol34. Czytałem instrukcję czyszczenia nastawnika w pompie VP34 - czy bez VAG jest to naprawdę tak skomplikowane nie wystarczy odkręcić delikatnie przeczyścić nie dotykając stacyjki złożyć w odwrotnej kolejności.
tompol34 - 29-09-2012, 15:35
bez problemu przeczyścisz bo w tej pompie w nastawniku jest znacznik "wycięcie" i nie można złożyć inaczej
zbyszekm2 - 29-09-2012, 16:34
Zleży jak daleko weszły opiłki, jeśli tylko w nastawę to da się łatwo zrobić. Jeśli poszły dalej, potrzeba troszkę głębiej rozebrać pompę.
Ale i tak będzie trzeba zmienić zbiornik. Warto pod dobrego kompa podpiąć.
[ Dodano: 29-09-2012, 16:35 ]
tonys napisał/a: | Szacunek P. Zbyszku, dwa lata minęły bezawaryjnej jazdy Pajero po ostatnim przeglądzie w Pomysku i teraz niespodzianka. . |
Trzeba częściej przeglądać auto niż dwa lata:). Serio to od początku roku wszystkich odwiedzających nasz serwis informujemy o stanie [pompy i konieczności wymiany zbiornika.
tonys - 29-09-2012, 16:45
potrzebne będą nowe uszczelki czy składać na stare?
konieczne będzie odpowietrzenie układu? jeśli tak jak to zrobić?
Przed chwilą zdemontowałem EGR, przepustnice. EGR pokryty czarnymi sadzami nie zblokowany zasysając ustami grzybek otwiera się. Przepustnica lekko zroszona olejem im bliżej kolektora - delikatne błoto - sadze ze spalin i mgiełka z oleju - wyczyściłem. Zaślepiłem rurkę od EGR z lewej strony silnika blaszką na łączeniu "puszeczką"
Odpaliłem Pajero - zapalił bez problemu na desce świeci się CHECK oraz SC na biegu jałowym pracuje normalnie przy delikatnym dodaniu gazu zadławia się wchodzi na obroty lekko przerywa dymi, kopci na szaro.
zbyszekm2 - 29-09-2012, 16:58
tonys napisał/a: | potrzebne będą nowe uszczelki czy składać na stare?
konieczne będzie odpowietrzenie układu? jeśli tak jak to zrobić?
Przed chwilą zdemontowałem EGR, przepustnice. EGR pokryty czarnymi sadzami nie zblokowany zasysając ustami grzybek otwiera się. Przepustnica lekko zroszona olejem im bliżej kolektora - delikatne błoto - sadze ze spalin i mgiełka z oleju - wyczyściłem. Zaślepiłem rurkę od EGR z lewej strony silnika blaszką na łączeniu "puszeczką"
Odpaliłem Pajero - zapalił bez problemu na desce świeci się CHECK oraz SC na biegu jałowym pracuje normalnie przy delikatnym dodaniu gazu zadławia się wchodzi na obroty lekko przerywa dymi, kopci na szaro. |
Jak pali się check to może byc inny przyczyna niz nastawnik. Błąd w nastawniku nie wyzwala checka
tonys - 04-10-2012, 17:04
Proszę o informację jak prawidłowo odpowietrzyć pompę?
[ Dodano: 09-10-2012, 09:44 ]
Faktycznie po zdemontowaniu górnej pokrywy pompy ukazał się "bajkowy" widok - mieniące się jak w Królewnie Śnieżce złotawe opiłki, styki oblepione bombkami tychże opiłków, prawie łączyły się ze sobą. Wszystko wyczyściłem, złożyłem - Pajero lata jak głupie .
Dziękuje wszystkim za pomoc.
W tygodniu przepłukam bak ciekawe co tam siedzi.
|
|
|