To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Lancer po lifcie 98 a Wymiana rozrządu

Instru - 01-10-2012, 10:55
Temat postu: [CK1A 1.3] Lancer po lifcie 98 a Wymiana rozrządu
Witam,

Niedługo planuję wymienić rozrząd w moim Lancerze 98 1.3 (wersja po lifcie). Pewna dobra dusza oświeciła mnie zwracając mi uwagę na to, że pomimo niewielkiej różnicy wizualnej między Lancerami przed liftem (92-96) a po lifcie (97-02) jest ważna różnica: w moim rozrząd jest umieszczony po prawej, a w starszych po lewej stronie silnika. Czy ktoś może wie, czy sam pasek rozrządu i rolka są te same?

Jestem jeszcze laikiem w kwestii mechaniki, zatem proszę o wyrozumiałość ;)

robertdg - 01-10-2012, 19:39

Są różne w zależności od modyfikacji silnika, dlatego najlepiej dobierać wedle własnego modelu
darkanian - 03-10-2012, 10:44

Nie nalezy mylić wersji przedliftingowej i poliftingowej z modelem samochodu.
Rocznik 92-96 to lancer CB a 96-02 lancer CK. I w tym wypadku faktycznie występuje róznica w położeniu silnika, gdyż 4G13 (a taki pewnie masz) w CK został odwrócony o 180' i dlatego rozrząd jest z drugiej strony.
Natomiast sam lifting CK był chyba zrobiony koło roku 1998 albo 1999 i w wersji poiftingowej ułożenie silnika jest identyczne jak w wersji przed.

4G13 - colt CA/lancer CB 92-96


4G13 - colt CJ/lancer CK 96-02

Instru - 04-10-2012, 14:15

Czyli mam przez to rozumieć, że części do rozrządu, a mianowicie pasek i rolka są te same w obu modelach?
darkanian - 04-10-2012, 17:45

Czy lancer CB ma taki sam rozrząd jak CK tego nie wiem. Trzeba by sprawdzić np. w manualu. Natomiast na pewno ten sam rozrząd jest w lancerze CK przed i po lifcie.
Najlepiej, tak jak pisze robertdg, dobrać wg własnego modelu (w Twoim wypadku będzie to model CK1A silnik 4G13 12v 75KM). Wtedy na 100% bedzie pasował.

Tak dla ciekawostki to napisze jeszcze, że wychodziły także lancer po lifcie z silnikiem 4G13 16 zaworow i 83KM ale to pod sam koniec produkcji. Nie miały także rozdzielacza zapłonu tylko dwie cewki. Spotkać taki to rzadkość (tylko raz widziałem na forum).

Krzyzak - 04-10-2012, 22:12

jest różnica taka, że w 2000 r silnik przeszedł pewne modyfikacje i zmieniono np. pasek rozrządu (ze 107 na 109 zębów)
także najlepiej wymontować i dobierać wg własnego - dokładnie wczoraj złożyłem taki rozrząd od zera w silniku z Colta i polecam metodę policzenia zębów :)

nicram4 - 04-09-2013, 20:13

Zaraz, zaraz. Sugerujecie żebym najpierw rozebrał rozrząd w moim lancerze a dopiero później jeździł po sklepach? Co oznaczają na forum te skróty ck1a cko?
Seiji - 05-09-2013, 01:36

CK - kod budy lancera 1996-2002, 1A to silnik 4G13 1.3l; 2A to 4G15 1.5l; 3A to 4G92 1.6l DOHC MIVEC; 4A to 4G92 1.6l SOHC

CM - kod budy lancera z przed liftu (1996-1997) z podwoziem pod napęd 4WD, jeden silnik 5A to 4G93 1.8 Turbo w Lancer GSR

CN - kod budy lancera z przed liftu (1996-1997) z podwoziem pod napęd 4WD - 9A to 4G63 w Lancer EvoIV

(karoseria CN od CM różni się tym, że CN jest dodatkowo obspawana i posiada dodatkowe elementy usztywniające konstrukcję)

CP - kod budy lancera po lifcie (1997-2002) z podwoziem pod napęd 4WD, tutaj 4G63 w EvoV i EvoVI

CJ - natomiast kod budy colt'a 1995-2003, jak z numeracją wersji silnika to nie mam zielonego pojęcia

nicram4 - 13-09-2013, 05:55

Witam serdecznie. Jestem ciekawy ile płaciliście za części do wymiany rozrządu? Co wchodziło w jego skład i co przy okazji wymieniliście? CK1A silnik 4G13 12v 75KM. Pozdrawiam
Instru - 14-09-2013, 10:59

W moim przypadku pasek rozrządu (40zł) i rolka. Do tego przy okazji wymienione zostały pasek wspomagania i pasek od alternatora. Wszystko w sumie wyszło mnie 260zł.
Lufkenzi - 29-09-2013, 16:47

Podłączę się pod temat, bo szukuję się do wymiany rozrządu w moim lancerze, który również jest z 1998 roku. Silnik 4g13. Nigdy nie miałem doczynienia z autami wschodnimi wieć wolę zapytać. Czy takie części będą dobre i mogę je zamwówic?

http://allegro.pl/rozrzad...3554391156.html

Czy polecicie coś innego ze względu na jakośc, bądź lepszą ofertę cenową.

Instru, domyslam się że mamy te same silniki. Możesz powiedzieć gdzie kupiłeś części i jakiej marki? Za taką cenę to może i ja wymienił bym resztę pasków przy okazji.

Z góry dziekuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Instru - 01-10-2013, 22:50

Pasek rozrządu Continental Contitech, ale słyszałem też, że Mitsuboshi też ponoć nienajgorsze paski robią. A jakiej firmy była rolka to nie pamiętam. Wszystko zamawiałem przez zaufanego mechanika-wujka, który miał rabaty tu i ówdzie ;)
Krzyzak - 02-10-2013, 07:55

Instru napisał/a:
słyszałem też, że Mitsuboshi też ponoć nienajgorsze paski robią
na pierwszy montaż w fabryce, więc rzekłbym że lepiej niż nienajgorsze
Lufkenzi - 04-10-2013, 18:54

W sklepie facet powiedział żę ma dwa modele napinacza, jeden kolo 50 zł drugi chyba 170. Wezmę oba i zwrócę ten co nei będzie pasował najwyżej.

Jak ma być ustawione koło pasowe wału? W Manualu jest niby jeden punkt, a u siebie zauważyłęm podziałke z kilkau kresek i dwie opisane pozycje.

Krzyzak - 04-10-2013, 21:30

Lufkenzi napisał/a:
u siebie zauważyłęm podziałke z kilkau kresek
a na czym ta podziałka? - chyba na plastikowej obudowie
a do wymiany rozrządu się ją ściąga i pozostaje tylko 1 znacznik na bloku silnika



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group