[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] Pomiar prędkości/przebiegu a rozmiar kół
Anonymous - 26-12-2006, 19:50 Temat postu: [CS3A 1.6] Pomiar prędkości/przebiegu a rozmiar kół Witam,
Mój Lancer wg. instrukcji może jeździć zarówno na kołach 195/60 R15 jak i 195/55 R15 (zimowe). Jak rozumiem te drugie koła są mniejsze od pierwszych. Czy zatem pomiary prędkości/przebiegu będą inne gdy zmienię koła na zimowe?
Pozdrawiam
Paweł
saphire - 26-12-2006, 19:53
Tak, o ile zimówki masz inne niż w rozmiarze wzorcowym.
Anonymous - 26-12-2006, 22:34
Co to znaczy rozmiar wzorcowy? Myslalem ze o rozmiarze decyduja parametry opony?
Anonymous - 26-12-2006, 22:37
PawelzGorzowa napisał/a: | Co to znaczy rozmiar wzorcowy? Myslalem ze o rozmiarze decyduja parametry opony? |
Wzorcowy czyli taki jaki zaleca producent do danej wielkości felgi.
Prędkość zależy właśnie od wielkości felgi i rozmiaru/profilu opony.
Anonymous - 26-12-2006, 23:01
Napisałem, że "Mój Lancer wg. instrukcji może jeździć zarówno na kołach 195/60 R15 jak i 195/55 R15 (zimowe)". Są to więc rozmiary "wzorcowe". Rozumiem więc, że jeżdżąc na oponach "wzorcowych" będę miał różne pomiary prędkości/odległości w zależności od tego jakie opony wybiorę.
Anonymous - 26-12-2006, 23:05
Różnice będą niezauważalne, a i tak fabryczny błąd pomiaru prędkości wacha się w granicach +/-3%.
Anonymous - 26-12-2006, 23:17
zimówki mają mniejszą średnicę żeby bez problemu można było zamontować łańcuchy śniegowe. Oczywiście na zimówkach przejedziesz po asfalcie troszkę mniej rzeczywistych kilometrów niż pokaże licznik Różnica średnic wynosi 19,5 mm (3.3%) tzn. 195/60/15 ma 615 mm, a 195/55/15 ma 595.5mm http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html
BUBU - 26-12-2006, 23:30
zulu napisał/a: | zimówki mają mniejszą średnicę żeby bez problemu można było zamontować łańcuchy śniegowe. Oczywiście na zimówkach przejedziesz po asfalcie troszkę mniej rzeczywistych kilometrów niż pokaże licznik |
Przy zimówkach liczy się bardziej nacisk w kg/cm2 (chodzi o przyczepność na śniegu) czyli im węższe , tym lepiej(oczywiście w rozsądnych granicach), profil nie ma znaczenia , czyli ważne jest np. XX/55/15
Pozdrowienia
PS. Zapomniałem dodać : u siebie w lancerku stosuję na zimę 165/75/ R 13
Anonymous - 26-12-2006, 23:37
...Bubu, zgadzam się, o ile miałeś na myśli szreokość opon. Ale w tym przypadku jest taka sama czyli 195 mm http://www.pneuhage.pl/oznaczenia_opon.html
BUBU - 27-12-2006, 00:02
Zulu przy tej szerokości opon , jakby spadł śnieg to wolał bym autko na parkingu zostawić Ani ruszyć z miejsca nie bałdzo , a z hamowaniem to
Ostatniej zimy zbyt dużo szerokooponiastych drogę mi blokowało na mieście
Pzdr.
Anonymous - 27-12-2006, 08:48
BUBU napisał/a: | Zulu przy tej szerokości opon , jakby spadł śnieg to wolał bym autko na parkingu zostawić Ani ruszyć z miejsca nie bałdzo , a z hamowaniem to
Ostatniej zimy zbyt dużo szerokooponiastych drogę mi blokowało na mieście
Pzdr. |
Witam
Ja w tamtym roku w Colcie C12 miałem założone zimówki 175/60/R13 i trzymał sie drogi suppper....... jak na ten model Colta, to sa już dość szerokie kółka i nie miałem problemów zimą
pozdro
SebaD
S O R R Y Z A O T
Anonymous - 27-12-2006, 09:07
Zrobiliście Panowie spory OT
Pytanie było proste - czy na oponach 195/60/15 i 195/55/15 będzie taka sama prędkość na liczniku i czy przejechany dystans będzie taki sam?
I na to pytanie już odpowiedziałem
Bartek - 27-12-2006, 09:42
Nie będzie, ale różnica i tak zmieści się w tolerancji błędu wskazań prędkościomierza (10%)
saphire - 27-12-2006, 12:31
Bartek napisał/a: | w tolerancji błędu wskazań prędkościomierza (10%) |
Tolerancja liczników to chyba +/-4% przy prędkości 60km/h ale zapewne wraz ze wzrostem prędkości dokładność pomiaru maleje.
PS. EDIT:
Cytat: | W Unii Europejskiej obowiązuje dyrektywa Komisji Europejskiej 77/433/EWG, dopuszczająca generalnie tylko zawyżanie pomiaru przez prędkościomierz. Nie może on więc nigdy pokazywać odczytu niższego od prędkości rzeczywistej. W Polsce odwołujemy się do Polskiej Normy, ustalającej wielkość dopuszczalnego błędu granicznego obliczanego według wzoru (PN-92/S-95020). W skrócie oznacza ona, że w przypadku prędkości rzeczywistej 50 km/h, wskazania prędkościomierza mogą się różnić maksymalnie o 9 km/h, a przy prędkości 100 km/h maksymalnie o 14 km/h. |
Tu jest link do forum o gps i rozważaniach na temat prędkości i wskazań liczników
qpal - 27-12-2006, 14:00
Krótka odpowiedź:
-wskazywana prędkość na oponach zimowych będzie różniła się od rzeczywistej o 3,3% na plus, to znaczy prędkościomierz wskaże 100 a ty będziesz miał faktycznie 96,7
- różnica promienia zataczania koła dla zimówki jest mniejsza o 19,5 mm
- błąd jest niewielki, a różnica prędkości jest ujemna, przez co nic się nie stanie a i masz pewność, że na radar cie nie chwycą; jak się oczywiście zagapisz
|
|
|