To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] Pomiar prędkości/przebiegu a rozmiar kół

Anonymous - 26-12-2006, 19:50
Temat postu: [CS3A 1.6] Pomiar prędkości/przebiegu a rozmiar kół
Witam,
Mój Lancer wg. instrukcji może jeździć zarówno na kołach 195/60 R15 jak i 195/55 R15 (zimowe). Jak rozumiem te drugie koła są mniejsze od pierwszych. Czy zatem pomiary prędkości/przebiegu będą inne gdy zmienię koła na zimowe?

Pozdrawiam
Paweł

saphire - 26-12-2006, 19:53

Tak, o ile zimówki masz inne niż w rozmiarze wzorcowym.
Anonymous - 26-12-2006, 22:34

Co to znaczy rozmiar wzorcowy? Myslalem ze o rozmiarze decyduja parametry opony?
Anonymous - 26-12-2006, 22:37

PawelzGorzowa napisał/a:
Co to znaczy rozmiar wzorcowy? Myslalem ze o rozmiarze decyduja parametry opony?


Wzorcowy czyli taki jaki zaleca producent do danej wielkości felgi.
Prędkość zależy właśnie od wielkości felgi i rozmiaru/profilu opony.

Anonymous - 26-12-2006, 23:01

Napisałem, że "Mój Lancer wg. instrukcji może jeździć zarówno na kołach 195/60 R15 jak i 195/55 R15 (zimowe)". Są to więc rozmiary "wzorcowe". Rozumiem więc, że jeżdżąc na oponach "wzorcowych" będę miał różne pomiary prędkości/odległości w zależności od tego jakie opony wybiorę.
Anonymous - 26-12-2006, 23:05

Różnice będą niezauważalne, a i tak fabryczny błąd pomiaru prędkości wacha się w granicach +/-3%.
Anonymous - 26-12-2006, 23:17

zimówki mają mniejszą średnicę żeby bez problemu można było zamontować łańcuchy śniegowe. Oczywiście na zimówkach przejedziesz po asfalcie troszkę mniej rzeczywistych kilometrów niż pokaże licznik :wink: Różnica średnic wynosi 19,5 mm (3.3%) tzn. 195/60/15 ma 615 mm, a 195/55/15 ma 595.5mm http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html
BUBU - 26-12-2006, 23:30

zulu napisał/a:
zimówki mają mniejszą średnicę żeby bez problemu można było zamontować łańcuchy śniegowe. Oczywiście na zimówkach przejedziesz po asfalcie troszkę mniej rzeczywistych kilometrów niż pokaże licznik :wink:

Przy zimówkach liczy się bardziej nacisk w kg/cm2 (chodzi o przyczepność na śniegu) czyli im węższe , tym lepiej(oczywiście w rozsądnych granicach), profil nie ma znaczenia , czyli ważne jest np. XX/55/15
Pozdrowienia

PS. Zapomniałem dodać : u siebie w lancerku stosuję na zimę 165/75/ R 13

Anonymous - 26-12-2006, 23:37

...Bubu, zgadzam się, o ile miałeś na myśli szreokość opon. Ale w tym przypadku jest taka sama czyli 195 mm http://www.pneuhage.pl/oznaczenia_opon.html
BUBU - 27-12-2006, 00:02

Zulu przy tej szerokości opon , jakby spadł śnieg to wolał bym autko na parkingu zostawić 8) Ani ruszyć z miejsca nie bałdzo , a z hamowaniem to :shock:
Ostatniej zimy zbyt dużo szerokooponiastych drogę mi blokowało na mieście :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pzdr.

Anonymous - 27-12-2006, 08:48

BUBU napisał/a:
Zulu przy tej szerokości opon , jakby spadł śnieg to wolał bym autko na parkingu zostawić 8) Ani ruszyć z miejsca nie bałdzo , a z hamowaniem to :shock:
Ostatniej zimy zbyt dużo szerokooponiastych drogę mi blokowało na mieście :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pzdr.


Witam
Ja w tamtym roku w Colcie C12 miałem założone zimówki 175/60/R13 i trzymał sie drogi suppper....... jak na ten model Colta, to sa już dość szerokie kółka i nie miałem problemów zimą

pozdro
SebaD

S O R R Y Z A O T

Anonymous - 27-12-2006, 09:07

Zrobiliście Panowie spory OT :twisted:
Pytanie było proste - czy na oponach 195/60/15 i 195/55/15 będzie taka sama prędkość na liczniku i czy przejechany dystans będzie taki sam?
I na to pytanie już odpowiedziałem 8)

Bartek - 27-12-2006, 09:42

Nie będzie, ale różnica i tak zmieści się w tolerancji błędu wskazań prędkościomierza (10%)
saphire - 27-12-2006, 12:31

Bartek napisał/a:
w tolerancji błędu wskazań prędkościomierza (10%)


Tolerancja liczników to chyba +/-4% przy prędkości 60km/h ale zapewne wraz ze wzrostem prędkości dokładność pomiaru maleje.

PS. EDIT:
Cytat:
W Unii Europejskiej obowiązuje dyrektywa Komisji Europejskiej 77/433/EWG, dopuszczająca generalnie tylko zawyżanie pomiaru przez prędkościomierz. Nie może on więc nigdy pokazywać odczytu niższego od prędkości rzeczywistej. W Polsce odwołujemy się do Polskiej Normy, ustalającej wielkość dopuszczalnego błędu granicznego obliczanego według wzoru (PN-92/S-95020). W skrócie oznacza ona, że w przypadku prędkości rzeczywistej 50 km/h, wskazania prędkościomierza mogą się różnić maksymalnie o 9 km/h, a przy prędkości 100 km/h maksymalnie o 14 km/h.


Tu jest link do forum o gps i rozważaniach na temat prędkości i wskazań liczników

qpal - 27-12-2006, 14:00

Krótka odpowiedź:
-wskazywana prędkość na oponach zimowych będzie różniła się od rzeczywistej o 3,3% na plus, to znaczy prędkościomierz wskaże 100 a ty będziesz miał faktycznie 96,7
- różnica promienia zataczania koła dla zimówki jest mniejsza o 19,5 mm
- błąd jest niewielki, a różnica prędkości jest ujemna, przez co nic się nie stanie a i masz pewność, że na radar cie nie chwycą; jak się oczywiście zagapisz :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group