To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - DODATKOWE HALOGENY

sadox - 02-10-2012, 23:04
Temat postu: DODATKOWE HALOGENY
CZesc

Potrzebuje pomocy jak zamontowac dodatkowe halogeny dalekosiezne
chce aby byly wlaczane zdalnie przez pilota nie chce ich podpinac do dlugich

ilosc 2 sztuki na przodzie

jak je spiac

romero - 03-10-2012, 18:37

sadox napisał/a:
nie chce ich podpinac do dlugich

Myślę, że nie jest to zgodne z przepisami.Poco Ci kłopoty np. przy przeglądzie.
Pozdrawiam.

PiotrKw - 03-10-2012, 20:03

romero napisał/a:
Myślę, że nie jest to zgodne z przepisami


Zaryzykował bym stwierdzenie, że na pewno nie jest to zgodne z przepisami :wink:

Eskapada - 04-10-2012, 09:08

PiotrKw napisał/a:
romero napisał/a:
Myślę, że nie jest to zgodne z przepisami


Zaryzykował bym stwierdzenie, że na pewno nie jest to zgodne z przepisami :wink:


Oby na pewno ?? przepisy nie zabraniają montażu dodatkowego oświetlenia czy to halogenów dalekosiężnych czy przeciwmgielnych. Dokładnie określają ich położenie wysokości sposób montażu itp.

Przepis też nie nakazuje montażu instalacji halogenów dalekosiężnych do włącznika świateł mijania i drogowych. Halogeny powinny mieć nie zależny od świateł mijania, drogowych czy dziennych włącznik, wiec co za różnica czy będzie pstryczek czy pilot zdalnego sterowania.

http://www.krbrd.gov.pl/p...r_techn_poj.htm

Tabela na końcu

plecho1 - 04-10-2012, 12:46

Można je podpiąć pod długie by razem z nimi działały ale można też zamontować dodatkowo włącznik załączany niezależnie z pilota.
Heilsberg - 04-10-2012, 15:38

Eska, przeczytaj te przepisy dokładnie. W samochodzie osobowym nie ma prawa być żadnych innych świateł prócz: dwóch par reflektorów drogowych podpiętych pod długie z sygnalizacją włączenia wewnątrz, świateł mijania, pary świateł przeciwmgielnych nie wyżej niż mijania i nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu. Wszystko inne jest niezgodne z prawem. Ja wiem, że sobie czepiamy co chcemy ale prawda jest inna. A te robocze i inne takie to nie dotyczy osobówek.
PiotrKw - 04-10-2012, 17:15

Heilsberg napisał/a:
Eska, przeczytaj te przepisy dokładnie.


Dokładnie , jest wymienione jakie światła może posiadać pojazd . Nie istnieje takie pojecie jak światła dalekosiężne . Traktowane sa one jako światła drogowe i jak napisał Heilsberg , świateł drogowych mogą być dwie pary , czyli druga wspomniane "dalekosiężne" i włączać mają się tak jak drogowe . wszelkiego rodzaju światła "robocze " nie istnieją w przepisowym wyposażeniu pojazdu i nie mogą byc używane podczas poruszania się na drogach publicznych w "cywilnych" pojazdach.

[ Dodano: 04-10-2012, 17:19 ]
plecho1 napisał/a:
ale można też zamontować dodatkowo włącznik załączany niezależnie z pilota


Wyłącznik tak , ale po to by je wyłaczyć i aby nie świeciły razem z fabrycznymi długimi.
Nie można ich natomiast niezależnie właczać .

Eskapada - 05-10-2012, 10:57

@ Heilsberg poczytałem i nie masz racji ale poprosiłem o interpretacje z urzędniczego języka na ludzki kilku pracowników stacji diagnostycznych.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia mówi o tym co pojazd musi mieć i jak ma być to zamontowane i podłączone.

Nie ma tam ani słowa o zakazie montażu.

To jest rozporządzenie dla diagnostów:

http://www.infor.pl/dzien...-i-sposobu.html

Nigdzie w przepisach nie pada hasło HALOGEN tylko są to światła drogowe na to zwrócił mi uwagę Wrocławski diagnosta. Pan diagnosta ma sprawdzić CYTUJE Z POWYŻSZEGO LINKU:

Pomiar światłości poszczególnych równocześnie włączonych par świateł drogowych za pomocą przyrządu do pomiaru światłości i obliczenie....

PAR ŚWIATEŁ DROGOWYCH !! TWOJE ANI MOJE AUTO NIE MA DWÓCH FABRYCZNYCH PAR ŚWIATEŁ DROGOWYCH ALE PO ZAMONTOWANIU DWÓCH HELL JUŻ MA !!

Auto nie przejdzie przeglądu jeśli CYTUJE

Światłość co najmniej jednej pary świateł nie osiąga wymaganego minimum 30 kcd (12,5 kcd dla motocykla)

Trzech wrocławskich diagnostów z rożnych stacji potwierdziło, że nie ma przepisu zabraniającego montażu dodatkowego oświetlenia. W naszej terminologi jest to halogen w ich jest to światło drogowe. Czyli nasze halogeny należy prawidłowo podłączyć czyli tak zgasły po włączeniu świateł mijania.

Przepisy również mówią o światach przeciwmgielnych o złotej barwie jeśli takowe zamontujesz na dachu to będzie to niezgodne z przepisami bo przepisami....

W powyższych linkach pada hasło : Liczba świateł niezgodna z wymaganą przepisami rozporządzenia o warunkach technicznych.

Tutaj dwóch diagnostów nie było zgodnych padły cyfry 4 i 12

Teraz proponuje aby każdy zadzwonił do jednej lub dwóch stacji diagnostycznych tak jak ja to zrobiłem i potwierdził lub zaprzeczył ....

[ Dodano: 05-10-2012, 11:01 ]
PiotrKw napisał/a:
Heilsberg napisał/a:
Eska, przeczytaj te przepisy dokładnie.


Dokładnie , jest wymienione jakie światła może posiadać pojazd .
pilota


ANY WAY JESTEŚCIE W BŁĘDZIE - JEST TAM WYMIENIONE CO MUSI MIEĆ A NIE CO MOŻE MIEĆ

:mrgreen:

Heilsberg - 05-10-2012, 11:48

Eska, nie przeczytałeś dokładnie co napisałem.
Po pierwsze w tych przepisach jest napisane co być musi ale też jakich świateł montaż się dopuszcza. Przeczytaj rozdział 3 paragraf 12 ustęp 3.
Ja nic a nic nie pisałem o halogenach bo czegoś takiego w przepisach nie ma. napisałem, że można mieć 2 pary reflektorów drogowych (jedna para fabryczna i jedna para dodana przez nas). Czyli możemy zamontować 2 Helle czy inne Wesemy. Ale nie można dodatkowych na dachu przeciwmgielnych, nie można żadnego roboczego, żadnego szperacza, żadnego do tyłu czy na boki. Nie można mieć przeciwmgielnych na środku dachu ani na środku zderzaka tylko nie dalej niż 40 cm od obrysu bocznego. Przepisy nie zabraniają montażu niczego ale określają czego montaż jest dopuszczalny i nic więcej nie jest.
Jeśli nasz samochód ma fabryczne przeciwmgielne to nie założymy drugiej pary. Ty piszesz o dalekosiężnych, halogenach itp. Ja nic takiego nie piszę. Ja napisałem tylko o 2 parach drogowych, które mają być podpięte pod długie bo muszą się włączać i wyłączać razem (bo włączenie musi spowodować włączenie pozycyjnych i tablicy a w włączenie mijania musi powodować wyłączenie drogowych). Dlatego nie mogą być włączane osobnym pstryczkiem.

Absolutnie nie poruszam sprawy tego, że większość z nas (ja też) ma światła pomontowane po swojemu ale niezgodnie z przepisami. Mi diagnosta powiedział kiedyś na przeglądzie - chcesz być zgodnie z przepisami - na drodze publicznej wszystkie dodatkowe lampy schować w pokrowce by nie było ich widać.

[ Dodano: 05-10-2012, 12:15 ]
Eskapada napisał/a:
ANY WAY JESTEŚCIE W BŁĘDZIE - JEST TAM WYMIENIONE CO MUSI MIEĆ A NIE CO MOŻE MIEĆ :mrgreen:


Jest to absolutnie nieprawda i to Ty jesteś w błędzie. Jest tam wymienione co musi i co się dopuszcza czyli co może.

PiotrKw - 05-10-2012, 16:08

http://isip.sejm.gov.pl/D...=WDU20090750639

Tabela strona 5906.

[ Dodano: 05-10-2012, 16:09 ]
Eskapada napisał/a:
ANY WAY JESTEŚCIE W BŁĘDZIE - JEST TAM WYMIENIONE CO MUSI MIEĆ A NIE CO MOŻE MIEĆ


Jest tam wymienione dokładnie co może mieć .

sadox - 13-10-2012, 00:44

Chłopaki spoko nie kloccie się a przypadkiem nie jest ak ze montaz może być wykonany ale nie można tych świateł używać na drodze a na drodze publicznej muszą być zasłonięte nakladkami
Mandrol - 08-03-2017, 03:58

Wybaczcie, że odgrzeję kotleta ale... jak te przepisy mają się do samochodów ciężarowych bo przecież nasze Elki to wg DR samochody ciężarowe.
Jak pewnie zauważyliście na polskich drogach jeździ stado ciężarówek z jeszcze większym stadem zamontowanych halogenów na górze i dole kabin i jak wtedy to ma się do aktualnych przepisów? Czy taką samą ilość mogę sobie zamontować w L200 tak jak w każdej innej ciężarówce?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group