To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - skrzynia automat ! czy pasuje tez od innego?

Anonymous - 27-12-2006, 14:32
Temat postu: skrzynia automat ! czy pasuje tez od innego?
witam mam galanta z 84r w wersji gls i to w automacie z 2.0 litrowym silnikiem i tak sie zlozylo ze wlasnie ta skrzynia mi padla czyli zero reakcji na jakikolwiek bieg
pytanie do wszechwiedzacych czy skrzynie musze znalezc tylko i wylacznie od tego modelu i z tego rocznika czy moze byc np. od mlodszego galanta lub od colta czy np lancera bo powiem szczerze ze za duzego wyboru nie mam w moim roczniku bo te auta juz powymieraly a w szczegolnosci w automacie
pozdrawiam
dzieki za wszystkie podpowiedzi

Bartek - 27-12-2006, 14:40

niestety - od żadnego późniejszego niż 1987 (tylko od Twojego modelu)- jest inne ułożenie silnika w komorze......
kamilek - 27-12-2006, 15:53

Na Allegro/otoMoto jest kilka takich aut na części. Kilka ich też jest na autogiełda.pl. Wystarczy poszukać. Ja np. znalazłem tego . Czy Ty masz ten model?
O, proszę bardzo, drugie ogłoszenie . Ten zaś jest z 1982r. Czy może to jest Twój model?
Facet co prawda wystawia lampy, ale pisze, że ma wiele części do tego auta. A z tym modelem to pytam, bo jedni podają, że ten z pierwszego ogłoszenia był produkowany od 1985, a drudzy podają, że od 1984r. Więc pytam się Ciebie: które auto Ty posiadasz?
A co do tej skrzyni to jesteś pewien, że ona padła? Jak to się objawia? Wrzucasz bieg, obroty rosną, a auto nie jedzie? A sprzęgło jest ok?
maaacias napisał/a:
bo te auta juz powymieraly a w szczegolnosci w automacie

Wypraszam sobie :!: :)

Anonymous - 27-12-2006, 17:26

dzieki za szybka odpowiedz moj model t.j od 84-87r objawy byly takie ze najpierw nie chodzil wsteczny a pozniej sypnely sie biegi do przodu fajny jest ten woz i nie zamierzam sie go pozbywac dlatego chcialbym go jeszcze wyleczyc i zeby byl w automacie ale jak juz nie znajde tej skrzyni to przerobie go na manuala bo tego to troche czesci widzialem
Bartek - 27-12-2006, 17:55

Jak nie znajdziesz automata z 84-87, to przy odrobinie samozaparcia przeswapować można z modelu późniejszego..... ale razem z silnikiem, kolektorami, wtryskiem i łapami silnika......

Różnica polega na kącie nachylenia silnika - gażnikowce i pierwsze wtryskowe miały blok praktycznie pionowo, późniejszy model ma pochylony do przodu o kilka stopni, przez co dyferencjał jest w innym położeniu, a przy próbie mocowania silnika starego "po nowemu" nie zamkniesz maski ;) przez dolot.......

Anonymous - 01-01-2007, 17:57

witam
kieruje to pytanie do Bartka
ja mam silnik 4G63 2.0 gaznik przynajmniej tak jest na tabliczce znamionowej i model mojego auta to E15A a widzialem te silniki tez w innych mlodszych autach(E33A) - czy to nie jest to samo? jezeli jest taki sam silnik to skrzynia tez powinna pasowac chyba ze sie myle albo moja tabliczka znamionowa nie jest od tego samochodu
pozdrawiam
maaacias

Bartek - 01-01-2007, 21:12

W E33 4g63 był na wtrysku..... A co do różnic przeczytaj uważnie mój post ponad Twoim ;)
Anonymous - 03-01-2007, 14:30

Bartek witam ponownie
-pytanie czy w silnikach 1.8 wystepowaly tez automatyczne skrzynie?jak tak to czy pasuje ona do silnika 2.0 bo szczerze powiem mam duzy problem ze znalezieniem takiej skrzyni
pozdrawiam
maaacias

Bartek - 03-01-2007, 14:58

Nie występował automat z 1.8 i kielich skrzyni od 4G37 jest mniejszy niż kielich skrzyni do 4g63

Pasować natomiast będzie automat od 4g64 czyli 2.4 z lat 84-87

Anonymous - 03-01-2007, 17:18

wlasnie znalazem taka skrzynie od 2.4 ale gosc mnie powalil z nog cena do oddania 1000zl!!! to jest pol mojego wozu
Anonymous - 03-01-2007, 21:55

Witamy kolejnego posiadacza pieknego galanta E15. Tak Ci kadzę, bo niewielu nas tutaj zostało. Przeważają już nowsze modele.
Niestety, automatyczne skrzynie to drogi luksus, zwłaszcza gdy coś szwankuje. Podstawowe pytanie: czy sprawdzałeś w swojej skrzyni poziom oleju? Robi się to na pracującym silniku na postoju.
Co do zamienności skrzyń to powinna pasować też z czterodzwiowego sapporo 2,4 zbudowanego na bazie galanta.

Pytanie do Bartka: Czy te kilka stopni pochylenia będzie miało wpływ jesli nowszą skrzynię dokręcić do silnika ustawionego po staremu? Czy ktoś to sprawdzał ,,na żywo" ? Pomijam ewentualną potrzebę przeróbki łapy do poduchy nad skrzynią, chodzi mi raczej o położenie dyfra i przebieg półosi.

Bartek - 03-01-2007, 23:02

gondoljerzy napisał/a:
chodzi mi raczej o położenie dyfra i przebieg półosi.


Dokładnie (sprawdziłem w 4d65 - miałem skrzynię powieszoną na silniku, "omyłkowo" sprzedaną jako od modelu E14) - półosie są ciut za długie, bo dyfer jest za nisko no i łapę trzebaby wystrugać od nowa...... a to dość newralgiczne miejsce - skucha o milimetry będzie skutkowala przekoszeniem płaszczyzny silnika względem płaszczyzny półosi, co skutkuje bardzo szybkim zużywaniem się przegubów....

Wszystko to są milimetry, ale w przeniesieniu napędu drobne odległości powodują spore siły w kierunkach nie przewidzianych przez konstruktorów.....

Anonymous - 06-01-2007, 23:09

witam
juz od przyszlego tygodnia moj woz idzie na stol operacyjny czyli wyciagniecie i rozlozenie skrzyni takze nie omieszkam podzielic sie z wami nowymi wiadomosciami i pewnie bede potrzebowal waszej pomocy
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group