To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] Sprzęgło sie ślizga

Baron81pl - 24-10-2012, 00:21
Temat postu: [C51A 1.3] Sprzęgło sie ślizga
Witam. Mam problem . Ostatno jakoś sprzęgło odmówiło współpracy. Mianowicie wysokie obroty brak reakcji, ledwo się kula, mam nawet problemy z wiechaniem do garażu. Jak by nie przekazywało mocy. Nic nie śmerdzi, nic nie ciekinie, żadnego hałasu. Co to może być. Jakaś rada żeby można było chociaż do mechanika dojechać. Colt 1,3 rok 91 manual, benzyna. Stało sie to nagle. Jakie rzeczy moge jeszcze sprawdzić odnośnie sprzęgła czy jest coś z nim nie tak?
robertdg - 24-10-2012, 08:13

Mogła wysiąść tarcza sprzęgłowa albo docisk, no chyba, że wyskoczył przegub, ale bez rozbierania się tego nie sprawdzi.
jerzyk1 - 24-10-2012, 20:54

nie wiem jak w 1.3 jest ale moze to plynu w sprzegle nie ma albo juz jest tak zasyfiony ze sprzeglo odmawia wspolpracy :)
plecho1 - 24-10-2012, 21:00

jerzyk1, w takich przypadkach było by odwrotnie sprzęgło by nierozsprzęglało i były by problemy z wrzucaniem biegów.
r@f@l - 24-10-2012, 21:16

to nie płyn, na bank bo faktycznie nie wysprzęglił skrzyni... albo docisk poszedł, ewentualnie mogło łożysko oporowe wyskoczyć z blokady to tak naprawdę kawałek druciku i teraz jakoś coś dociska sprzęgło... bez rozbierania nie dowiesz się...

zrób coś takiego: wbij jedynkę i odpal samochód bez sprzęgła jak ruszy go i zgaśnie to sprzęgło ok jak nie to wiadomo gdzie szukać problemu... :)

t_o_mis - 24-10-2012, 23:29

r@f@l napisał/a:
zrób coś takiego: wbij jedynkę i odpal samochód bez sprzęgła jak ruszy go i zgaśnie to sprzęgło ok jak nie to wiadomo gdzie szukać problemu...


to u mnie ten sposób się nie sprawdzi gdyż jeżeli chcesz uruchomić silnik musisz mieć wciśnięte sprzęgło zawsze.

r@f@l - 24-10-2012, 23:56

zapewne jest jakieś zabezpieczenie dla Amerykańskich kierowców co nie za bardzo umieją się sprzęgłem posługiwać :)

ten sposób pokazał mi stary mechanik jak poloneza jeszcze miałem... na szybko najlepszy sposób :)

Baron81pl - 25-10-2012, 19:25

Dzieki za informacje , jeszcze sprawdze to ruszanie z jedynki. A jak zobaczyć poziom płynu w skrzyni. Tą śrubą co jest od czoła auta gdzieś w połowie wysokośći skrzyni. I czy też wlewać w ten otwór nowy płyn?
r@f@l - 25-10-2012, 21:17

dokładnie, ale w sumie to ciężko coś tam zobaczyć :wink:
weź strzykawkę 100 ml, ustaw się na równej powierzchni i wlewaj olej aż zacznie ci wyciekać z otworu... tak to najlepiej zrobić... nie ma żadnego bagnetu niestety...

Baron81pl - 26-10-2012, 01:19

A powiedzcie mi jakie sprzęgło wybrać z jakie firmy. I jak dobrać sprzęgło , co się oriętuje to jest kilka średnic różnią się ilością zębów, cos jeszcze
moniaquba - 26-10-2012, 01:29

tomis

w każdym samochodzie w wersji amerykańskiej tak jest. Chrsylera/dodga też nie odpalisz :)

Krzyzak - 26-10-2012, 08:42

Baron81pl napisał/a:
z jakie firmy.
aisin albo daikin/exeedy
to pierwsze jest delikatniejsze (w sensie nie bierze tak twardo)

Baron81pl - 31-10-2012, 23:41

ok sprzęgło wymienione cały komplet sachs, olej nowy włany. Smiga jak ta lala. Sprzęgło było wyjechane juz jak zrobiło sie zimno to nie mogło go brać, jak by zrobiło sie cieplej to bym jeszcze pojeździł na nim , ale i tak juz był koniec, płaskie jak naleśnik, dzieki za pomoc.
Krzyzak - 02-11-2012, 09:08

Baron81pl napisał/a:
komplet sachs
a w pudełku pewnie sprzęgło daikin a łożysko koyo... niestety sachs wkłada te komponenty (dobre a wręcz najlepsze), ale podbija cenę dość mocno, więc skomentuję tylko że przepłaciłeś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group