To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] Nowy użytkownik = jakich usterek mogę się spodzie

arti32 - 26-10-2012, 20:31
Temat postu: [CS3A 1.6] Nowy użytkownik = jakich usterek mogę się spodzie
Witam

Na początek chciałem sie przywitać, jestem nowym uczestnikiem na forum a także posiadaczem od 2 msc lancera 1.6 kombi z 2006r. Kiedyś jeżdziłem parę lat dostawczym L300 2.5D wytrzymał ponad 400 tyś. Lancer ma 150 tyś km, wrzucilem w niego sekwencje gazu stag. Chcialem się podpytać czego mogę sie spodziewać po moim autku w najbliższym czasie jeśli chodzi o usterki?
Zauważyłem że bije mi chyba tarcza w kole lekko wyczuwalna czasem na kierownicy, ale widze że czesto sie wykrzywiają w tym modelu, inna rzecz to korozja podwozia, juz oczyszczona i zabezpieczone przed zimą jakims biteksem.
Zauważyłem że jest też dosyć głośny z tyłu, słychć wydech przy raptownym wkecaniu w obroty a także świsty powietrza przy większych prędkościach.

Czy u Was też są podobne objawy i spostrzeżenia?
Jakie prędkości maksymalne są dla silniczka 1.6 jakiego rzędu przebiegi wytrzymują, ja sporo jeżdze głównie w trasach dlatego to lpg wrzuciłem, chciałbym aby wytrzymał ze 300 tyś?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wskazówki i spostrzeżenia dotyczące tej japońskiej technologii

Wojti75 - 26-10-2012, 22:02

Witaj kolego !

Ja poprzedniego Lancerka miałem 2004 r. tez 1,6 zrobiłem nim 230 tys. km. W sierpniu kupiłem Lancerka tez 1,6 tylko 2006 r. bardzo lubię te wozy to zostałem przy takim.

Fakt podwozie to i Ja będę musiał zabezpieczyć. Jak będziesz jeździł przyzwoicie to spokojnie na tym silniku dojedziesz 300 tys.
Do roboty to gumy stabilizatora, mogą być końcówki drążków kier. ogólnie elementy zawieszenia ale to nie sa bardzo wysokie wydatki. Warto sprawdzić hamulce, tarcze, klocki itd. Co do LPG to sie nie wypowiem zawsze jeździłem na PB95.

smk - 26-10-2012, 22:38

Jeśli chodzi o LPG - od maja wykręciłem blisko 15tyś na podtlenku gazu i nie mam z tym żadnych kłopotów. Jedynie poprosiłem o przestawienie o 10 stopni w górę moment przełączenia się na gaz. Tak aby w pełni rozgrzany silnik pracował na lpg. Właściwie to idealny motor do tego rodzaju paliwa.
arti32 - 28-10-2012, 22:05

Dzięki za wszelkie uwagi i wskazówki.
Może znacie jakiś konkretny sklep gdzie kupie tarcze i klocki jakieś sensowne i w dobrej cenie? Czy może szukać np w intercarsie czy allegro do tego modelu, tylko widzę że sporo tutaj jest no name?
Jaką prędkość maksymalną udało wam się osiągnąć lancerem z silniczkiem 1.6 i przy jakich obrotach?
Z góry dzieki :)

Bojar - 29-10-2012, 20:50

Tutaj chyba kupowałem cosik i było OK. Sprawdź po prostu gdzie taniej.
Ze swojej strony nie polecam Boscha. Komplet zaczyna mi bić po 7 tys km :(

Prędkość jakieś chyba 170 licznikowe przy ok 4,2 tyś
Generalnie jak sprawdziłem na autostradach opłaca się jeździć do 130-150 licznikowe (ok 140 realne)
Spalanie wtedy jest w okolicach do 7,5. Potem gwałtownie rośnie w górę.

Iwonka - 29-10-2012, 22:30

Bojar napisał/a:
Prędkość jakieś chyba 170 licznikowe przy ok 4,2 tyś
Generalnie jak sprawdziłem na autostradach opłaca się jeździć do 130-150 licznikowe (ok 140 realne)
Spalanie wtedy jest w okolicach do 7,5. Potem gwałtownie rośnie w górę.

jestes pewien tej predkosci i obrotow? Bo mi sie daje ze gdy testowalem ile wyciaga to wyszlo 180 przy prawie rowno 5krpm. No chyba ze fabryka dawala rozne skrzynie (??!!)

moim zdaniem optymalna predkosc na autostradzie to licznikowe 120-140, generalnie okolice 3500 rpm, wtedy pali srednio jakies 6.8

krzychu - 30-10-2012, 06:58

arti32 napisał/a:
kupie tarcze i klocki jakieś sensowne i w dobrej cenie?


Tarcze ATE i klocki TRW. Sensowny tani zestaw. Klocki trochę pylą, ale za to rzadziej krzywią tarczę.

Arktic - 30-10-2012, 16:10

krzychu napisał/a:
klocki TRW. Sensowny tani zestaw. Klocki trochę pylą, ale za to rzadziej krzywią tarczę.

Potwierdzam klocki pylą dość mocno ale jeśli ktoś czasem myje auto to nie ma z tym problemu, jeśli chodzi o tarcze to polecam zwykłe gładkie brembo przejechałem na nich już 13tkm w różnych warunkach i spisują się dobrze, nie pamiętam w jakim e-sklepie je kupowałem ale zapłaciłem coś koło 110zł za sztukę. Tak czy inaczej do 1.6 jest chyba większy wybór ale mogę się mylić :P

Bojar - 30-10-2012, 21:12

Iwonka napisał/a:

jestes pewien tej predkosci i obrotow? Bo mi sie daje ze gdy testowalem ile wyciaga to wyszlo 180 przy prawie rowno 5krpm. No chyba ze fabryka dawala rozne skrzynie (??!!)

Nie nie jestem pewien. Rzadko mam okazje pojeździć z takimi prędkościami :)

hyziu - 31-10-2012, 13:41

Iwonka napisał/a:

jestes pewien tej predkosci i obrotow? Bo mi sie daje ze gdy testowalem ile wyciaga to wyszlo 180 przy prawie rowno 5krpm. No chyba ze fabryka dawala rozne skrzynie (??!!)

moim zdaniem optymalna predkosc na autostradzie to licznikowe 120-140, generalnie okolice 3500 rpm, wtedy pali srednio jakies 6.8

Potwierdzam 185 (177 na GPS) przy ok 5k rpm (w cztery osoby). Tak samo spalanie jak powyżej 140 to zaczyna sporo ciągnąć nawet ponad 10/100.

arti32 - 03-11-2012, 20:04

Dzięki za wskazówki.

Czy może macie podobne wrażenie jeśli chodzi o głośność w kabinie? Jeździłem i jeżdze różnymi autami, niemcami i francuzam o podobnej pojemności, mocy, klasy, mam wrażenie że lancer kombi jest głośny nieprzecietnie...

==> w sytuacji przyspieszania, wkręcania w obroty od 2,5 - 3,5 tyś obrotów wydech słychać dość wyraźnie, prawie ryk auta o mocy 200km;), czy jest to taka przypadłość lancerów i spcyfika wydechu? Wydech jest orginalny, szczelny od nowości. Normaly jest jak jade np. ze stałą prędkością ok 110km i 3 tyś obrotów.

==> druga rzecz to szumy powietrza z tyłu auta, mam kombi. Słychać powyżej 100 km jak wyraźnie szumi powietrze gdzieś z tyłu. To że brak w nim nadkoli kół z tyłu to zrozumiałe, że są pewne dodatkowe dzwieki i odgłosy z asfaltu, piasku itp.. ale to inna sprawa.


Jak to wygląda u Was?

Iwonka - 04-11-2012, 12:33

faktycznie Lancer jest dosc glosny z tym ze naszym silnik szczegolnie odzywa sie w okolicach 4000rpm, ponizej jest slyszalny ale do przezycia, 2.5-3.5 to najczesciej uzywany zakres i tam jest imho ok. Np. Ceed 1.6 poliftowy jest glosniejszy a francuskie autaczy tez nowe vw (np. jetta 1.2 tsi ktora ostatnio jechalem) generalnie cichsze. Nowy Lancer 1.6 mivec jest z kolei glosny przy ok 3500rpm.

szum wiatru ale taz nawierzchni tez mam slyszalny, czasem mniej czasem bardziej. Wydaje mi sie ze jest to kwestia uszczelek drzwi ale poniewaz ciagle nie wiem ktorana 100% jest winna - nic z tym nie robie :)

arti32 - 05-11-2012, 17:45

Tzn silnik jest cichy, na wolnych obrotach niesłyszalny prawie, jak pisałem ten świst-odgłos to chyba specyfika wydechu lancera 2.5-3.5tys przy raptownym depnięciu...

Szumy powietrza to faktycznie mogą być uszczelki w drzwiach, piasek uderzający w podłogę i karoserie, czasem w szybę przednią też sa dosyć głośno odczuwalne w kabinie, przenoszące się Dziewiecki z opon podczas jazdy słyszalne w kabinie, po gładkim asfalcie ładnie cichutko ale po chropowatym znacznie słychać ich prace zetknięcia z podłożem w kabinie.....

Takie są moje spostrzeżenia, no cóż są plusy i minusy, należy się do tego przyzwyczaić i jeździć. Pociesza mnie fakt spalania na LPG, które się wacha od 7.5 litra gazu w trasie ok 120 km + -, i ok. 8.5 l w cyklu mieszanym z przewagą na trase, to cieszy. Nie jest może rakietą silnik 1.6 ale do przemieszczania wystarcza.

Pierwsze wrażenie po 5 tys km
pozdrawiam

mkm - 15-11-2012, 05:13

arti32 napisał/a:
druga rzecz to szumy powietrza z tyłu auta, mam kombi. Słychać powyżej 100 km jak wyraźnie szumi powietrze gdzieś z tyłu.

Sprawdź uszczelkę przy klapie i dociągnij klapę na zamku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group