Space Star Techniczne - [MSS GDI] Biegi wchodzą opornie
Bagiusz-Bis - 28-10-2012, 09:30 Temat postu: [MSS GDI] Biegi wchodzą opornie Witam. Przewertowałem forum i można by powiedzieć że powielam temat. Ale o ile znalazłem rozwiązanie dla zgrzytów przy zmianie biegów 1-2 i 2-3 to nie znalazłem odpowiedzi na problem z jedynką.
Otóż gdy stoję na włączonym silniku, wciskam sprzęgło, wszystkie biegi wchodzą OK. Jedynka ... ruszam i przy przejściu na dwójkę, zgrzyty. Dwójka na chama ,jadę dalej .... przy trójce lekki zgrzyt .... dalej bez problemów.
Dodam że wrzucenie jedynki przy chociażby delikatnym toczeniu pojazdu jest niemożliwe, i to chyba wkurza mnie najbardziej. Przebieg pojazdu 260k, olej w skrzyni na poziomie. Dodam że lewarek chodzi ciężko i wymaga sporej precyzji przy wybieraniu biegów, ale to akurat ogarniam. Co sugerujecie?? Czytałem o wymianie oleju, dolaniu SLICK-a 50 a może szukać skrzyni biegów,bo z tego co czytałem wymiana synchronizatorów jest kosztowna .:/
cakp - 29-10-2012, 12:42
Olej wymienia się co 150.000 w skrzyni biegów. Czy za precyzyjne wciskanie biegów nie odpowiadają tulejki wybieraka?. Podjedz do mechanika zapytaj co bardziej opłacalne.
elektryk - 30-10-2012, 12:02
Ja bym sugerował obejrzeć mechanizm sprzęgła, może nie do końca odpina skrzynię, wałki się kręcą na ludzie z różną prędkością i przy zapinaniu biegów są zgrzyty.
dask - 05-11-2012, 13:42
Miałem Carsmę GDI. W tym silniku skrzynia jest chyba sterowana linkami a nie cięgnami jak w 1.6 (w Cari tak było) tu bym więc przyczyny nie szukał. U mnie po wymianie oleju w skrzyni a wymieniłem co 100 tys. pracowała dużo lepiej. Przed wymianą oleju był problem z wrzucaniem 2-go biegu.
Radio1910 - 25-02-2013, 10:50 Temat postu: [MSS GDI] Biegi wchodzą opornie U mnie było podobnie. 1 prawie już nie wchodziła, podjechałem na warsztat przesuneli coś w przy kostce (plastik) przy skrzyni biegów. 1 zaczęła wchodzić idealnie ale 5 delikatnie ciężej. Stwierdzono że po prostu plastik się wytarł. Problem po 1,5 roku wraca. 1,2 ciężko wchodzi. przy okazji może ktoś się orientuje jaki może być koszt wymiany tej kostki?
simonbox - 05-05-2015, 18:09
co to za kostka, jak wygląda i gdzie jest? Mam podobny problem
AidsD - 05-05-2015, 21:38
simonbox napisał/a: | co to za kostka, jak wygląda i gdzie jest? Mam podobny problem |
Smie przypuszczac ze chodzi o plastik jaki widac po zdjeciu mieszka z wybieraka biegow
zet-em - 08-05-2015, 11:43
simonbox napisał/a: | co to za kostka, jak wygląda i gdzie jest? Mam podobny problem |
Witam:)
To raczej nie ,,kostka" tylko teflonowa tulejka, składa się z dwóch połówek które po złożeniu tworzą tzw. łożysko kulowego zakończenia wybieraka i siedzi to w skrzyni biegów zabezpieczone segerem.
Tak to wygląda:
http://allegro.pl/volvo-v...4901164585.html
a tu cały komplet:
http://allegro.pl/mitsubi...5268572687.html
Ale nie sądzę, że Twój problem to ta tulejka.
To kwestia regulacji drążka wybieraka, obejrzyj ten obrazek, przeczytaj ten temat i dużo dowiesz się na temat problemów z biegami.
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1251375
Luzujesz śrubę na końcu drążka i przekręcasz drążek dookoła osi w lewo lub prawo - wystarczy 1 lub 2 mm bo wtedy lewarek przesuwa Ci się o 10 lub więcej mm w lewo lub prawo.
Powodzenia:)
Anonymous - 11-05-2015, 20:58
Ja tu się wypowiem na temat tego kompletu tulejek wybieraka. Kupiłem dokładnie te z linku i dałem do zamontowania. Po zamontowaniu biegi chodziły dużo ciężej, ale chodziły wszystkie jakieś 3 tygodnie. Chodziły do dzisiaj kiedy to ciepłym południu nie potrafiłem wrzucić za żadne skarby jedynki, a wsteczny działał z oporami. Jakoś mi się później udało tą jedynkę 2 razy wrzucić, ale to jakaś masakra była. Zaparkowałem auto przyszedłem pod wieczór i jeszcze raz spróbowałem i po pierwszej nieudanej próbie przesunąłem drążek całkiem w prawo i potem jedynka już zaczęła wchodzić bardzo lekko, to samo wsteczny(biegi tak działały zanim cokolwiek montowałem). I teraz nie wiem czy mi się te plastiki rozwaliły i jestem w punkcie wyjścia, czy winą było, że gdzieś metal/plastik się rozciągnął i nie dało się wrzucić, czy było do dupy zamontowane czy jeszcze jakiś inny patent. W tej sytuacji chyba lepiej pojechać do salonu volvo tak jak gdzieś czytałem i niech robią, przynajmniej będzie zrobione do porządku.
|
|
|