To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Dymek na zimnym

kisiel78 - 28-10-2012, 14:20
Temat postu: Dymek na zimnym
Hej.
Prosze pomoc.
Od niedawna zobaczylem ze podczas odpalania po nocy puszcza dyma. Jakos nie przejmowalem sie tym ale ostatnie 2 noce byly zimne i zobaczylem ze dymi dluzej okolo 5 sekund.
Potem przestaje , dym jest jasny napewno nie na czarno.
Od czego zaczac i co moge sprawdzic.
Pozdrowionka

Heilsberg - 28-10-2012, 14:56

A jakie masz warunki atmosferyczne? Jak zimno i wilgotno to chwilę trwa zanim przestanie na biało dymić po nocy, po woda skroplona wewnątrz wydechu musi odparować. To normalne i nie trzeba się niczym przejmować. Zobacz czy inne auta ruszające rano z parkingu tak samo nie dymią. Jeśli dymią to jak napisałem.
kisiel78 - 28-10-2012, 21:32

Hi.
Dzieki,no bylo okolo 1- 5 stopni i jest wilgoc jak to na wyspach ;) , jutro postaram sie przyopserwowac ten dymek.
Ale jak dzis odpalalem rano to nie wygladalo to na pare lecz na dym jakis, jak podeszlem z tyl to czuc bylo bardziej spalinami .

To nie wygladalo jak para ktora znika zaraz za tlumnikiem lecz poleciala chmurka dymu na kilka metrow ;(

Wlalem jakis srodek przy tankowaniu do czyszenia ukladu i przeciagnolem go 300km lecial ok, wiec zobaze jutro co bedzie.
dzieki
pozdrowionka

fisherr - 05-12-2012, 23:29
Temat postu: siwy dym
Witaj, czy uporałeś się z problemem gdyż ja mam ten sam i jeszcze dodatkowo ciężej mi ostatnio odpala. Podejrzewam że to mogą być świece żarowe ale jeszcze się ich nie doszkałem żeby je sprawdzić. Pozdrawiam Daniel
Lukas82 - 07-12-2012, 12:13

hmmm i u mnie odpala nie tak, jak bym chciał (mam też Passata, który pali na strzał nawet przy -25, stał na podwórku i jak był nie palony od tygodnia), ale to po części wina akumulatora, bo już 5 lat ma. Nie wiem jak jest w silnikach w naszych L200, ale w VW na pompie kolor dymu z wydechu może być zimą biały - nawet musi - i przez kilka kilometrów taki stan się będzie utrzymywał dopóki silnik się nie nagrzeje. Kolor spalin nie może być za to niebieskawy ... na Podlasiu mieliśmy dziś -13 nad ranem i L200 odpalił po jednym grzaniu świec - kręciłem dosłownie 2-3sek.

A świece sprawdzić łatwo - świeca żarowa po odpięciu przewodu na zimnym ma mieć ok 1-2 ohm, a przy probie podania jej napięcia musi się zaiskrzyć na kablu, w ten sposób wiesz ze pobiera prąd. Jeśli nie, to masz na 100% niesprawna świece. Możesz też po prostu użyć miernika ... teraz raczej problemów z tym nie będzie i nie będziesz musiał odłączać czujnika temperatury - świece przy chyba 5* grzeją - jakbyś chciał sprawdzić latem to musiałbyś ten czujnik odłączyć by świeczka grzała w ciepłe dni. Przy odłączonym czujniku świece grzeją zawsze - koło 15sek.

kisiel78 - 23-12-2012, 13:47

Hej, u mnie dalej to samo. Jak jest cieplej to ok ale zimno to puszcza idzie dymek. Tez mysle ze to swiece jest to przy niskiej tem. i czuc jak nie wypalone paliwo a dopiero po chwili zaczyna leciec zwykly dym (para) jak to bywa w zimie.
Kupilem swiece i zabralem sie wczoraj wieczorem do wymiany ale zrezygnowalem . Bardzo zly dostep do swiec potrzebuje chyba wiecej czasu. Mysle ze trzeba sciagnac korektor.
Jezeli ktks wymienial swiece prosze o podzielenie informacja.

Pozdrowienia

Bushey - 07-02-2013, 01:29

dymi na czarno

nie dopala paliwa; przyczyną może być za mało powietrza; sprawdzić turbinę i szczelność połączeń
zła regulacja pompy; sprawdzić ustawienia pompy
lejące wtryski; wymienić końcówki

dymi na biało

spala płyn chłodzący; wymienić uszczelkę pod głowicą
jeżeli temp. zewnętrzna jest niska to dymienie na biało jest rzeczą normalną - następuje kondensacja pary wodnej obecnej w spalinach

dymi na niebiesko

spala olej; rozszczelnionie uszczelniacze na turbinie; uszczelnić turbinę
przepuszczające uszczelniacze zaworowe; wymienić je
przepuszczający układ tłokowy; wymienić pierścienie, ew. szlif cylindrów i wymiana tłoków

To taka instrukcja starego szofera ... a świece nie mają wpływu na kolor spalin tylko na ew. kłopoty przy rozruchu.

kisiel78 - 27-03-2013, 19:05

Hi,
@fisherr uporales sie z problemem.
Tez stawiam na swiece ale....
Odpalajac po nocy tem. okolo 2 st, zaraz po starcie dymi jasny dymek smierdzi na sluch silnik przez ten czas nie chula jak trzeba trwa to okolo 3 - 4 sekund. Nastepnie dopiero przestaje dymic i zaczyna leciec para.


Jakie mkga byc objawy lejacego wtrysku ?

Swiece zakupilem kaplet czekam na cieplejsze dni i zabiore sie za wymiane



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group