To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Inne modele Mitsubishi - Kilka pytań o FTO

FtoGPX - 28-10-2012, 14:36
Temat postu: Kilka pytań o FTO
Witam!
Czy posiada ktoś z obecnych tutaj Mitsu FTO najlepiej GPX?
Czy silniki MiVEC DOHC V6 200 km występują oprócz tego modelu w innych, jakich? Czy EVO ma ten silnik tyle że z dorzuconą turbiną?
Czy części zawieszenia do tego modelu pasują z colta jeżeli nie to wie ktoś z jakiego innego modelu pasują?
Ile kosztuje rozrząd do tego modelu (pasek, rolki, pompa wody) i może ktoś wie ile może kosztować jego wymiana?
Dzięki za odp
Pozdro!

white90 - 28-10-2012, 17:00

Ja posiadam GPX'a
6A12 MIVEC wystepowal tylko w FTO
Czesci pasuja z roznych aut z MMC
Rozrzad nie wiem ile kosztuje ale wydaje mi sie ze tak jak w wiekszosci samochodow wymiana rowniez.

FtoGPX - 28-10-2012, 19:44

Zrobiłeś lhd ile Cię to kosztowało? Rozumiem w takim razie że koszty eksploatacji Fto nie są specjalnie wygórowane skoro części nie muszą być dedykowane.
white90 - 28-10-2012, 22:52

Czesci zawieszenie sa ogolnie dostepne w polsce
silnikowe w wiekszosci tez
problem moze byc z karoseria ale jak dobrze poszukasz tez znajdziesz
LHD wlasnie sie robi :)
koszta robienia lhd sa zalezne od tego czy dajesz komus to zrobic czy robisz samemu dodatkowo za ile uda Ci sie kupic czesci i jakie masz do tego podjescie tzn czy robisz to byle jak czy bardzo dobrze

FtoGPX - 29-10-2012, 17:47

Jeśli mógłbyś mi podpowiedzieć na co należy zwracać uwagę przy zakupie FTO? Jak wygląda spalanie przy "normalnej" jeździe?
white90 - 29-10-2012, 18:05

Uwage zwracaj na te same rzeczy co przy innych samochodach :)
wieksza uwage zwracaj na rdze jak to przy japonczykach ;]
jesli MIVEC to na zimnym nie powinien sie wkrecac wiecej jak 6tys obrotow
dopiero po rozgrzaniu bedzie sie wlaczac zmiana fazy i 8,5tys obrotow :)
kiedy byl wymieniany olej i na jaki
czy nie ubywa go za duzo
Po rozgrzaniu silnika obroty biegu jalowego powinny byc w granicy 700 :)
Jesli kupujesz automat to sprawdz jak dziala skrzynia, jak zmienia biegi w pozycji "D" zarowno przy pelnym otwarciu przepustnicy jak i przy delikatnym
czy nie szarpie
sprawdz manualna zmiane biegow
przy fotelach albo pasach powinny byc metki z rokiem produkcji
reszta to juz zalezy od Ciebie
ja sprawdzalem wszystko :)
nawet podwozie gdzie znalazlem caly uklad wydechowy 2,5" z kwasowki z de-catem
najwazniejsza jest buda czy nie bita i nie zrzarta przez rdze i silnik
zawieszenie i tak trzeba robic :)

Co do spalania przy "normalnej" jezdzie :lol: to Ci nie pomoge bo zadko kiedy jezdzilem nim po ulicach wiecej na torze a wyniki spalania z tych jazd raczej nie chcesz znac :twisted:
Pozdrawiam

FTOrek - 29-10-2012, 18:29

6a12 Mivec nie tylko w FTO także w galu.
Dziwne pytanie o tą spokojną jazdę.Jak usłyszysz jak to pracuje jak to chce po prostu samo jechać.To zapomnisz jak się nazywasz .

white90 - 29-10-2012, 18:56

6a12 bylo w E5 ale bez mivec'a
6a12 mivec bylo chyba w ea ale ja jeszcze nie widzialem
najczesciej bylo w fto
z tym zapominaniem jak sie nazywa to masz racje :D
co do szukania odpowiedniego egzemplarza to zycze szczescia :)
ja moje fto szukalem 3 lata :)

FtoGPX - 29-10-2012, 21:53

Bede szukał w UK moze sie uda cos ciekawego. WWielkie dzieki za pomoc
kamil - 30-10-2012, 13:31

white90 skąd bierzesz deche ,magiel ?????silnik v6 mivec -bajka mam go w cjo
areksz121 - 30-10-2012, 17:14

white90 napisał/a:
6a12 bylo w E5 ale bez mivec'a

Były, ale nie w Europie MIVEC MD. Jeden jedyny MIVEC w E5 jest w moich rękach :wink:
white90 napisał/a:
z tym zapominaniem jak sie nazywa to masz racje :D

To fakt, idzie się zapomnieć...ale zastanawia mnie Vmax...ściągał już ktoś to ograniczenie do 180? Bo na testach miałem stracha, że serce zgasło na chwilę, a okazało się, że to "speed limit" :roll: :twisted:

white90 - 31-10-2012, 17:55

kamil, deche trzeba albo samemu rzezbic albo brac od Czarka(AutoR)
ja wybieram opcje nr 2 :)
magiel z allegro hehe :D

Arek wiem :)
przegladam twoj temat jak tylko pojawia sie nowy post :)
ogranicznik idzie sciagnac albo delimeterem albo mivec controlerem
tez sie zdziwilem jak mi odcielo przy limicie :)
Pozdrawiam

areksz121 - 31-10-2012, 18:50

A jak te ustrojstwa działają? Dużo zabawy? Bo mi jedynie chodzi o odblokowanie prędkości, reszta na chwilę obecną mnie nie interesuje, może kiedyś... :wink:

Na skrzyni z Gala, jak widać na filmikach, to na 4 biegu leci 180 i 7000rpm....na 5 biegu przy tej samej prędkości mamy ~5800rpm. Przełożenie jest dobre, bo na każdym biegu da się utrzymać załączonego MIVECa, ale z tym ograniczeniem to raczej nie widzi mi się jechać na hamownię... :roll:

white90 - 01-11-2012, 01:18

Sprobuj odpiacz czujnik ze skrzyni ten od predkosciomierza i zobacz na gps czy bedzie jechal szybciej
jak tak to zapraszamy na hamownie :)
delimeter niby sciaga ograniczenie a inny konwertuje predkosc na mph :/
MIVEC Controler ma wieksze zastosowanie i niby usuwa limiter :)
nie probowalem wiec nie wiem :)

areksz121 - 01-11-2012, 07:28

Najlepszy byłby flash ECU z pominięciem limitu prędkości, tylko czy to możliwe :roll:

O tym czujniku też myślałem...ciekaw jestem, do czego jeszcze konkretnie ECU wykorzystuje sygnał prędkości, bo w 6A12 z Gala też był podpięty. Jeżeli ECU tylko mierzy prędkość i jedynie ogranicza prędkość auta wedle wyskalowanego fabrycznie licznika, to można spokojnie trwale przeciąć ten kabelek :wink: Trzeba zrobić to w pobliżu ECU, żeby pozostawić działający licznik i tempomat...eksperymentalnie przetniemy, sprawdzimy jak zachowa się silnik i czy tempomat zadziała :rolleyes: Najważniejsze oczywiście wtedy Vmax :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group