Colt - Ogólne - Czy warto zmieniać silnik 8V na 12V oba na gaźniku
Anonymous - 28-12-2006, 17:05 Temat postu: Czy warto zmieniać silnik 8V na 12V oba na gaźniku Mam miśka 1,3 8V, bierze mi troche olej jakiś 1l na 2000 km i sie zastanawiam czy nie wymienić mu silnik, nie chce wymieniać na silnik z wtryskiem, ponieważ mam instalacje lpg, a do silnika na wtrysku trzeba by ją zmodyfikować co sie wiąże z dotatkowymi kosztami. Interesuje mnie również czy jest odczuwalna róznieca mocy pomiędzy tymi silnikami bo niby jest miedzy nimi 15 km różnicy, jak to sie ma do jazdy?
Czy może wymienić tylko uszczelniacze zaworowe i jeździć dalej, ale jestem ciekawy czy te 15 koni wiecej w 12V sie czuje bo jeżeli tak to pewnie bym sie zdecydował na wymiane. Jeszcze jedno czy taki przeszczep jes prosty, bo czytałem na forum że 12V miały troche więcej elektroniki w gaźiku.
Dziek bardzo za wszelki uwagai
Pozdrawiam wszystkich wielbicieli Mitsubishi.
Hugo - 28-12-2006, 20:44
Napraw obecny silnik i jedź dalej...
Masz komputer (ECU)? Pewnie nie, ponieważ ja mam taki sam silnik i nie mam ECU. Czyli mniej problemów. Silnik 12V ma elektroniczny gaźnik, ECU, sondę lambda itd., więc instalacja LPG nie podejdzie bez żadnych przeróbek. 12V ma więcej koni, ale moim zdaniem nie jest to warte takich kombinacji.
Anonymous - 28-12-2006, 22:06
Panowie instalacji wcale nie trzeba przerabiać, tylko poprostu nie wkładasz komputera sterującego gazem tylko regulacja ręczna, bo mixer chyba jest identyczny? A co do 12v to Hugo ma rację koszty większe niż to wszystko warte. Podejrzewam nawet,że za przerobienie dałbyś więcej niż za sprowadzenie Colta z Niemiec.
Anonymous - 28-12-2006, 23:14
Hugo, w seryjnych 1.3 8V też jest sonda lambda i jeśli nie ECU to elektroniczny sterownik silnika. Poza mocą 12V niczym się nie różni, a że moc w wiekowym aucie zawsze ginie to nie wiem czy różnica byłaby bardzo odczówalna i warta zachodu.
Seba_Wr, napraw co masz, albo kup 1.8 GTI jeśli zależy Ci na mocy. Na Allegro jeden jest. Cena około 4000zł
Hugo - 29-12-2006, 10:23
bartek_nkm napisał/a: | Hugo, w seryjnych 1.3 8V też jest sonda lambda i jeśli nie ECU to elektroniczny sterownik silnika |
bartek_nkm w moim jest sonda, ale kable są odcięte i wiszą sobie. Czy jest ECU lub jakiś sterownik to nie wiem. Jedno wiem, że benzyny spala ok. 6 l/100 km, a gazu max. zimą 8 l/100 km. Więc wszystko OK. Odpala na dotyk.
Anonymous - 29-12-2006, 11:45
Dzięki panowie też tak myśle, że to nie ma sensu bo oprucz tego brania oleju śilnik chodzi bez zastrzeżeń.
Bartek_nkm już oglądałem tego Colta
wojmi1 - 29-12-2006, 17:48
tzn ze v12 nie pojedzie na gazniku??? ja tego nie wiem-- ale jezeli do glowicy spasuje kolektor wlotowy i wylotowy to gdzie problem i przerobki , przecierz zaworki napedzane sa z paska
Kiedys chcialem 4g37 gaznikowy wymienic na gada spod wtrysku czyli v12 i pewnie bym wymienil gdybym nie naprawil /niemoglem kupic w dobrym stanie v8 a za silnik bez glowicy chcieli tyle samo/
Hugo - 29-12-2006, 19:05
wojmi1 napisał/a: | jezeli do glowicy spasuje kolektor wlotowy i wylotowy to gdzie problem i przerobki , przecierz zaworki napedzane sa z paska |
Rzeczywiście masz absolutną rację. Jakiś przemęczony ostatnio jestem.
Ale takiego silnika do Colta nie wsadzisz
wojmi1 - 31-12-2006, 02:14
Warum blada twarzy jak mowil Winetu z NRD Hugo, troche oswiaty bo nie rozumie miedzy 4 g15 v8 a v12 roznica jest w glowicy dlaczego se nie wsadze /czasami mi sie trafia/ bo jezeli tylko chodzi o forme zapisu 8v ,12v............. to*auto cenzura*
Hugo - 31-12-2006, 14:53
wojmi1 napisał/a: | bo jezeli tylko chodzi o forme zapisu 8v ,12v............. to |
Tylko o to mi chodziło. Spokojnie nie chciałem Cię urazić.
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku
wojmi1 - 01-01-2007, 19:26
Czytaj o mojej hodowli usterki i kombinuj ...........
tez dosiego rocka
|
|
|