To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Bezpiecznik

zakis77 - 11-11-2012, 16:18
Temat postu: [3.2 DID] Bezpiecznik
Witam.Wymieniłem paski na alternatorze, i po zapaleniu samochodu po ok.15 sekundach pali mi bezpiecznik ten 120A przykręcany.Ma ktoś może jakieś pomysły co to może być i ewentualnie jak znaleźć usterkę?
kuba84 - 11-11-2012, 21:28

Mam rozumieć że przed wymianą pasków wszystko hulało ???
zakis77 - 11-11-2012, 22:10

Przed wymianą wszystko hulało jak należy.Rozebrałem alternator i jedna ze szczotek kompletnie zużyta.Myślę ,że po wstawieniu nowych wszystko wróci do normy.Zbieg okoliczności ,że alternator padł po wymianie pasków.
kuba84 - 11-11-2012, 22:13

To tylko Pajero, musisz się przyzwyczaić :mrgreen:

Ja już z doświadczenia wiem że jak zabieram się za jedno to wyskoczą jeszcze co najmniej trzy rzeczy po drodze :wink:

tompol34 - 12-11-2012, 11:33

cześć, czy masz luz na łożyskach alternatora? To że pali tobie bezpiecznik może być problem ze szczotkami lub uszkodzenie regulatora napięcia (spalona dioda) w szczotko trzymaczu przez to, że nie było przejścia na obydwu szczotkach jednocześnie.
pozdrawiam

zakis77 - 12-11-2012, 22:06

Witaj tompol34.Sprawa wygląda tak , jak rozlutowałem dziś szczotki to okazało się, że jedna ze szczotek zablokowała się jakby w prowadnicy.Szczotki po demontażu jednakowej długości.Wszystko wyczyściłem ,szczotki zalutowałem obie wystawały jednakowo i objaw dalej ten sam.Pali mi bezpiecznik chwile po odpaleniu samochodu.Łożysko jeszcze znośne.Po odpięciu kabla z alternatora i wtyczki bezpiecznik zachowuje się normalnie.Czy zawieszenie się jednej ze szczotek mogło uszkodzić regulator?Co ewentualnie sprawdzić ,poradź coś bo ja jak zwykle za granicą się z tym użeram.
tompol34 - 13-11-2012, 10:30

wymień cały regulator (to groszowa sprawa może być bosch) i szczotki.
Pewnie było tak, że stary pasek miał luz i był spasowany z luzem łożysk alternatora, jak wymieniłeś i naciągnąłeś to przekosowało delikatnie wał alternatora na łożyskach i odbiło szczotkę dzięki temu że było pewnie sporo pyłu grafitowego i brudu w prowadnicy szczotki.
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group