Carisma - Techniczne - tylne zawieszenie carisma 1.8 95r
euzebio25 - 15-11-2012, 16:48 Temat postu: tylne zawieszenie carisma 1.8 95r Witam wszystkich, mam taki problem z moim zawieszeniem: na badaniach okazało się że pare tulejek z tyłu jest w bardzo złym stanie (z cukierków na krótkich wahaczach nic prawie nie zostało, jedna tuleja leży obok wysunięta) i musze teraz zrobić całe tylne zawieszenie i tu jest problem, po wielu godzinach męczenia się ze śrubami okazało się że prawie wszystkie trzeba ciąć, tak wszystko jest zeżarte że nie warto wymieniać samych tulejek. Postanowiłem więc kupić zestaw zawieszenia z używanego samochodu (w dobrym stanie, z małym przebiegiem, z ładnymi tulejami (najwyżej wymienię niektóre ale w nowym zestawie)) i wstawić ten cały zestaw wahaczy do mojego samochodu. Nie mogę już 3 tygodnie znaleźć zawieszenia do mojego modelu, każdy mówi że mimo że ma wahacze do carismy 1 to u mnie mogą nie pasować i tutaj właśnie mam pytanie. Czy carismy 1 HB niezależnie od wersji silnika miały jakieś różnice w tylnym zawieszeniu? (ja potrzebuję takiego zestawu na tył: wahacz główny ten co jest z piastą, wahacz poprzeczny tam gdzie zaczepiony jest amortyzator i 2 małe wahacze poprzeczne). W mojej carismie mam silnik benzyna 1.8 4G93 SOHC czyli ten przed GDI i podobno zawieszenie z GDi nie bedzie u mnie pasowac mimo ze to tez jest carisma 1, to prawda? Mam z tyłu tarcze, to podobno też różnica przy zakupie wahaczy? Będę wdzięczny za odpowiedzi, bo z takim zawieszenie, które mam to strach jeździć:)
gallus87 - 15-11-2012, 19:35
Witam,
Gdzieś na forum jest fotokatalog zawieszenia dokuji. Są tam przedstawione różne wersje zawieszenia plus obrazki. Carisma na stronie 397-400
mlun - 15-11-2012, 19:57
Szczerze mówiąc to pierwsze słyszę o różnicy w wahaczach.
euzebio25 - 15-11-2012, 20:09
widzialem ten katalog, tam nawet nie ma wyszczególnienia czy samochód to sedan czy HB (a spotkałem się z odpowiedzią podczas szukania wachaczy, że z sedana czymś się różnia od tych w HB), niewiem czy decydować się na młodsze zawieszenie np. z carismy z silnikiem GDi z 98r HB w ladnym stanie i włożyć to do mojego..
marecki338 - 15-11-2012, 20:53
carisma 1,6 ma wahacze tylne z czopem na łozysko srednica 28 mm, 1,8 ma czop 30 mm . i na to trzeba zwrócić uwage bo nie nacielem na tym drobiazgu i mam wahacz tylny prawy do niczego mi niepotrzebny.
Xiah - 16-11-2012, 10:16
w carismach którebyły produkowane od grudnia 97 dolny wachacz poprzeczny (dłuższy) był nieco dłuższy od tych zakładanych w cari do grudnia 97
euzebio25 - 16-11-2012, 11:15
dziękuję za dwie ostatnie odpowiedzi, już coś się wyjaśnia powoli, ciekawi mnie jeszcze fakt silników, czy np carisma z przed 97r np TD albo GDI będzię miała pasujące wahacze do mojego samochodu? albo jak się ma sytuacja z przekładaniem tylnego zawieszenia z volvo s40 czy v40 z tych samych lat produkcyjnych z tej samej fabryki w holandii?
Xiah - 16-11-2012, 11:58
wydaje mi sie ze powinny pasować, ponieważ buda jest ta sama, różnica była tylko w silnikach a tym wypadku, nigdy nigdzie nie obiło mi sie o uszy zeby w td albo gdi bylo jakies inne zawieszenie.
remi - 16-11-2012, 12:29
to żeby nie było tak łatwo to dodam coś od siebie. Posiadam cari 1,6 z 96r. Sprawdzanie po VIN mówi, że to grudzień 2005. W mojej wymieniałem na razie z tyłu tylko wahacze górne, i miałem spory problem. Każdy który kupiłem nie pasował, kupowałem wg. katalogu. Teraz już nie pamiętam jaką ma on długość, jeśli będzie potrzeba mam stary wahacz w garażu, więc można pomierzyć. Jak się okazało to moje wahacze są takie same jak w Colcie - ot taka ciekawostka zawieszeniowa.
Na koniec dodam, że te wahacze z cukierkami montuje się w odpowiedni sposób, nie wiem czy wiesz, ale musisz przykręcić cukierka do budy, następnie innym lewarkiem podnieść dolny wahacz do tego stopnia żeby wahacz zaczął pasować w swoje miejsce. Chodzi o to, że jeśli założysz go na opuszczonym kole i skręcisz to po opuszczeniu auta gumy są napięte i bardzo krótko wytrzymają, jeśli założysz je tak, żeby były skręcone w pozycji roboczej a naciągały się w momencie podniesienia auta wytrzymają dłużej. Mam nadzieję, że zrozumiałeś co mam na myśli, jeśli nie to napisz postaram się opisać klarowniej. Powodzenia.
mlun - 16-11-2012, 13:15
Wahacz musi być po prostu skręcony kiedy jest w pozycji roboczej(inaczej kiedy auto jest opuszczone). Co do volvo to tam też są dwa rozmiary( jeden jest do wersji przed liftowej drugi do po i właśnie różnią się długością). Nie pamiętam tylko który pasuje do cari przedliftowej.
Xiah - 17-11-2012, 09:09
podobnie jak mówi remi, , ja jak zakładałem wahacz a mialem auto podlewarowane to porzebny był drugi lewarek, jest troche zabawy z tym ale da rade zrobic.
|
|
|