[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - lancer 2,0 z US Błąd B223D.
dobromir - 23-11-2012, 16:00 Temat postu: lancer 2,0 z US Błąd B223D. Witam. Podłączony komp do mojego Lacerka pokazał taki błąd.
Zapytany wujek google zdiagnozował iż jest to - usterka kalkulatora obciążeń fotela pasażera B223D.
Czy wiecie może czy w lancerach z US można usunąć taki błąd poprzez kalibrację (czy w ogóle kalibruje się obciążenie fotela)?
Luk - 23-11-2012, 16:56
dobromir, A działa czujnik obciążenia?
dobromir - 23-11-2012, 17:12
A jak to dokładnie sprawdzić? Problem na 99 % dotyczy fotela pasażera. Żadnego sygnału niezapiętych pasów nie mam. Nie wiem tylko czy w lancerach taki sygnał dla pasażera w ogóle jest (w przypadku nie zapięcia pasa kierowcy sygnał jest).
ALE za to kontrolka znajdująca się na konsoli pod radiem świeci się na czerwono i po zapięciu pasa znika.
Luk - 23-11-2012, 19:45
dobromir napisał/a: | A jak to dokładnie sprawdzić? Problem na 99 % dotyczy fotela pasażera. Żadnego sygnału niezapiętych pasów nie mam. Nie wiem tylko czy w lancerach taki sygnał dla pasażera w ogóle jest (w przypadku nie zapięcia pasa kierowcy sygnał jest).
ALE za to kontrolka znajdująca się na konsoli pod radiem świeci się na czerwono i po zapięciu pasa znika. |
W europejskich Lancerach jest sygnał, zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Dźwiękowy i kontrolki.
Sygnał włącza się powyżej pewnej prędkości (dla pasażera na pewno).
Nie pamiętam w tej chwili jak jest z kontrolkami, ale chyba ta pod radiem jest dla pasów pasażera, a dla kierowcy jest na desce... Jak sprawdzić? Niech pasażer odepnie pas w czasie jazdy i powinno się coś zadziać - sygnał albo kontrolka. Jednocześnie jak pasażera nie ma, to nie powinno się nic uaktywniać.
Trik - 23-11-2012, 21:15
Oba fotele posiadają czujnik zajętości z pomiarem ciążaru i sygnalizację dźwiękową. Z moich oserwacji sygnalizacja dźwiękowa włacza się po okreśklonym czasie od startu, nie koniecznie ma to związek z prędkością. Kalibrowanie jest wskazane MUT-em, chociaż tu skłonił bym się ku sprawdzeniu obecności poduszki pasażera. Ze 2 lata wstecz ktoś już miał problem z tym błędem własnie w Lancerze z USA. Pojazd był chyba po dzwonie, ale zakończenia nie pamiętam, trzeba poszukać.
dobromir - 23-11-2012, 22:43
Przeczytałem je. Zalecanym remedium jest wizyta w ASO. A ja chcialem nabyć troche wiedzy zanim pojade do tych janosików.
Jest na forum ktos z łodzkiego z serwisówką?
Janek_W - 24-11-2012, 11:13
W Lancerze z USA nie ma dźwiękowego sygnału niezapiętych pasów dla pasażera, jest tylko ta kontrolka na konsoli.
Cytat: | kontrolka znajdująca się na konsoli pod radiem świeci się na czerwono i po zapięciu pasa znika. |
Ale ta kontrolka działa prawidłowo? To znaczy zapala się dopiero kiedy na fotelu jest jakieś obciążenie?
dobromir - 24-11-2012, 15:36
Niestety nie. Świeci się cały czas i gaśnie po zapięciu pasów. A u was ona nie świeci się non stop?
Janek_W - 24-11-2012, 17:41
dobromir, nie, zaczyna się świecić dopiero jak na fotelu jest jakieś obciążenie (jest dość czułe, bo wystarczy położyć na fotelu nawet lekki plecak, żeby kontrolka niezapiętych pasów się zapaliła).
Trik - 24-11-2012, 18:11
Otwórz schowek, odszukaj stacyjkę do wyłaczania pasów przy wożeniu dzieci w foteliku i przekręć kluczyk w drugą stronę. Chyba że amerykańce tego nie mają, to trzeba szukać dalej.
Luk - 24-11-2012, 20:21
dobromir napisał/a: | Niestety nie. Świeci się cały czas i gaśnie po zapięciu pasów. A u was ona nie świeci się non stop? |
Skoro kontrolka pasażera świeci się u Ciebie non-stop, nawet jak nikt nie siedzi, to oznacza, że komputer myśli, że ktoś cały czas siedzi. Jeżeli lancery USA nie mają sygnalizacji dźwiękowej, to w zasadzie nie widzę powodów zajmowania się tym problemem A niech sobie świeci. Bo o ile się nie mylę, to w razie zderzenia i tak odpalają się obydwie poduszki (nie ma znaczenia, czy ktoś siedzi na miejscu pasażera czy nie). A skoro wyskoczył błąd kalibracji, to nie oznacza problemu z poduszkami, tylko z czujnikiem pod fotelem, który służy wyłącznie do przypominania o pasach...
qbuss - 25-11-2012, 21:42
Lancer z USA nie ma sygnalizacji dźwiękowej przy niezapięciu pasów przez pasażera, świeci się tylko symbol niezapięcia kolo pasażera.
Co do kalibracji, to robi się to w ASO, podpinają do komputera i kalibrują przy obciążeniu 30kg.
dobromir - 25-11-2012, 22:52
Powód do zajmowania się tym jest. Przez ten błąd swieci mi się info o uszkodzeniu poduszek.
Czyli serwis hmm niestety... Nie wiem jak wy ale ja jak tylko przekrocze tam próg to mam wrazenie że oni od razu zaczynają chichotać pt. a tego leszcza to naciagniemy na zylion złotych za dokrecenie śrubki od anteny i zobaczycie bedzie się jeszcze cieszył.
Luk - 25-11-2012, 23:23
dobromir, wystarczy podzwonić do serwisów i zapytać za ile skalibrują czujnik. Ceny mogą się znacząco różnić.
|
|
|