To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Pomoc-- pinin szarpie jak by nie dostawal paliwa

grzesiek2208 - 01-12-2012, 20:34
Temat postu: Pomoc-- pinin szarpie jak by nie dostawal paliwa
Witam wszystkim prosze o pomoc mianowicie kopiłem niedawno pinina 1,8 GDi z ss4 jechałem dzis nim i zauważyłem cos dziwnego. Przy wciśnięciu Gazu w podłogę auto przy wyższych obrotach zaczęło szarpać i nie przyspieszało tzn przyspieszało ale z charakterystycznymi przerwami bardzo wkurzającymi;/ ( na wyswietlaczu wyskoczylo spalanie 29l na 100km i spadalo bardzo powolutku do 12l ) co może być przyczyna tego? dodam jeszcze ze w czasie gdy sa te przerwy w ''mocy'' zapala sie na chwile taka kontrolka pomarańczowa prosze o pomoc. Mam tez inny problem z nim mianowicie przy przelozeniu 2h nie pala sie lampki od kontrolek kol tylnych i caly czas miga taki pomaranczowy kwadracik miga on nieregularnie raz wolniej raz szybciej. jesli dam naped na 4 to pala sie kontrolki od kol przednich czyli ok a ten kwadracik nadal miga przestaje dopiero wtedy , gdy dam dzwignie na ostatnie przelozenie 4hlc prosze o jakies sugestje
PiotrKw - 01-12-2012, 20:45

Zacznij od wymiany filtra paliwa.
yanes - 02-12-2012, 10:13

To jeszcze napisz gdzie on jest o ile nie masz na myśli tego w baku.
PiotrKw - 02-12-2012, 11:57

??? Nie jeżdżę Pininiem ale pewnikiem pod podwoziem . Tak miałem kiedyś w Picasso . Umiejscowiony był za tylnym prawym nadkolem koło progu.
A Pinina wygląda tak
http://www.iparts.pl/czes...2-50013651.html
Szukajcie a znajdziecie . :wink:

yanes - 02-12-2012, 14:08

Można jeszcze przeczytać ten wątek : http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37009 .Czytajcie a wiele się dowiecie :lol:
Ze swojego doświadczenia wiem ,że w baku jest tylko namiastka filtra a po drodze do pompy wtryskowej nic nie ma.Przynajmniej u mnie tak było i musiałem wymóc na mechaniku by mi zainstalował taki dodatkowy filtr bo zaczynałem nie wyrabiać na pompy wysokiego ciśnienia.

sq9mcs - 02-12-2012, 19:34

Moje 2.0 GDI jak na razie pompę ma w porządku chociaż filtra dodatkowego nie mam. Wracając do problemu. Jeśli zapala ci się kontrolka Check Engine (żółty symbol silnika) to musisz podjechać do kogoś kto ma czytnik OBD-II i będzie w stanie sprawdzić jaki kod błędu wygenerował twój silnik. Od tego trzeba zacząć.
grzesiek2208 - 02-12-2012, 20:09

gdzie znajduje sie te zlacze do podlaczenia kompa?? musze zajechac i sprawdzic to. Co sadzicie o sprawdzeniu tych kontrolek napedow w aso? duzo skasuja za takie cos?? ps zapytam z ciekawosci czy jakies GDI byly na lancuszku czy wszystko na pasku rozrzadu??
sq9mcs - 02-12-2012, 22:43

O ile dobrze pamiętam to wszystkie GDI były na pasku. W ASO za kontrolki napędów skasują pewnie dużo. Jak dla mnie to ktoś źle podłączył wtyczki w skrzyni. Dostęp jest w miarę łatwy jak dostaniesz się pod autko. Gniazdo OBD-II masz nad nogami kierowcy.
grzesiek2208 - 07-12-2012, 19:20

Panowie jutro sobota chce podłubać przy wtyczkach w ss i czujnikach powiedzcie mi czy mozna te czujniki jakos wykręcić żeby przeczyścić czy cos?? dodam tylko ze nie swieca kontrolki od napedow na tylne kola , przednie zalacza swietnie natomiast caly czas miga reduktor(pomaranczowy kwadrcik) przestaje migac dopiero przy ostatnim przelozeniu ss pomocyyyyyyy plis
sq9mcs - 07-12-2012, 20:12

Na Twoim miejscu najpierw bym posprawdzał czy są prawidłowo podłączone, bo to wygląda na to że ktoś pozamieniał wtyczki. Czujniki możesz oczywiście powykręcać i przeczyścić. Całość powinna pracować tak:
2H - palą się tylko kontrolki tylnej osi
4H - tył + przód
4HLc - tył + przód + kontrolka blokady między osiowej (pomarańczowa)
4LLc - jak wyżej

Ewentualnie sprawdź wtyczkę od czujników może tam się coś dzieje. Na PW napisz mi swojego maila, prześlę Ci kawałek Service Manuala dotyczący skrzyni w Pininie.

grzesiek2208 - 07-12-2012, 22:50

no wlasnie skad mam wiedziec jak ma wygladac prawidlowe podlaczenie:) u mnie wyglada to tak
2h nie pali sie nic oprocz pomaranczowego kwadracika reduktora miga on caly czas
4h pali sie przod i miga ten sam kwadracik
4hl pali sie przod i kwardacik sie blokuje i tak samo w 4hlc wiec to dziala i przod ciagnie bo na sniegu odczuwam to, tylko sek w tym dlaczego ten kwadracik tak miga w przełożeniu 2h i 4 h a tylna os sie nie swieci prosze o pomoc wyslalem maila na priw

sq9mcs - 08-12-2012, 14:37

Po przełożeniu na 4H powinieneś odczuć większy opór i szum w okolicy przedniej osi. wtedy dołącza się przednia oś.

Pomarańczowa kontrolka to nie reduktor tylko blokada między-osiowa. Jak dla mnie to masz coś nie tak z czujnikiem blokady. Sprawdź żarówki w zegarach może spaliła się ta odpowiadająca za tylną oś. Ona zawsze pali się cały czas

grzesiek2208 - 08-12-2012, 16:47

a propo zarowek w zegarach ktos rozbieral to kiedys?? no i pytanie brzmi jakie tam ida do tych kontrolek od napedow bo w sumie lepiej je zakupic przed rozebraniem bo jak pojade je kupic jak zegary beda na wierzchu:)? wie ktos jakie tam ida zaroweczki i gdzie je dostane??
sq9mcs - 08-12-2012, 17:42

Ściągasz ramkę otaczającą zegary, odkręcasz kilka śrubek i masz na wierzchu. Żarówki są wielkości ziarnka ryżu. Dostaniesz je w każdym sklepie motoryzacyjnym
grzesiek2208 - 08-12-2012, 19:58

dzieki jutro spr je zdemontowac dam znac co i jak

[ Dodano: 09-12-2012, 15:07 ]
sprawdzilem zegary faktycznie zarowka odpowiedzialna za swiecenie tylnej osi byla spalona. okazalo sie jeszcze ze ''uczciwy'' poprzedni wlascicel wykrecil zarowke od ''SRS;; bo ciagle swiecila na czerwono wiec cos jest nie tak. CZy ktos mial podobny problem?? jeszcze brakuje zarowki od ''ECO GDI'' ale to jest chyba dostepne przy silnikach 2.0 tak??? pozostala jeszcze kontrolka migajacej blokady miedzyosiowej ktora przestaje migac przy przelozeniu 4HLc 4llc niewiem czemu:(

[ Dodano: 14-12-2012, 17:17 ]
Koledzy czy jak wykrece czujnik blokady miedzyosiowej to bedzie ciekl olej z niej?? jak to jest??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group