Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] podgrzewacz wody
paweł507 - 11-12-2012, 21:39 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] podgrzewacz wody Witam mam problem z podgrzewaczem wody w mojej Carismie 1.9 did. nie mogę zlokalizować przyczyny nie działania podgrzewacza. Proszę o jakiś schemat ist. elektrycznej, jak ktoś posiada bądź jak ktoś wie gdzie jest jakiś przekaźnik od tego bądź bezpiecznik. świeczki sprawne brak zasilania na przewodach.
Student - 12-12-2012, 08:22
Od kiedy w Cari jest czajnik?
Co to za podgrzewacz?
JCH - 12-12-2012, 12:23
Może chodzi o grzałki w układzie ogrzewania
mlun - 12-12-2012, 14:14
A może o świece żarowe skoro kolega pisze o świecach i kablach?
paweł507 - 12-12-2012, 15:09
Student napisał/a: | Od kiedy w Cari jest czajnik?
Co to za podgrzewacz? | z tego co sie orientuje to od 99r. były montowane. dla wiadomości dla innych wygląda to tak http://allegro.pl/mitsubi...2866610398.html
Faraday - 13-12-2012, 07:14
Wnerwia mnie to forum.
Jakiś czas temu pytałem, gdzie znajduje się ten podgrzewacz i nikt nie odpowiedział.
Teraz zgłaszają się ludzie z problemami związanymi z tą częścią.
Może tutaj ktoś w końcu odpowie, gdzie ten element się znajduje??
Student - 13-12-2012, 07:42
Faraday- nie ma sie co denerwować, ludzie mają wiedzę natomiast jak się pisze należało by coś więcej napisąć co problemie, ponadto podgrzewacz pochodzi z aut skandynawskich a tego jest mało na naszym rynku.
Należy poszukać zdjeć z tablicą elektryczną i zobaczyć gdzie jest jeden przekaźnik więcej.
Ponadto skąd kolega wie że nie działa, jest do tego przełącznik i kontrolka?
Skrzynki:
1. jest pod maską
2. jest za schowkiem na okulary
3. + bezpiecznik - pewnie ok. 30-50A
Bizi78 - 13-12-2012, 07:46
Może to wam pomoże:
http://mitsubishi-motors....D010%26page%3D3
paweł507 - 13-12-2012, 13:40
Faraday napisał/a: | Wnerwia mnie to forum.
Jakiś czas temu pytałem, gdzie znajduje się ten podgrzewacz i nikt nie odpowiedział.
Teraz zgłaszają się ludzie z problemami związanymi z tą częścią.
Może tutaj ktoś w końcu odpowie, gdzie ten element się znajduje?? | tak to jest się prosić o pomoc ten podgrzewacz jest zamontowany blisko ściany grodzeniowej na przewodzie doprowadzając ciepła ciecz do nagrzewnicy. jeżeli będziesz miał problem znaleść to wysle ci fotki
[ Dodano: 13-12-2012, 13:54 ]
Student napisał/a: | Faraday- nie ma sie co denerwować, ludzie mają wiedzę natomiast jak się pisze należało by coś więcej napisąć co problemie, ponadto podgrzewacz pochodzi z aut skandynawskich a tego jest mało na naszym rynku.
Należy poszukać zdjeć z tablicą elektryczną i zobaczyć gdzie jest jeden przekaźnik więcej.
Ponadto skąd kolega wie że nie działa, jest do tego przełącznik i kontrolka?
Skrzynki:
1. jest pod maską
2. jest za schowkiem na okulary
3. + bezpiecznik - pewnie ok. 30-50A |
czy to była wersja skandynawska nie wiem ale na pewno tego mało na rynku nie jest to moja już czwarta z kolej carisma i każda z nich miała ten podgrzewacz ?! w innych autach co były montowane te silniki tez sa te podgrzewacze czy to też wersie skandynawskie ? skąd wiem ze to nie działa no bo nie ma napięcia na kocach przewodach po odpaleniu auta na zimnym silniku. Przez brak podgrzewacza auto długo sie rozgrzewa, bezpieczniki sa 30A x 2 sprawne, brak włącznika i kontrolki.
[ Dodano: 13-12-2012, 14:03 ]
hmm sprawdzę dziś te dwa przekaźniki może one są od podgrzewacze.
Student - 16-12-2012, 18:31
Niestety DID strasznie długo sie grzeje jak to diesel..
Ja nie miałem podgrzewacza i temp. nabierał dopiero po 5km.
scoratir - 17-12-2012, 15:18
Diesle z systemem commonrail mają dość wysoką sprawność przez co są osczędne na paliwo. Z drugiej strony przez to długo się nagrzewają i moim zdaniem to je dyskwalifikuje na krótkie dystanse... No chyba że to nie wpływa negatywnie na trwałość jednostki na dłuższą metę (niedogrzany silnik).
Swoja drogą nie miałem pojęcia że taki podgrzewacz występuje fabrycznie w samochodach. Tata ostatnio montował sobie do galanta diesla ogrzewanie... ale postojowe. Jest to grzałka wkładana w miejsce po zaślepce w bloku. Przy takim czymś nie ma problemów nawet z dużymi mrozami, bo blok jest ciepły podczas odpalania. No i dzięki temu szybko łapie temperaturę po odpaleniu... prawie jak w lecie.
Faraday - 18-12-2012, 07:24
Jazda na krótkich dystansach nigdy nie służy silnikowi. Wszystko jedno czy jest to benzynowy czy turbodiesel.
Do takiej jazdy kompletnie nie nadają się właśnie turbodiesle. Jeśli zamierzamy jeździć głównie na krótkich trasach (np. do pracy), to najlepiej kupić auto z silnikiem benzynowym.
|
|
|