To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Wskazania prędkościomierza i obrotomierza

simek10 - 21-12-2012, 12:26
Temat postu: [E57A 2.0D] Wskazania prędkościomierza i obrotomierza
Witam.
Jakiś czas temu zauważyłem u siebie w galu dziwną rzecz. Przedtem jak jechałem 100 km/h to obrotomierz wskazywał mi 2 tyś. obrotów, teraz przy tej samej prędkości już obrotomierz wskazuje mi prawie 2,5 tyś. obrotów. Mam pytanie czy w tym silniku sygnał do obrotomierza podawany jest z alternatora? Tak kiedyś miałem w oplu vectrze 1.7Td Isuzu. Zauważyłem, że nie działa kontrolka podgrzewania tylnej szyby, dopiero jak się zrobi w aucie gorąco to się zaświeca. Na początku myślałem, że to może tarcza sprzęgła wysiada i się ślizga, ale nie zauważyłem żeby biegi zgrzytały i bierze w górnym położeniu dźwigni sprzęgła.

Tak poza konkursem to jakie spalanie macie Koledzy u siebie w galach z tym silnikiem 2.0TD?
Pozdrawiam, Paweł

robertdg - 21-12-2012, 16:44

Jak zmienisz koła na letnie to wskazania powrócą
mitsu_pl - 21-12-2012, 17:59

Koła nie mają tutaj nic do tego... prędkość jest brana ze skrzyni więc zawsze obroty powinny być te same przy danej prędkości, inna bajka przy automatach. Jest różnica prędkości rzeczywistej (tej z którą porusza się auto) i licznikowej, przy zmianie średnicy kół zmienia się prędkość rzeczywista, ale prędkość licznikowa do wskazań obrotomierza się nie zmieni. Tematu Diesli w Mitsubishi się nie podejmuję, bo nigdy nie miałem z nimi do czynienia. Wiem tylko, że w moim starym miśku, obrotomierz przy silnych mrozach też przekłamuje i wszystko wraca do normy po dłuższej jeździe, jak się auto nagrzeje.
Wszyc - 21-12-2012, 18:53

mitsu_pl napisał/a:
Tematu Diesli w Mitsubishi się nie podejmuję, bo nigdy nie miałem z nimi do czynienia.


Niczym sie skrzynie nie różnią od tych z benzyniaków mitsu

sygnał do prędkościomierza idzie ze skrzyni sygnał dotyczący obrotów z czegoś co Workshop Manual określa jako "rotation sensor" jak dobrze pamiętam nie wiem jak jest to cudo zbudowane w środku ale istnieje taka możliwość że zmiana temperatury zewnętrznej może mieć wpływ na dokładność tego ustrojstwa

Spalanie w mieście okres zimowy od 8,5 do 13,5
Spalanie po za miastem okres zimowy od 7 do 9,5

milo - 21-12-2012, 19:07

simek10 napisał/a:
Mam pytanie czy w tym silniku sygnał do obrotomierza podawany jest z alternatora?

Sygnał jest podawany z pompy wtryskowej jest czujnik

robertdg - 22-12-2012, 07:47

mitsu_pl napisał/a:
Koła nie mają tutaj nic do tego... prędkość jest brana ze skrzyni więc zawsze obroty powinny być te same przy danej prędkości, inna bajka przy automatach. ... Tematu Diesli w Mitsubishi się nie podejmuję, bo nigdy nie miałem z nimi do czynienia. Wiem tylko, że w moim starym miśku, obrotomierz przy silnych mrozach też przekłamuje i wszystko wraca do normy po dłuższej jeździe, jak się auto nagrzeje.


simek10 napisał/a:
Przedtem jak jechałem 100 km/h to obrotomierz wskazywał mi 2 tyś. obrotów, teraz przy tej samej prędkości już obrotomierz wskazuje mi prawie 2,5 tyś. obrotów



Robiłeś jakieś testy w tym kierunku :?: Czy może pokładasz swoje zdanie na jakimś pierwowzorze :?: Co z tego, że czujnik bierze prędkość ze skrzyni, jak o prędkości mechanizmu w skrzyni decyduje średnica koła, no i co z tego, że na uzyskanie danej prędkości musisz wydatkować inny poziom energii aby ją utrzymać :?:

mitsu_pl - 23-12-2012, 00:59

Stary, każdy kto ma trochę pojęcia o technice zrozumie, że mając stałe przełożenie w skrzyni nie zmienimy go zakładając mniejsze lub większe koło... Przełożenie pozostanie to samo, tak jak i przełożenie między skrzynią a licznikiem i między oba zegarami, tylko prędkość na obwodzie koła się zmieni...
Jak do poloneza założysz koło od malucha to będzie miał na zegarze 100km/h przy powiedzmy 2500obr/min a w rzeczywistości będzie jechał tylko 80km/h, natomiast jak założysz koło od ciagnika, to nadal na zegarze będzie 100 przy 2500, ale w rzeczywistości będzie jechał np. 140km/h Rozumiesz?

robertdg - 23-12-2012, 08:28

mitsu_pl napisał/a:
Stary
Naprawde tak źle wyglądam :?:
Nie kontynuuje dalej wątku, Ty coś wiesz, ja miałem okazje pojeździć na róźnych kołach w różnych autach i ciężarówkach, jednakże nie twierdze, że nie jest tak jak mówisz ;-)

mitsu_pl - 23-12-2012, 09:11

robertdg napisał/a:
mitsu_pl napisał/a:
Stary
Naprawde tak źle wyglądam :?:


Hehehe, tak na prawdę nie miałem okazji Cię poznać osobiście, wcale tak nie twierdzę, tak mi się tylko wymksło ;)

robertdg napisał/a:
Nie kontynuuje dalej wątku, Ty coś wiesz, ja miałem okazje pojeździć na róźnych kołach w różnych autach i ciężarówkach, jednakże nie twierdze, że nie jest tak jak mówisz ;-)


Żebym nie poparł tego testami, też bym się nie wypowiadał ;)

slavo_p - 23-12-2012, 21:41

u mnie przy 2500 obr/min mam predkos 100km/h , mam koła 14'' ;>
simek10 - 21-01-2013, 07:24

Przepraszam że dopiero odpisuje, ale nie miałem dostępu do internetu. Opony zimowe mam w takim samym rozmiarze co letnie 14". Pamiętam jakie wskazania miałem przedtem, bo odnosiłem się do ojca toyoty. Ja jadąc 100 km/h miałem na obrotomierzu 2100 rpm, natomiast w toyocie już jest przy tych obrotach 110 km/h i stąd pamiętam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group