Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] Pmocy. Cari gaśnie przy hamowaniu.
Markus78 - 22-12-2012, 17:37 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Pmocy. Cari gaśnie przy hamowaniu. Mam problem z Cari. Podczas jazdy przy hamowaniu spadają obroty i gaśnie oraz podczas zmany biegów.
Co może być tego przyczyną.
Proszę o pomoc.
chesy - 22-12-2012, 17:44
Miałem ten sam problem. Zacząłem od czyszczenia silnika krokowego i na tym zakończyłem. Naucz silnik obrotów. ps tematów już parę takich było.
volve - 22-12-2012, 17:51
Zacznijmy od tego: który rocznik ? Przepustnica na linkę czy z elektromagnesem ?
Markus78 - 22-12-2012, 17:56
Dzięki. Od tego zacznę. Ale nurtuje mnie jedna rzecz tzn. pierwszy objaw jaki zuważyłem ze spadającymi obrotami to po wymianie świec zakupionych na allegro, oczywiście NGK. Czy spadające obroty mogą mieć z tymi świecami związek? Dodotkowo na drugim biegu są przerwy w mocy, jakby go dusiło.
[ Dodano: 22-12-2012, 17:58 ]
Przepustnica z elektromagnesem (czyszczona 12 m-cy temu), sonda l. wymieniona.
Rocznik 2000.
volve - 22-12-2012, 18:20
Cóż, cięzko będzie pomóc na odległość. Ogólnie podejrzewam, że to raczej coś z przepustnicą. Być może jest brudna, być może przestawił się TPS lub śrubka fixed SAS, ale bez EvoScana ciężko to stwierdzić. Można jeszcze pomierzyć napięcie na TPS przy pomocy woltomierza przy zamkniętej przepustnicy. Gdzieś na forum jest o tym temat.
Markus78 - 22-12-2012, 18:35
No własnie mam problem, a jeszcze większy ze znalezieniem dobrego fachowca od tych silników wraz z podłączeniem pod komputer. Bo w ASO nieżle kasują.
Jeśli ktoś ma namiary na dobrego fachmana z okolic Tarnowskich Gór, Bytomia, Katowic to będę wdzięczny.
volve - 22-12-2012, 19:40
Spytaj na forum regionalnym. Może ewentualnie ktoś ma EvoScana i kabelek.
ross - 22-12-2012, 19:52
Może serwo hamulcowe lub wąż od niego nieszczelne (lewe powietrze)
i9i - 22-12-2012, 23:21
Sprawdź gniazda świec czy nie ma oleju i fajkocewki czy nie po upalane, popękane (zużyte). Powiadasz, że po wymianie świec zauważyłeś problem, możliwe, że nie zostały wyczyszczone gniazda i świece przed montażem więc brud (olej) przeszkadzał przy przepływie prądu (przewinął się już ten problem) co skutkować mogło zasyfieniem przepustnicy i kolektora. Od tego bym zaczął, znaczy ja bym najpierw się podpiął pod Evoscana, ale bez niego to pierwsze co bym sprawdził.
plecho1 - 22-12-2012, 23:35
Tak jak radzą poprzednicy, aby zdiagnozować problem, najlepiej jest podpiąć to auto pod komputer. Wbrew pozorom nie jest to bardzo trudne, bo kabelek do komputera kosztuje około 40-50zł + oprogramowanie czyli Evoscan. Tu masz o tym temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Dlugih7 - 23-12-2012, 11:37
miałem kiedyś ten sam problem, pomogło wyczyszczenie przepustnicy
Markus78 - 23-12-2012, 12:00
Narazie dziękuję wszystkim. Zajmę się tym problemem po Nowym Roku, bo teraz raczej nie zdąże. Napewno się odezwę.
|
|
|