[92-96]Lancer CB0 - [CB4A 1.6] Problem ze skrzynią
Anonymous - 02-01-2007, 15:41 Temat postu: [CB4A 1.6] Problem ze skrzynią Witam
Mam problem ze skrzynią Lancer kombi 93' 4g92 a mianowicie głośno pracuje na każdym z wyższych biegów jest coraz głośniej szum jak łożysko. Olej jest wycieków nie ma. I wydaj misię że coraz ciężej biegi przy szbkiej zmianie wchodzą. A jak jest zimny to slychać już lekko docisk sprzęgla. Co może być.
Ma ktoś może doświadczenie z dodatkami teflonowymi czy to może pomóc
Pozdrawiam
TM
wojmi1 - 02-01-2007, 16:12
Nadmierny luz na lozyskach najlepiej je wymienic w tym momencie tzw. cuda teflony itp nic nie dadza sens /watpliwy/ jest je stosowac przy nowym mechanizmie lub po remonciku gdy wszystko jest cacy /koszt lozysk stozkowych ok 200-600 zl /w zaleznosci od producenta dostawcy/.
Jezeli chodzi ci o wyciszenie bo auto chcesz sprzedac to wlej gesciejszy olej ...... albo te motodoktory zageszczacze itp
Anonymous - 03-01-2007, 08:22
te lozyska to są na mechanizmie różnicowym ?? trzeba wyciagac skrzynie zeby je zmienić ?
wojmi1 - 03-01-2007, 15:23
Nie tylko mechanizm roznicowy- trzeba skrzynie wyciagnac i rozpolowic wymienic wszystkie stozkowe i tzw lozysko walka sprzeglowego . Skrzynie najlepiej robic we dwuch -latwiej wyjac i zalozyc, dobrze uzyc aparatu np w telefonie zeby zachowac kolejnosc czynnosci dodatkowo b przydatna jest suwmiarka bo lozyska moga miec b. dziwne oznaczenia albo wogole dlatego procz tego co na lozyskach spisac tez ich wymiary ja osobiscie zalecam wymiane na lozyska polskie cbk jedynie w/w lozysko walka sprzeglowego niema odpowiednika i trzeba kupic ntn koyo itd koszt od 100 do 200 zl . CBK od 12 do 40 zl .
Ogolnie warto wymienic przy okazji tarcze sprzegla i lozysko docisku , olej w skrzyni
Skrzynie uszczelnic silikonem wysoko temp. np czerwonym.
Anonymous - 04-01-2007, 15:27
wielkie dzieki wezmę urlop w lutym i sie pobawie z tą skrzynią może do tego czasu wytrzyma
Pozdrawiam
Anonymous - 05-01-2007, 20:13
Witam
wszystkich mam tez problem ze skrzynia biegów a mianowicie jesli jest na luzie słychac bardzo delikatne jakby piszczenie ale wystarczy dotknac pedał sprzegła to ustaje oczywiscie jak puszcze to znowu słychac, ale to jest mniejszy problem chodzi mi jeszcze o to ze 2 i 3 prawie zawsze wchodza z małym zgrzytem czasami jak podniose lewarek zmiany biegów wrzucajac bieg to jakby ten zgrzyt był mniejszy co to moze byc i jak mozna to naprawic i jeszcze jedno jaki olej wlac do skrzyni.
dzieki
wojmi1 - 08-01-2007, 16:04
Ja uczulam wszystkich na koniecznosc wymiany lozysk stozkowych w skrzyniach bo w wyniku eksploatacji powstaja luzy bieznie ulegaja zuzyciu /normalnemu/ i walek z trybami ma mozliwosc przesuwania sie przy zazebianiu -- pare razy wymienialem lozyska w skrzyniach i okazalo to sie najtanszym i najlepszym sposobem eliminacji zakucen przy zmianie biegow aso /wg postow innych uzytkownikow/ krzyczy w takiej sytuacji o wymianie synchronizatorow /ok 2000zl/ drugiego lub trzeciego biegu a zazwyczj synchronizatory sa ok .
matt81 - 08-01-2007, 17:25
Widze że wiekszość włascicieli LANCERA 92-95 ma mniejszy lub większy problem ze skrzynią .U mnie też jak jest zimny to prawie zawsze 2 bieg wchodzi z małym zgrzytem , chyba po prostu ten typ tak ma... i koniec .Jeżeli ktoś nie czytał tego http://www.moto.gda.pl/b_i_c.htm?id_modelu=53 to proponuje sie zapoznać . W rubryce "WADY" również jest poruszony ten problem
|
|
|