Carisma - Techniczne - Problem z duzym spalaniem GDI
patrol2124 - 01-01-2013, 10:43 Temat postu: Problem z duzym spalaniem GDI Witam juz sam nie wiem co tu jest grane z tym silnikiem najpierw byl problem z falujacymi obrotami gdy wymienilem przepustnice wraz silniczkiem krokowym cala kopletna , obroty utrzymuje nisko tak ze zapala sie awaria i nadodatek zauwazylem bardzo wysokie spalanie 15l/km moze wiecie co jest grane?
mateusz8230 - 01-01-2013, 11:23
http://forum.mitsumaniaki...ght=kody+bledow
niskie obroty w cari to standard no i falowanie tez sie zdarza:)
[ Dodano: 01-01-2013, 11:26 ]
ja mam na kompie spalanie w mieście około 11litrów.
i9i - 01-01-2013, 12:12
A masz pewność, że tej nowej przepustnicy nikt nie poprzestawiał do tego stopnia, że trzeba było ją sprzedać a samemu założyć nieruszaną?
To może opisz jeszcze co się zmieniło po zmianie przepustnicy.
EDIT: Mateusz zakończyłeś walkę ze swoją Cari?
mateusz8230 - 02-01-2013, 09:37
nie stety nie zakonczyłem walki:/ http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=555 wstawiłem logi ale temat na razie ucichł.
Dzik - 02-01-2013, 09:48
ja bym sprawdził kompresję, założę się, że na każdym cylindrze masz kilo nagaru. Czasem wyczyszczenie daje bardzo dobre efekty
mateusz8230 - 02-01-2013, 09:51
no ale czyszczenie nagaru to chyba kosztowna zabawa ? cała głowice ściągać?
Dzik - 02-01-2013, 10:38
można nalewac siuwaksu przez świece i kręcic wałem. Może nie będzie takiego efektu jak przy zdjęciu głowicy, ale czyści 300x lepiej niż lanie do baku.
BTW. proponuje na przyszłośc la do giedejów 98
mateusz8230 - 02-01-2013, 12:28
ale co mam wykręcić świece wlać bene tam czy co? i wtedy kręci rozrusznikiem? hehe
plecho1 - 02-01-2013, 13:06
Na początku trzeba sprawdzić sprężanie i jeśli będzie wyższe od nominalnego to najlepiej zdjąć głowicę i wszystko wyczyścić ręcznie wraz z kolektorem dolotowym. Jeśli jest tam tyle nagaru, że kompresja jest większa niż normalnie, to żadne płyny i czary nie pomogą.
Dzik - 02-01-2013, 13:11
plecho1, w 2 giedejach dało się tym sposobem przywrócić kompresje. Jak masz umiejętności to zrobisz sobie sam, warsztat pewnie policzy za samo zrzucenie glowicy 300 up.
plecho1 - 02-01-2013, 14:26
Czyściłem kiedyś kolektor z nagaru, próbowałem różnymi środkami i za każdym razem trzeba było mocno trzeć aby nagar choć trochę rozpuścić. Dodatkowo nagar w głowicy jest od wewnątrz na górnej części więc aby to dobrze rozmoczyć, to trzeba by auto wywrócić na dach bo inaczej wszystko szybko ucieknie przez pierścienie do oleju. Jedynym pewnym sposobem jest zdjęcie głowicy i niestety, ale w tym silniku jest to dość pracochłonne więc i kosztowne. Ale warto to zrobić i przy okazji dobrze uszczelnić miejsce częstych przecieków do gniazd świec.
mateusz8230 - 02-01-2013, 15:35
Jakbym umiał złożyć potem z powrotem głowice to bym to zrobił mam kanał,klucze itp ale nie mam żadnej praktyki w tym temacie.Kolektor czyscilem to jest pestka,lśni aż Ale dalej rozbierać się silnik boję bo wiem że sam nie dam rady tego zrobić-złożyć
Musiałbym podjechać do jakiegoś mechanika na pomiar kompresji.
Morfi - 02-01-2013, 17:39
98 oktan i uczyć obrotów. GDI nie lubi kiepskiego paliwa. A 15 litrów w mieście w korkach i trasach 4km to normalne.
patrol2124 - 02-01-2013, 20:01 Temat postu: duze spalanie problem z gdi duze spalanie problem z gdi
Panowie co chodzi o paliwo to leje zawsze 95 na shellu fule shower ,i po dzisiejszej jedzie spalanie wzroslo do 18,3l/km jezdzilem po miescvie i poza miastem razem70km,wiec zdecydowalem jutro zakladam spowrotem ta stara przepustnice bo na tamtej bylo w granicach przy takiej jezdzie 10,5l/km tylko ze obroty mi falowaly lecz jazda byla lepsza jak myslicie czy moze bym, z tych dwoch skompletowal jedna bo zastanawiam sie czy nie przelozyc czujnik z jednej do drugiej czujnik sterowania ,musze cos w koncu ztym zrobic bo tak nie moze bvyc co radzicie?
Morfi - 02-01-2013, 20:38
patrol2124, musisz kombinować. Szkoda, że nie jesteś bliżej bo bym ci swoją dał na testy.
|
|
|