To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Powitanie i maly problem

Anonymous - 03-01-2007, 20:03
Temat postu: Powitanie i maly problem
Witam
Na tym forum jestem nowy aczkolwiek bylem wczesniej uzytkownikiem nie dzialajacego juz forum Mitsubishi Klub Polska, moze najpierw powiem cos o mnie i colcie, bylem wczescniej posiadaczem Colta CA0 z silnikiem 1.6 (4G92) z 93r i bylem z niego bardzo zadowolony, jego sprzedalem poniewaz znalazlem (przez przypadek) w dobrych pieniadzach to samo autko ale z tym pieknym silnikiem 1,8 (4g93) 95r. Kupiłem go troche w ciemno ze spalonym komputerem ktory szybko mi sie udalo znalezc i kupic.
Wszystko jest OK jezdze juz nim okolo miesiaca, i autko naprawde super jezdzii i napewno wiecie o czym mowie :) wymienilem tuleje tylniego zawieszenia no i oczywiscie wszystko co sie wymienia po kupnie samochodu :) , Zosały mi do wymiany jeszcze tuleje przedniego zawieszenia (jest ich na szczescie mniej niz z tylu :) ). Ale mam taki maly problem jak silnik jest zimny to chodzi na ssaniu i jest ok, ale jezeli juz nie chodzi na ssaniu to ma zdecydowanie za niskie wolne obroty i w zwiazku z tym pytanie czy mozna je w jakis sposob "podkrecic" ? I drugie pytanie jaki wydaja dzwieki wasze silniki powyzej mniej wiecej 4 tys obrotow ? Z gory dziekuje za odpowiedz

Kleju - 03-01-2007, 23:25

pawcio777 napisał/a:
I drugie pytanie jaki wydaja dzwieki wasze silniki powyzej mniej wiecej 4 tys obrotow ?


hmm ciekawe pytanie??? A czego ono odnosnie chodzi??? Bo ja mam zalozony stozek i powyzej 4tys obr auto fajnie "ryczy"

Anonymous - 03-01-2007, 23:51

siemanko
ja uwazam ze CAO 1,6 jest to tez dosc szybki, ciekawy samochod (napewno wiecej czesci znajdzie sie do 1,6) i jezeli ktos ma okazje kupic 1,6 w dobrym stanie to trzeba go miec poniewaz trafic na GTi w ktore nie trzeba ladowac kasy to sztuka, ale to po za tematem

pierwsza i najwazniejsza rzecz po kupnie GTi to jest sprawdzenie w jakim stanie jest komputer! wiem to z doswiadczenia ale to masz po za soba

jezeli chodzi o te obroty to ja rowniez zauwazylem podobna rzecz u siebie ale nie wtedy gdy jest np zimno! wtedy gdy jest wilgotno, wolne obroty trzymaja sie ponizej 1000 i czasem spadaja nawet do 500 (np gdy silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany i gdzy stoje na swiatlach)

ja poprostu podkrecilem u siebie srubkę naciagajaca linke gazu przy przepustnicy ze obroty trzymaja sie lekko ponad 1000 i tak zdaza sie ze silnik gdy nie jest dosc rozgrzany obroty spadaja nizej niz 1000
wydaje mi sie ze takie zjawisko jest normalne przeciez wymienialem niedawno swiece i przewody WN a cos takiego nie zdazalo sie np w lato gdzy wilgotnosc byla o wiele mniejsza

jezeli sie myle to czy ktos wie jak temu zaradzic :?:

pozdrawiam i witam kolejnego posiadacza GTI niszczyciela :D

Anonymous - 04-01-2007, 11:26

O podkreceniu linki od gazu tez pomyslalem ale jeszcze tego nie zrobilem poniewaz myslalem ze jest jakas mozliwosc np wlasnie przy przepustnicy albo czym takim, i u mnie sie to dzieje raczej zawsze niezaleznie od pogody :) co do tego gti to jest naprawde w dobrymj stanie technicznym jedynie do wymiany sa (jeszcze z przodu) tuleje wachaczy ale to normalne w 1,6 tez wymenialem :) no i z 3 elementy do polakierowania bo maja jakies tam male doleczki a nie lubie takich :) , a co do tego dzwieku to pytam poniewaz 1,6 inaczej chodzilo.... a i pozatym tez mysle o zalozeniu stozka co o tym myslicie przy GTI - nie chce go zakladac ze wzgledu na zadne przyrostu mocy ktorych nie ma tylko wlasnie ze wzgledu na ten dzwiek na stozku, slyszalem kiedys colta na stozku i to jest wlasnie to :)
tomusn - 04-01-2007, 11:42

Łukasz W napisał/a:
ja poprostu podkrecilem u siebie srubkę naciagajaca linke gazu przy przepustnicy ze obroty trzymaja sie lekko ponad 1000 i tak zdaza sie ze silnik gdy nie jest dosc rozgrzany obroty spadaja nizej niz 1000

linka zostaje luźna, reguluje się śrubką przy przepustnicy

Anonymous - 04-01-2007, 11:44

Witam kolego z Tarnowa :) mamy do siebie jakies 35 km to jest nas juz dwoch jestem z okolic pozdrawiam
Anonymous - 04-01-2007, 16:27

pawcio777 napisał/a:
a i poza tym tez mysle o zalozeniu stozka co o tym myslicie przy GTI - nie chce go zakladac ze wzgledu na zadne przyrostu mocy ktorych nie ma tylko wlasnie ze wzgledu na ten dzwiek na stozku, slyszalem kiedys colta na stozku i to jest wlasnie to


Zakładać tylko dla dźwięku..? Przecież to czysta poezja objechać takim "niewinnym" cichym CA0 głośnych pozerów :twisted:
Pozatym weź pod uwagę, że (przynajmniej w stolicy) policja ostro wzięła się za tuningowców z ryczącymi silnikami i dyfuzorami w wydechach.

Kleju - 04-01-2007, 20:27

slo_mo napisał/a:
Zakładać tylko dla dźwięku..? Przecież to czysta poezja objechać takim "niewinnym" cichym CA0 głośnych pozerów
poza tym weź pod uwagę, że (przynajmniej w stolicy) policja ostro wzięła się za tuningowców z ryczącymi silnikami i dyfuzorami w wydechach.


Ale pawcio777 nic nie pisal o wydechu!!! A jak sie zalozy stozek i sie jezdzi normalnie to wcale go nie slychac!!! Dopiero po wcisnieciu pedalu gazu mocniej jest fajny dzwiek a u mnie powyzej 4tys obrotow dopiero zaczyna sie poezja!!! :twisted: i na pewno lepiej niz dzwiek seryjny silnika!!!

Anonymous - 05-01-2007, 14:28

Witam rowniez kolege z okolic tarnowa :) A co do wydechu to w zyciu bym nic nie przerabial wrecz ryczacych wydechow nie znosze :) lubie jak auto jest ciche. Chodzi mi poprostu o stozek a on daje ciekawy dzwiek silnika wlasnie na wysokich obrotach.
Anonymous - 05-01-2007, 14:40

pawcio777 napisał/a:
stozek daje ciekawy dzwiek silnika wlasnie na wysokich obrotach.


A powiedz mi jak się jeżdzi CA0 1.6 i 1.8?
Przecież te autka budzą się dopiero przy wysokich obrotach :twisted:

wojmi1 - 05-01-2007, 14:54

pawcio777, co do obrotow to odesle cie na strone Krzyzaka bo kwestja to czyszczenie przepustnicy i regulacja obrotow jalowych-moja uwaga dotyczy tego: bys pierw poluzowal wszelkie srubki regulacyjne bo po wymyciu przepustnicy obroty potrafia na jalowym skoczyc np. do 3000 i w panice mozna je ukrecic ja po pierwszej regulacji 45 minut walczylem z nimi ,dodatkowo warto uzyc woltomierza i ustawic potencjonetr na ok 0,5V .
Kwestie ryczenia auta zostawiam ...... milosnikom - kwestja gustu.

Anonymous - 05-01-2007, 23:25

wojmi1: Dzieki zagladne na strone Krzyzaka
slo_mo: Jak sie jezdzi 1,6 i 1,8 hmm jakby to napisac tym i tym extra ale jezeli chodzi o porownanie to 1,8 jest duzo fajniesze po pierwsze te prawie 30 KM to jednak znaczaca roznica i robi robote po drugie GTI ma duzo lepsze zawieszenie tzn napewno twardsze i chyba nizsze przez co auto jest stabilniejsze (pewniejsze), pozatym tez mi sie tak wydaje ze 1,8 lepiej hamuje, ogolnie cos co jest sprawa chyba oczywista 1,8 jest duzoooo fajniejsze :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group