[92-96]Galant E5xA - Sportowy kolektor wydechowy galant 2.4 16v sohc
siwy1215 - 25-01-2013, 14:45 Temat postu: Sportowy kolektor wydechowy galant 2.4 16v sohc Posiadam galanta wersję usa 1997r buda 92-96. Silnik 2.4 sohc 16v. Zastanawiam się nad założeniem sportowego kolektora wydechowego. Takie silniki były również montowane w eclipse spyder. Jest to silnik 4g64. Znalazłem kilka na ebay-u, ale nie wiem czy mogą pasować. Czy ktoś wie gdzie w europie lub usa można dostać pasujący kolektor wydechowy? W firmie el-tec mogą go wykonać za około 3000zł. Ja znalazłem kilka tańszych, ale nie wiem czy będą pasować.
kolektor 1
kolektor 2
kolektor 3
kolektor 4
Tak wygląda oryginalny do mojego modelu
szpala85 - 25-01-2013, 15:10
pomarudze troche
pytanie : tylko po co ci taki kolektor wydechowy , bo ładnie będzie wyglądał ?
czy myślisz/wydaje ci się że podniesiesz moc ?
siwy1215 - 25-01-2013, 15:14
szpala85 napisał/a: | pomarudze troche
pytanie : tylko po co ci taki kolektor wydechowy , bo ładnie będzie wyglądał ?
czy myślisz/wydaje ci się że podniesiesz moc ? |
To nie chodzi o rozmowę czy podniesie, czy nie. Okaże się na hamowni. Oczywiście będzie wycięty również katalizator i dolot stożkowy. Następnie będę chciał wymienić ssący.
Wszyc - 25-01-2013, 19:26
zrób oględziny czy różni się od od tego z 4G63 jeżeli nie to znacznie powiększa Ci ilość dostępnych kolektorów w Twoim 4G64 w wersji DOHC tzw Galant GS wersja amerykańska ma taki sam kolektor ja 4G63 DOHC pytanie czy w SOHCach też tak jest że to bliźniacza głowica z 4G63
siwy1215 - 28-01-2013, 11:28
To są rysunki poglądowe mojego kolektora wydechowego.
Wynika z nich że mam 2 katalizatory. Chyba silnik przez to jest dość zdławiony. Po wymianie kolektora może być duża szansa że będzie więcej koni. Co o tym sądzicie. Czy ktoś z was wymieniał kolektor na sportowy. Dużo czytałem i mogą być przyrosty w mocy od 10 do 20 koni. Dodam że mam wersje galanta 2.4 na stan california, a tam wszystkie fury są zdławione przez normy emisji spalin.
Wszyc - 28-01-2013, 12:08
Silnik raczej nie zyska mocy bo nie marnuje jej tyle na przepchniecie mój piard by się z łatwością przedarł przez oba te katalizatory może się za to samochód lepiej wkręcać na obroty szybciej ale przyrostu w postaci Nm czy KM raczej bym sie nie spodziewał takie rzeczy to w silnikach wysoko obrotowych i turbo tak samo jak z dolotem samochód nie weźmie więcej powietrza niż potrzebuje z powodu dolotu tak samo jak zimniejsze powietrze nic nie zmieni takie problemy zaczynają sie pojawiać w autach o znacznie bardziej wysilonych jednostkach... Tutaj nie spodziewaj się urwania tyłka może się lepiej wkręcać na obroty lepiej brzmieć ale jeżeli o parametry techniczne to zmienią się nie znacząco układ dolotowy jest zaprojektowany najoptymalniej do tych osiągów silnika.
Przez to że auto lepiej sie może wkręcać ( nie musi ) może Ci sie lepiej jeździć a "dupohamownia" czyli własne odczucia są ważne heh zrobisz jak będziesz uważał
mitsu_pl - 28-01-2013, 12:18
Krzysiu, aż nie wierze w to co czytam... Wiesz, że takimi prostymi operacjami zyskaliśmy 30KM w naszym silniku? Różnica jest zauważalna i w przyroście KM i Nm, nie jest może jakaś super różnica, ale czas rozpędzania do 100km/h na pewno spadł o dobre 0,7-0,8 sekundy, czyli w naszym przypadku dam sobie rękę uciąć, że jest poniżej 8 z seryjnych 8,5. Samo wywalenie katów da Ci już dość sporo. O ile zastąpisz je rurą o takiej samej średnicy, jeżeli chcesz już cudować, to musisz zrobić porządnie wydech od kolektora po samą końcówkę, ale nie możesz zapomnieć o dolocie. Możesz zyskać do 10KM
Wszyc - 28-01-2013, 13:20
No okey to niech kolega robi ja powiedziałem co uważam tylko na podstawie swoich doświadczeń
siwy1215 - 28-01-2013, 13:23
mitsu_pl napisał/a: | Krzysiu, aż nie wierze w to co czytam... Wiesz, że takimi prostymi operacjami zyskaliśmy 30KM w naszym silniku? Różnica jest zauważalna i w przyroście KM i Nm, nie jest może jakaś super różnica, ale czas rozpędzania do 100km/h na pewno spadł o dobre 0,7-0,8 sekundy, czyli w naszym przypadku dam sobie rękę uciąć, że jest poniżej 8 z seryjnych 8,5. Samo wywalenie katów da Ci już dość sporo. O ile zastąpisz je rurą o takiej samej średnicy, jeżeli chcesz już cudować, to musisz zrobić porządnie wydech od kolektora po samą końcówkę, ale nie możesz zapomnieć o dolocie. Możesz zyskać do 10KM |
Mój silnik to 2.4 143KM. Trochę mało na tę pojemność. Właśnie o takie przyrosty mocy jak piszesz mi chodzi. Podobno na kolektorze i dolocie można zrobić 20KM spokojnie i jakieś 20Nm więcej. Gdybym uzyskał 160KM to byłbym zadowolony na początek.Przy masie 1320KG 20KM może dać sporo. Tylko kolektor musi być dobrze zrobiony. Następnie można zmienić ssący i dać większą przepustnice. Potem głowicę dohc bo ja mam sohc. Chcę na razie zmienić kolektor i dać rurę która pominie katalizatory do środkowego tłumika + dolot. Dolot Kolektor + rura Coś takiego. Wykonanie kolektora + dolotu w firmie el-tec będzie kosztować jakieś 3000 - 3500zł. Czy znasz jakąś firmę lub kontakt gdzie można zrobić to o wiele taniej i równie solidnie?
mitsu_pl - 28-01-2013, 13:56
Niestety nie, my zostaliśmy przy seryjnych kolektorach, zmienił się cały wydech od nich. Pamiętaj tylko, żeby stożek nie ssał ciepłego z silnika, inaczej wszystko co zrobisz pójdzie na marne...
jacek11 - 28-01-2013, 16:23
siwy1215 napisał/a: | Wykonanie kolektora + dolotu w firmie el-tec będzie kosztować jakieś 3000 - 3500zł. |
Czy aby na pewno warto?dla 20 KM,i paru niutków?
siwy1215 - 28-01-2013, 19:01
jacek11 napisał/a: | siwy1215 napisał/a: | Wykonanie kolektora + dolotu w firmie el-tec będzie kosztować jakieś 3000 - 3500zł. |
Czy aby na pewno warto?dla 20 KM,i paru niutków? |
Jest jakieś światełko w tunelu. W tej firmie http://www.inochi.pl/onas.html
Zaproponowali mi 1700zł za wykonanie kolektora - pominięcie katalizatorów - odseparowany dolot - sprawdzenie mocy przed i po za 1700zł
mitsu_pl - 29-01-2013, 00:23
Jakbyś kiedyś chciał coś z silnikiem robić to polecam Ci:
http://krasnobrodzka-racing.com/index.php?id=00
Oni w dużej mierze zrobili nasz silnik, hula jak ta lala
Tak po za tym, to współpracujemy już z nimi od ponad 20 lat i nigdy się na nich nie zawiedliśmy...
|
|
|