Nasze Miśki - Avan(s)ce Elegancji Juiceman'a czyli 2.5V6 z 2003 
						
												 Juiceman - 25-01-2013, 23:09 Temat postu: Avan(s)ce Elegancji Juiceman'a czyli 2.5V6 z 2003 I przyszedł czas na założenie drugiego tematu, nie spodziewałem się że to będzie tak szybko.
 
 
Wszystko zaczęło się pod koniec października 2012 roku. Kiedy to z Deejay'em pojechaliśmy sprawdzić parę galantów dla pewnego forumowicza. Koniec końców wylądowaliśmy w czaplach gdzie naszym oczom ukazał się cudny Elegance sprowadzony niespełna dzień wcześniej. 
 
 
Było to auto które zostało w salonie Mercedesa w rozliczeniu. 
 
Auto zarejestrowane 12 Marca 2003 roku w Niemczech, przejechane niespełna 200 000km z czego wszystko udokumentowane. Auto wyprodukowane 2002.09.1 czyli ostatni możliwy lift Gala. Auto w zarąbistym stanie, na czarnych skórach z Tiptronic'iem, panoramicznym szyberdachem. Na cudnych alufelgach z ostatniego liftu jakie były dostępne do Galanta. Do pełni szczęścia brakuje tylko Webasto. To co wyróżnia ten konkretny model od innych Elegance'ów to fakt iż posiada starter do odpalania   
 
Nie wiele zastanawiając się forumowicz Sebastian nabył ów Galanta, a później założył temat o nim na forum.
 
A auto wówczas wyglądało tak :
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
 
Jak widzicie auto prezentowało się cudnie - pojawił się u nas "zachwyt tym autem" chyba każdy Maniak chciałby takiego Galanta     
 
Niespełna parę miesięcy później Sebastian musiał sprzedać auto. I znowu zaświeciły mi się oczy na myśl że jednak jest szansa i mogę mieć Galanta w takiej samej konfiguracji jak ówczesny niebieski Galant z tą różnicą że Elegance jest ostatnim wychodzącym rocznikiem   
 
 
W konsekwencji i dzięki pomocy przyjaciół m.in. Bodo, Galant znalazł się pod moją opieką. Z Bartkiem 18 Stycznia pojechaliśmy obejrzeć jeszcze raz Galanta i podpisać umowę. 
 
Galantem tego samego dnia wróciliśmy do Wrocławia gdzie auto odrazu zostało odstawione do Suprala, na montaż instalacji gazowej oraz parktronic.
 
  
 
 
Z braku czasu auto zostało odebrane dopiero w dniu dzisiejszym    
 
 
 
 
W aucie została zainstalowana taka instalacja gazowa przy przebiegu 195 587km:
 
Reduktor Zavoli Zeta-S
 
Zawór Gazowy OMB TYPE MB2
 
Wielozawór Tomasetto Achille Mod.
 
Centralka : Stag 300-6 ISA2
 
Wtryski: Hana BLU
 
Zbiornik: 630mmx200mm w kole 45L. - Tu miał być największy możliwy zbiornik który nie wymagałby cięcia podłogi.
 
 
A także wylądował Parktronic - czujniki w kolorze zderzaka - jutro cyknę fotki aby wam pokazać;-).
 
Po odebraniu auta z Suprala pojechałem nim do Mitsubishi SPA czyli do warsztatu Deejay'a u którego serwisuję wszystkie swoje miśki w celu przetrzepania nowego nabytku. 
 
Auto od spodu zdrowe, nigdy nie było robione dodatkowej konserwy :
 
  
 
 
Także w wolnej chwili będzie trzeba nad tym się zastanowić, ale nie prędzej niż po zimie. Ale na pewno na początku przyszłego miesiąca zostanie zalany woskiem.  
 
Do wymiany obowiązkowo uszczelki pod klawiaturą co jest standardem wśród naszych V6-stek. A także powoli zbliża się kres wahacza prostego lewego.  
 
 
Silnik uwalony także czeka mnie jutro małe czyszczenie, a jak będzie cieplej to gruntowne czyszczenie pod maską i jeszcze zdjątko instalacji pod maską:
 
  
 
 
I to na razie tyle, w związku z zakupem tego gala, niestety mojego niebieskiego muszę sprzedać, a miałem cichą nadzieje że zostanie w rodzinie. Póki co ogłoszenie zostaje tylko na forum. Z allegro póki co się wstrzymuję. 
 
 
I jak wam moi drodzy się podoba ? Jutro kolejna aktualizacja mała aktualizacja.
 
//Edit:
 
Małe uaktualnienie   
 
Rozrząd wymieniony przy 181 804 km w dniu 30.11.2011
 
 
Name: 	GALANT STATION WAGON (EUR)
 
Model: 	2500/2WD [EA5W]
 
Classification: 	ELEGANCE (MPI), S4FA / T LHD [LRGESL6]
 
Options: 	U72
 
Exterior: 	A69B
 
Interior color: 	02J
 
Model year: 	2002.09.1 (gdzie przypłynął do Niemiec i 12 Marca 2003 został zarejestrowany)
 
Region: 	Europe
 
	
 
B11 :	SPARE TIRE (A)	
 
B31 :	SIZE-UP RADIAL TIRE
 
BC3 :	AL/WHL (G)	
 
D42 :	AUTO SPEED CONTROL (= CRUISE CONTROL)
 
F08 :	SPECIAL BRAND STEERING WHEEL - NardiTorino	
 
K31 :	SEAT HEATER
 
K67 :	FR POWER SEAT (LEATHER)	
 
N22 :	SUNROOF
 
PM2 :	GRADE MARK (B) - czerwone diamenty plus pakiet obklejeń Elegance.	
 
R09 :	FULL AUTO A/C
 
R48 :	AIR FILTER	
 
S83 :	CRU/CONT + SPECIAL BRAND STEERING WHEEL
 
SFR :	SEAT HEATER + FR POWER(LEATHER)SEAT + AIR BAG	
 
T3B :	SPARE + AL/WHL + BXX??
 
TB4 :	SIZE-UP TIRE + SPARE TIRE (A)	
 
TG8 :	S/R + AIR BAG
 
TH4 :	BXX + TIRE CHANGE	 ??
 
THC :	AIR BAG + CRU/CONT
 
TMB :	OTHER OPTION COMBINATION	
 
TN6 :	AIR BAG + OTHER OPTION
 
TQ5 :	CRU/CONT + OTHER OPTION	
 
TQB :	CONTROL HARNESS (2 OPTION) - W Galantach wyróżniamy dwa klaksony LOW TON i  HI TON - ten drugi był opcją dostępną od Marca 2000 roku;-)
 
TW5 :	AIR BAG + A/C + OTHER OPTION	
 
TX9 :	AIR FILTER + AUTO A/C
 
TYF :	AIR BAG + OTHER OPTION	
 
VB6 :	KEY LESS ENTRY (2SET) - 3 kluczyki, dwa piloty.
 
VC2 :	AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE)	
 
X09 :	GERMANY SPEC
												 deejay - 25-01-2013, 23:17
 
  	  | Juiceman napisał/a: | 	 		  | I jak wam moi drodzy się podoba ? | 	  
 
 
Ale brzydki kolor  A69 afeee..   
 
 
Bezawaryjności życzę  i gratuluje młodziaka   
												 Owczar - 25-01-2013, 23:35
  Galancik pierwsza klasa! Szerokości   
 
 
Ale żeby nie było, że nie jestem sobą   
 
 
Jeśli chodzi o LPG to mam drobne uwagi   
 
 
Niebieskie Hany z zavoli S to nie jest dobre połączenie. Bo ten reduktor ma dobrą wydajność tylko przy wysokim ciśnieniu. Przy niskim mam taką wydajność jak zavoli N- bo to w zasadzie takie same reduktory. A jak wiadomo zavoli N daje radę do maks 6k, a przy tych obrotach też już jest mocno wydłużony czas wtrysku. Dając wtryskiwacze niebieskie reduktor został skazany na niskie ciśnienie lub bardzo niski mnożnik. To drugie przy bardzo krótkich czasach wtrysku, nawet na hanach odpada... Poza tym brak kompensacji, która w V6 jest konieczna. Ostatni wtryskiwacz będzie miał niższe ciśnienie niż pierwszy. Czyli ostatnie (w tym wypadku pierwszy i drugi cylinder) cylindry mogą jeździć na ubogo, gdy sonda będzie pokazywała że sumarycznie jest bogato.  No i gazownicy poszli na łatwiznę wwiercając się w górny kolektor.
												 Juiceman - 25-01-2013, 23:39
  Zgram oscylogram    powiesz mi czy wydajna instalacja    w poprzedniku były valteki na unigazie i jak sam widziałeś chodziło to elegancko na pełnym zakresie obrotów  
												 Cezar - 25-01-2013, 23:50
  Juiceman gratuluje mlodszej V6     
 
 
 
 
 
Ciekawe kiedy zaczniejsz go avance'owac      
												 Juiceman - 25-01-2013, 23:55
  Jak go spłacę heheh  
												 stary alfer - 26-01-2013, 00:06
  Fiu, fiu Juice...
 
 
 
												 Matejko - 26-01-2013, 08:22
  no ladne cacko  
												 Lechfan - 26-01-2013, 11:32
  no, no, graty i przyjemności z jazdy, nie mniejszej niż niebieskim! : )
 
 
Zastanawiałem się trochę nad tym co mogłeś kupić, ale teraz w sumie stwierdzam, że to było oczywiste...   
												 Wojciech Bogacz - 26-01-2013, 12:36
  Łaaaadne autko    Wprawdzie wolę sedany ale co tam - wyposażenie wypas konkretny a ten panoramiczny szyberdach to już mnie kompletnie rozłożył   
												 Sunderland86 - 26-01-2013, 13:37
  Wygląda pięknie     szerokości i bezawaryjności  
												 jacek11 - 26-01-2013, 13:53
  No proszę,wystarczy na moment spuścić z oka,a zaraz narozrabia    
 
Gratki nowej fury  
												 Juiceman - 26-01-2013, 14:38
  Dziękuję Przyjaciele;-) Obecnie będę robił 1600km miesięcznie także zobaczymy jak się będzie sprawował   
 
 
Póki co dziś ujrzałem cudny widok   
 
  
 
 
A tu fotka czujników zacnie to wyszło     
 
 
												 major - 26-01-2013, 14:52
  Gratuluje zakupu    wyposażenie konkretne    
 
 
Tylko tak trochę goło z tyłu    przydałaby się lotka tak jak w poprzenim  
												 Juiceman - 26-01-2013, 14:56
  Będzie      kiedyś tam.....  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |