To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - (2.5 Td) Wyciek oleum

piotrasek1 - 03-02-2013, 21:02
Temat postu: (2.5 Td) Wyciek oleum
Koledzy mam problem dzisiaj zauważyłem duży wyciek oleum po pajero 2.5 Td 92r.
a mianowicie wygląda jak by z pod miski bliżej strony pasażera ponadto po uruchomieniu zapaliła się pomarańczowa kontrolka konewki, czy to może być uszczelka misy olejowej czy coś grubszego???

zbyszekm2 - 03-02-2013, 23:34

Niskim stan oleju w silniku. Masz niedokręcony filtr oleju, albo usieka przez czujnik ciśnienia (obok filtra oleju) albo przez pokrywę zaworów.
piotrasek1 - 04-02-2013, 07:38

Dziś jest już spora plama oleum, na bagnecie minimum.
jawaldek - 04-02-2013, 09:33

A nie masz Ty przypadkiem zamontowanego takiego dziwnego (????) wynalazku ->>> filtr olejowy z korkiem spustowym (????) na spodzie. Bo korki te lubią się odkręcać. Też byłem zdziwiony, to uprzedzając zapytania, ale znajomy tak właśnie miał. Niestety nie uniknie Cię wjazd na kanał lub legnięcie na glebę o ob-lukanie co i jak. Do opcji co podał Zbyszekm2, sprawdź i moją. Pokrywa zaworów to raczej w czasie jazdy (korek wlewu oleju masz dokręcony ?) silnik był by zaolejony już od góry, a po parkowaniu to te następne opcje. Jeździłeś gdzieś w terenie,głębokim śniegu ??
piotrasek1 - 04-02-2013, 12:09

Wydaje mi się że nie ma tam żadnego korka do spuszczania oleju, tak przebijałem się przez zasypaną drogę dojazdową jeszcze w kopnym śniegu.
jawaldek - 04-02-2013, 12:47

piotrasek1 napisał/a:
tak przebijałem się przez zasypaną drogę dojazdową jeszcze w kopnym śniegu.
to możesz mieć i przyczynę -->> uszkodzony ??? filtr olejowy oby to był filtr a nie miska olejowa-->> nie wiesz przecież co mogło być w tym kopnym śniegu :? Czyli pad na glebę i oglądanie.
doomster - 04-02-2013, 13:59

a moze smarowanie pomy vacum? przewod elastyczny czasem peka, pozdr
piotrasek1 - 07-02-2013, 07:47

Witam ponownie wczoraj miałem trochę czasu więc temat rozejrzałem i tak rzecz się ma pękł wąż ciśnieniowy jeden z tych co idą pod filtrem powietrza, ten co pękł łączony jest złączką akurat pod filtrem z tego w niosek że jest przewidziany jako awaryjny tylko teraz gdzie taki dostać ??
jawaldek - 07-02-2013, 08:51

piotrasek1 napisał/a:
tylko teraz gdzie taki dostać ??
w sklepie motoryzacyjnym, dobrym sklepie a najszybciej w takim co sprzedaje części do ciągników i ciężarówek na metry. Tylko koniecznie olejoodporny. Jeśli nie dostaniesz to kawałek metalowej rurki o średnicy podobnej do wewnętrznej średnicy pękniętego węża, rozcinasz w miejscu pęknięcia, wstawiasz rurkę, na końce metalowe opaski zaciskowe i po sprawie.
lukas 78 - 07-02-2013, 10:30

piotrasek1 napisał/a:
Witam ponownie wczoraj miałem trochę czasu więc temat rozejrzałem i tak rzecz się ma pękł wąż ciśnieniowy jeden z tych co idą pod filtrem powietrza, ten co pękł łączony jest złączką akurat pod filtrem z tego w niosek że jest przewidziany jako awaryjny tylko teraz gdzie taki dostać ??

z tego co piszesz to jeden z węży idących do chłodnicy oleju, tam jest duże ciśnienie, mi kiedyś przerdzewiał jeden z tych przewodów metalowych idących już do samej chłodnicy. Dziurki nie było widać a waliło olejem ,że cały przód był zarzygany. Poszukaj sobie na znanym serwisie aukcyjnym albo firmy co dorobi taki wąż ciśnieniowy na wzór twojego.

piotrasek1 - 08-02-2013, 12:30

Tak to jest właśnie ten co idzie do chłodnicy oleju, dzięki Koledzy jesteście wielcy!!!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group