To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - AUTOMAT CZWARTY BIEG

romero - 14-02-2013, 18:29
Temat postu: AUTOMAT CZWARTY BIEG
Witam znowu.
Niestety kolejny problem z automatem, tym razem chyba poważniejszy.
Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Jeśli ktoś wie co to może być błagam o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich.

jawaldek - 14-02-2013, 20:54

romero napisał/a:
Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg.
zdejmij na parę minut klemy z akumulatora może sterownik się zawiesił.
romero napisał/a:
tym razem chyba poważniejszy.
też tak miałem i jeśli wszystko OK z olejem to może 4-ty bieg się znajdzie ? Tylko czy w L200 inne sterowniki się nie zresetują ??
tomekrvf - 15-02-2013, 00:07

romero, problem tkwi w zwartym switchu na transferze który wykrywa załączenie reduktora czyli 4LLc. Najprościej sprawdzić to podłączając kompa i zobaczyć czy na wyłączonym reduktorze pozycja 4LLc jest na OFF.
Skrzynia w L200 nie załącza 4 jeśli włączony jest reduktor

zbyszekm2 - 15-02-2013, 08:34
Temat postu: Re: AUTOMAT CZWARTY BIEG
romero napisał/a:
Witam znowu.
Niestety kolejny problem z automatem, tym razem chyba poważniejszy.
Mianowicie automat nie przełącza na czwarty bieg. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Jeśli ktoś wie co to może być błagam o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich.
Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni?
romero - 15-02-2013, 08:59

zbyszekm2 napisał/a:
Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni?

Tak olej jest O.K.

zbyszekm2 - 15-02-2013, 10:07

A jaka jakość oleju?
romero - 15-02-2013, 14:17

Podobno DIA QUEEN
tomekrvf - 16-02-2013, 09:43

romero, zostaw olej w spokoju. Sprawdź to co opisałem powyżej.
zbyszekm2 - 16-02-2013, 09:51

skrzynia redukcyjna nie ma nic wspólnego ze skrzynia automatyczną.
Jemu nie przełącza czwarty bieg, a więc coś z ciśnieniem oleju w skrzyni albo z elektrozaworem, który przełącza sekcje biegów.

tomekrvf - 16-02-2013, 10:00

zbyszekm2, zdziwiłbyś się. W L200 KA/KB po włączeniu reduktora skrzynia nie włącza 4 biegu. W poprzednim L200 K60-K70 była kontrolka od włączenia reduktora. W nowym tego nie ma i nawet jak zewrze się switch od 4LLc (a wiesz że te switche to słąby punkt i w L200 i w Pajero) to skrzynia nie włącza 4. Przy zwartym switchu skrzynia widzi że jest włączony reduktor i nie wbije czwórki.
zbyszekm2 - 16-02-2013, 10:12

hm. ciekawe, sprawdzę w poniedziałek bo będzie klient z taką skrzynia.
Może czegoś się nauczę nowego:).
Może masz rację.
W pajero taki efekt nie występuje, może w L200? Sprawdzimy.
A więc kolega, musi na wyłączonym silniku , wbić na skrzyni neutral, reduktora na pozycje 4LLc i włączyć zegary. Powinno się zresetować.

tomekrvf - 16-02-2013, 20:15

zbyszekm2 napisał/a:
Powinno się zresetować.

Generalnie takim atrakcjom zapobiega częste mieszaniue transferem. Switche pracują i dzieęki temu nie zwierają się.
Ale zrób eksperyment. Włącz 4LLc i zobaczysz że nie ma czwórki.

jacek z płocka - 17-02-2013, 18:00

witam, a spotkaliście się z takim przypadkiem - mam to tylko w górach w zimę, po postawieniu samochodu na kilka godzin "pod chmurką" na mrozie. Po uruchomieniu silnika, załączeniu skrzyni na D i dodawaniu gazu silnik nie zwiększa obrotów a skrzynia ledwo ciągnie. Efekt jest podobny jak przy działaniu systemu antypoślizgowego przy ruszaniu po śliskim - dławi silnik. Trwa to przez 30-40 sek. i stopniowo samochód się rozpędza. Po chwili mija i działa ok. Atf nowy i porządny, nic się nie zapala. PO nocy w garażu lub na mrozie w mieście Płocku nie ma takiego objawu. Tylko podczas zimowych wyjazdów w Alpy - od 3 lat ( w naszych górach jest ok). Kind of magic, czy lokalny patriota ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group