Problemy techniczne - Stukanie przy hamowaniu/przyśpieszaniu
Kojec - 18-02-2013, 18:53 Temat postu: Stukanie przy hamowaniu/przyśpieszaniu Cześć.
Mam problem ze swoim miśkiem, byłem na diagnostyce i nic nie znaleźli. A problem jest ze stukaniem, za każdym razem słyszę puknięcie w okolicy nóg pasażera przy ruszeniu i hamowaniu, czasem na jakiejś nierówności puknie :/ Pomóżcie podsuwając kierując gdzie szukać.
Z góry dzięki
milo - 18-02-2013, 19:10
Bardzo możliwe że luz na wahaczu dolnym na sworzniu najlepiej rozpiąć sworzeń i wszystko będzie czuć pod ręką na aucie ciężko to wykryć wręcz nie możliwe tak u mnie było nawet na badaniach nic nie wykryli a stukało
Tomek - 19-02-2013, 12:41
Kojec napisał/a: | Mam problem ze swoim miśkiem, byłem na diagnostyce i nic nie znaleźli. A problem jest ze stukaniem, za każdym razem słyszę puknięcie w okolicy nóg pasażera przy ruszeniu i hamowaniu, czasem na jakiejś nierówności puknie :/ Pomóżcie podsuwając kierując gdzie szukać.
|
to może być wszystko
wahacze, drążek i końcówka, albo i guma na drążku stabilizatora
Kojec - 19-02-2013, 16:00
więc misiu będzie zarejestrowany do mechanika :/
jeremy - 12-03-2013, 21:53
cześć
Kojec napisał/a:
Mam problem ze swoim miśkiem, byłem na diagnostyce i nic nie znaleźli. A problem jest ze stukaniem, za każdym razem słyszę puknięcie w okolicy nóg pasażera przy ruszeniu i hamowaniu, czasem na jakiejś nierówności puknie :/ Pomóżcie podsuwając kierując gdzie szukać.
ja mam pajero sport nie wiem bo piszesz ze przy hamowaniu też coś stuka, u mnie tylko przy ruszaniu bardziej gwałtownym. Przy wymianie wewnętrznych osłon przegubów odwrotnie wsadziłem jedną część- zębatkę, przypomina to słoneczko i ma kontakt z kielichem i kulkami.Wszystko wypełniłem smarem i nastała cisza.
Możne sprawdź w jakim stanie są te manszety, możne to już przegub a raczej jego łabędzi śpiew
elektryk - 12-03-2013, 21:56
Może łożysko na końcu amortyzatora? Ciężko je wybadać na sucho bo sprężyny ciągną.
mohinder - 13-03-2013, 01:11
Miałem dokładnie taki sam efekt kiedys w skodzie. Okazał się luźny zacisk hamulcowy. Dokręciłem śruby i problem zniknął. Nie robiłeś nic z hamulcami przypadkiem i dokręciłeś śruby palcami i może zapomiałeć dokręcić? Hamować będzie normalnie tylko będzie jeden stuk i przy ruszaniu też bedzie jeden stuk.
Hugo - 13-03-2013, 08:20
elektryk napisał/a: | Może łożysko na końcu amortyzatora? | Nie ma czegoś takiego w Galancie EA.
elektryk - 13-03-2013, 09:48
Hugo napisał/a: | elektryk napisał/a: | Może łożysko na końcu amortyzatora? | Nie ma czegoś takiego w Galancie EA. | W takim razie może "ten mechanizm" który jest na końcu amortyzatora przednich kół, w miejscu w którym z reguły jest łożysko.
pa_pi - 13-03-2013, 09:57
Mam prośbę zrób taki manewr, lekka górka pozwól aby auto delikatnie toczyło się do tyłu przyhamuj, puść, przyhamuj, puść, słyszysz stuki ? jeżeli tak to banan do wymiany luz na gałce od banana, u mnie w 3 stacjach diagnostycznych nie potrafili wyczaić gdzie stuka dopiero trafiłem na gościa co mu się chciało bardziej niż innym odpowiednio podparł samochód i wyszło
i_Lolek - 02-06-2013, 09:25
miałem podobny problem, a na stacjach diagnostycznych nie wykryli skąd dobiega to pukanie, a byłem na trzech. w jednej najnowszej prywatnej stacji, chłopak przyłożył się solidnie do wyszukania problemu i kazał mi wymienić sworzeń na wahaczu.
wymieniłem i było tak samo.
wreszcie sam odkryłem luz. kiedy samochód stał niepodniesiony, szarpnąłem za sprężynę, chwytając ją mniej więcej w połowie jej wysokości. kiedy samochód był podniesiony, żadnego luzu nie dało się wyczuć.
amortyzatory na diagnostyce wykazały, że mają 85%. więc je wykluczyłem i to był błąd.
bo dobrze trzymały, ale w prawym był luz na prowadnicy. orginalne Hyundaioskie, kupione przez poprzedniego właściciela w ASO. Po wymianie na KYB problem znikł.
Ale zanim kupisz amortyzator, to lepiej go zdejm i upewnij się czy jest luz na prowadnicy.
ja miałem ten problem w Hyundaiu, ale możliwe że takie hocki klocki dzieją się też w Mitsubishi.
elektryk - 02-06-2013, 21:10
Ja poproszę o jakieś wytłumaczenie powoli, z której strony amortyzator się wyrabia, jak to zdiagnozować i czy wystarczy wymienić same amortyzator czy jakąś inną współpracującą z nim część.
i_Lolek - 02-06-2013, 22:40
elektryk napisał/a: | Ja poproszę o jakieś wytłumaczenie powoli, z której strony amortyzator się wyrabia, jak to zdiagnozować i czy wystarczy wymienić same amortyzator czy jakąś inną współpracującą z nim część. |
mój amortyzator (orginalny z ASO) miał po roku luz na prowadnicy.
u mnie jest on z kołnierzem, który to kołnierz trzyma sprężynę.
http://www.motointegrator...y-kayaba-334237
jeżeli wymontujesz amortyzator, to ta srebrna część, która wsuwa się w tą czarną, nie ma prawa gibać się na boki. może tylko i wyłącznie wsuwać się i wysuwać. jeżeli jest luz na prowadnicy, będzie się również gibać na boki. wtedy taki amortyzator odzywa się podczas ruszania, hamowania, oraz na nierównym asfalcie, tzw. kocich łbach.
adasko225 - 02-09-2016, 22:28
Czesc
Mam problem z moim Lancerem mianowicie jak jade w korku albo i samochod sie toczy gdzies tak 15 km/h i nacisne hamulec to słysze takie dziwne strzelanie z przodu. Jak jade szybciej i mocne nacisnę hamulec takich objawów nie ma. dzieje sie to tylko przy bardzo wolnej jeździe i powolnym hamowaniu. i jak trzymam hamulec tak delikatnie na wpół wcisnięty jak samochod sie toczy z górki również słychac charakterystyczne strzelanie. ma ktoś jakiś pomysł? ( wahacz wymieniłem, później myslałem ze to gałka na wahaczu też wymieniłem i dalej to samo)
Hugo - 05-09-2016, 12:20
adasko225, zaciski hamulcowe do regeneracji i czyszczenie oraz ogólny przegląd hamulców.
|
|
|