Pajero Pinin - [1.8 GDI] terminy wymiany oleju
wiertnik - 28-02-2013, 08:52 Temat postu: [1.8 GDI] terminy wymiany oleju Witam
Czytałem posty dotyczące wymiany oleju.Problem w tym,że czym zalać jest opisane.Mnie natomiast interesuje po jakich przebiegach dokonuje się wymiany.Szczególnie skrzynia,tylny most.Mój misiek przyjechał z Anglii i nie mam żadnych papierów co w nim i kiedy było zmieniane.
pozdrawiam
plecho1 - 28-02-2013, 09:05
Najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi ale jeśli dobrze pamiętam, to chyba powinno się wymieniać co 150 tys i w skrzyni i w moście jednocześnie.
grzesiek2208 - 28-02-2013, 09:47
przylanczam sie do tematu a co ile olej w silniku?? i czy castrol polsyntetyk olej z sredniej polki bedzie dobry?? i jeszcze jedno piszecie o wymianie oleju w skrzyni biegow? czy piszac w skrzyni to macie na mysli super select? te elementy nie współpracują na tym samym oleju tak? dobrze to rozumiem?
plecho1 - 28-02-2013, 11:11
Olej w silniku powinno się wymieniać co 10 tys km lub co rok, co następuje szybciej. Tu macie temat o olejach do GDI http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6554
Castrola osobiście nie polecam, bo miałem z nim 2 razy nie miłe doświadczenia właśnie z półsyntetykiem 10w40. Wciskają go w każdym warsztacie, bo pewnie jest najtańszy w zakupie i mogą najwięcej na nim zarobić.
grzesiek2208 - 28-02-2013, 13:26
Ja wlasnie mam wymieniac OLej w silniku skoro nie polecasz castrola to co powiesz na mobil1?? na stronie mobila polecaja polsyntetyk 10w 40 silnik 1.8GDI niewiem jaki olej wczesniej byl stosowany w aucie.
Natomiast Mobil slyszalem ze ma wlasciwosci czyszczace silnik i moga sie pojawic wycieki tak mialem w fordzie po wymianie oleju na mobil1
Gene - 28-02-2013, 13:42
Czarno na bialym co zaleca fabryka:
mstrucz - 02-03-2013, 22:56
Ja już druga wymiana Mobil 3000 - przejechałem 15 tyś km w dwa lata (auto jest weekendowe) i powiem, że olej był nadal czysty, nie czarny. Do tego tak jak zalałem tak zlałem - żadnego zużycia. To dobry produkt, bo przy wartościach smarnych takich jak pełen syntetyk jest tak naprawdę półsyntetykiem "syntetic technology" czy jakoś tak. Dzisiaj na rynku jest dużo olejów - nawet markowych "udających" full syntetic. Trzeba dokładnie czytać etykiety. Co do skrzyni i skrzynki rozdzielczej to stosuje się ten sam olej (wiskoza w miśku jest taka fajna, że nie wymaga specjalnego). Wymiana co 45 tys km. Ja akurat zastosowałem Repsol - można go kupić w 5l bańce i to w zasadzie jeden z nielicznych dostępnych GL4 o takiej lepkości. Nie wiem jaki olej był poprzednio, al jak zlałem był czarny. Na Repsolu znacznie lżej wchodzą biegi i zniknął problem "pośmiardywania" wiskozy w centralnym dyfrze po bardziej ostrej jeździe. Zresztą Mitsubishi i Repsol to legenda Paryż Dakar .
grzesiek2208 - 03-03-2013, 15:35
sprawdzilem ten olej (Mobil 3000) ale to syntetyk niewiem czy odwaze sie wlac go do pinina bo po 1 niewiem jaki wczesniej byl lany i nie chce namieszac lejac teraz syntetyk. mysle ze zdecyduje sie na jakis polsyntetyk bedzie pewniej i bezpieczniej np castrol Edge. Jesli chodzi o olej do skrzyni biegow to ta banka Repsola 5 litrow mi starczy zeby zalac do skrzyni biegow i do super selecta?
mstrucz - 03-03-2013, 19:23
Tak jak napisałem, pomimo 5W40 i napisu syntetic, to jest półsyntetykiem no może 3/4 syntetykiem. Moje auto przez pierwsze 75 tyś (u pierwszego właściciela) tylko fabrycznie miało syntetyk potem było zalewane Mobilem 15W40 czyli zwykłym mineralem. Ja się zmiany nie bałem. Te silniki są naprawde dokładnie wykonane.
Pojemności skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej sa napisane na stronie każdego producenta oleju. Mi 5 starczyła z naddatkiem.
grzesiek2208 - 03-03-2013, 22:34
Ten repsol kupie na 100% i wymienie w skrzyniach natomiast z mobilem sie zastanowie moze i masz racje
na stronie mobila polecaja Olej (do pinina) Mobil Super 2000 X1 10W-40 zastanowie sie i jak wymienie dam znac
|
|
|