To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] naprawa lakieru

robert78 - 06-03-2013, 20:06
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] naprawa lakieru
witam mam pytanie z maski odrywa mi sie klar i niewiem czy musze malowac cala maske czy da rade moze to naprawic chcialbym bys troszke obcykany zanim oddam do lakiernika moze tylko wystarczy zerwac klar i nalozyc od nowa czekam na odpowiedz
rsmaniek - 06-03-2013, 20:15

Wydaje mi się że lakiernik może i nałożyć sam klar, tylko nie wiem jak to długo będzie się trzymało bo klar powinno się kłaść na jeszcze nie zaschnięty lakier ze względu na właściwości wiążące.
radek8622 - 07-03-2013, 16:12

cześć tak się składa że jestem lakiernikiem.Powiem tak jak odchodzi ci zewnętrzna warstwa to radził bym pomalować cały element.To zależy jak chcesz na trwale żeby nie było lipy.Trzeba było by z polerować klar i bazę delikatnie zmatować,położyć nastepnie warstwę bazy i klar. Możesz zrobić smart repair punktowe ale od razu ci powiem że jeżeli łuszczy się klar w jednym miejscu to uwierz mi że jak zrobi się ciepło to słoneczko zrobi swoje i pójdzie dalej odprysk.Więc lepiej całość odświeżyć.
rsmaniek - 08-03-2013, 11:30

radek8622, jak jesteś lakiernikiem to tak przy okazji się zapytam czy normalne jest to że po malowaniu elementu sprayem z puszki (podkład potem baza i klar) faktura lakieru jest jak skórka pomarańczy(małe kratery)? Czy może to przyczyna tego że źle została naniesiona któraś z warstw? Wiem że po malowaniu lakier powinno się jeszcze polerować, ale pytam tak zwyczajnie profilaktycznie :)
radek8622 - 08-03-2013, 12:19

Powiem tak delikatna morka zawsze się zrobi nawet z pistoletu.Jeżeli jest to bardzo widoczne to źle została położona warstwa.Czasem poprostu jest za słabo wylane dla tego też tak może się zrobić.Zauważyłeś może która warstwa się tak ułożyła?Ważne są także warunki w jakich element był lakierowany czyli temperatura jak i wilgotność powietrza.Jeżeli było chłodno w pomieszczeniu to element malowany powinien być cieplejszy(tzn ciepły nadmuch na ten element wczesniej) Druga spawa czy dobrze rozmieszałeś puchę z lakierem.Różna firma różna gestość lakieru.W tym przypadku jeśli zrobiły ci się te kratery lakier musiał być gęsty.Wiadomo z puszki nie rozrobisz go bardziej dla tego pistoletem jest lepiej nakladać robiąc rzadszy lakier nakładająć cienkie warstwy.Lub pod sam koniec rozpylić czysty rozcieńczalnik na ładne rozlanie się gestszego lakieru.Nawiasem jeszcze puszka ma niskie ciśnienie i dla tego także powłoka lakieru nie rozkłada się tak jak byśmy chcieli.Ogólnie polecam lakierowanie pistoletem.
Xiah - 12-03-2013, 22:57

no topytanie z innej beczki:) jaka może byćcena odświeżenia takiego lakieru na samochodzie, sam kler albl baza + kler, trzeba cały samochód zmatowić czy są może "jakieś sposoby"
radek8622 - 13-03-2013, 17:28

Xiah, Sposób na dobry efekt to ciężka praca i cierpliwość.Nic nie da się ominąć.Trzeba zmatować ,w razie wgnieceń szpachlówka,baza i klar.Cena polakierowania samochodu przez lakiernika ok 3000 tys sama robocizna.Do tego ok 1,5L lakieru cena w granicach 250zł. Niestety trzeba wszystko demontować,maskować,matować i wiele innych czynności.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group