To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Ogólne - grandis 2.4 mivec dobry wybór czy nie?

korba76 - 07-03-2013, 21:16
Temat postu: grandis 2.4 mivec dobry wybór czy nie?
Witam jestem tu nowy ,od 3 tygodni jestem posiadaczem grandisa 2.4 mivec automat z 2006 roku.Chciał bym sie czegoś dowiedziec o tym samochodzie czy to był dobry wybór czy moze też nie ,napewno wiem że dożo pali i nie wiem czy to normalne bo przy pełnym zbiorniku zrobiłem po mieście tylko 350km.Może coś doradzicie lub jakieś wskazówki co do tego modelu pozdrawiam wszystkich.
skull - 10-03-2013, 00:17

Przy dużym spalaniu warto zacząć od sprawdzenia jak pracują sondy lambda.A wybór dobry w końcu to Mitsubishi :wink:
tomekrvf - 10-03-2013, 22:55

Ja bym sprawdził luzy zaworowe. Częśto o nich mechnicy zapominają w tym silniku.
korba76 - 15-03-2013, 13:46

sondy wtryski i katalizator są wporządku zaworów nie słychac zeby klepaly a pali jak palił
magicadm - 15-03-2013, 20:50

korba76,
Mam taki sam i uważam, że lepiej nie mogłeś trafić.
Benzyna + automat to idealna kombinacja w tym aucie :)

Co do spalania...:
-zima
-automat
-radość poznawania nowej fury
-przyblokowane hamulce (dziś mi to mechanik z tyłu robił)
- no i termostat sprawdź :)
Dają wynik: Luuuuuuubi Wahę :D

Co robić, jeżeli wszystko OK to:
NATYCHMIAST GAZOWAĆ.
Ja mam autko, które już zrobiło ok 100 tys km na LPG
Zawory reguluję co 10 tys km, nie widać by coś się złego działo.
Instalację mam własnoręcznie poprawianą po 'gfachowcu od gazu':
-reduktor NIKO do 250K (tłokowy) - wymieniony z ZAVOLI do 150KM
-wtryski - HANA Zielone (wywaliłem jakieś tandetne Valteki)
- nawierty w kolektor 3,5 mm (wymiana z 3mm)

Efekt:
-spalanie 12/ LPG na 100km w jeździe mieszanej (mam automat)
-zero CHECKów i innych nieszczęść

I aspekt ekonomiczny.....w rok przejechałem 20 tys km na LPG - i zaoszczędziłem średnio 7 tys zł - popatrz ile silników można kupić za to - lub głowic czy innych 'straszne drogich' części za tą kasę i dalej tanio śmigać :)


Komputer od LPG to STAG 300 (dość leciwy) . Jego regulacja wymaga trochę wiedzy - nie każdy "fachowiec" wie jak go ustawić by skrzynia nie szarpała na LPG przy zmianie biegów i nie wywalało CHECKa. Byłem swoim niedawno na analizatorze spalin - wyszedł idealnie. Silnik ma nalotu 240 tys km
:)
Super auto i super silnik.

[ Dodano: 15-03-2013, 20:51 ]
korba76 napisał/a:
zaworów nie słychac zeby klepaly

Podparty zawór nie klepie - tylko się wypala :)
Regulacja to 2h roboty max :)

korba76 - 16-03-2013, 21:23

a moze to wina skrzyni biegów bo jak ruszami jade to obroty podchodza do 3 tyś jak odpuszcze lekko gaz to auto jedzie tą samą prędkością a obroty spadają o jakieś 1000
magicadm - 16-03-2013, 23:33

korba76 napisał/a:
jak odpuszcze lekko gaz to auto jedzie tą samą prędkością a obroty spadają o jakieś 1000

No ale tak każdy klasyczny automat działa.... :oops:
Po prostu po ustabilizowaniu prędkości/obciążenia załącza się LOCK-UP
-czyli sprzęgnięcie mechaniczne konwertera

TAK MA BYĆ !!! :)

PS
weź furę i jedź kawałek w trasę, ze stabilną prędkością i bez szaleństw. Zrób kilkadziesiąt km i napisz ile spalił.

korba76 - 17-03-2013, 13:44

ok dzięki w środe będę jechał okolo 70 KM to sprawdze i napisze co z tego wyszło a jutro jade jeszcze na regulacje zaworów może coś pomoże.
patrycjuszek - 17-03-2013, 18:00

Sprawdź jeszcze przepływomierz, może jest zasyfiony i podaje złe parametry.
A świece mają dobrą przerwę?

korba76 - 17-03-2013, 18:32

był podpięty pod komputer i wszystko jest wporządku nawet w skrzyni ale mi sie wydaje ze to coś ze skrzynią tylko niewiem jak to sprawdzic olej ma kolor czerwonawy moze wymienic bo moze niema lepkosci i przesto te obroty sa wyzsze przy ruszaniu o ten 1000 bo niewiem kiedy wymienial ktoś
magicadm - 18-03-2013, 20:02

korba76,
Obejrzyj te filmy i porównaj czy U Ciebie tak pracuje skrzynia biegów
https://www.youtube.com/watch?v=SbaSl5rUVgk
https://www.youtube.com/watch?v=E9VyECPTZO4

Który to Twój samochodów z automatyczną skrzynią? Bo mam wrażenie, że pierwszy i z normalnego zachowania robisz problem.
A może po prostu nakręć i wrzuć swój filmik z jazdy?

PS
I jak spalanie w trasie?

[ Dodano: 18-03-2013, 20:06 ]
korba76 napisał/a:
olej ma kolor czerwonawy moze wymienic bo moze niema lepkosci

Tak wygląda prawidłowo płyn do AT
Absolutnie sam tego nie tykaj - bo z tego co piszesz, to skrzynia jest OK, a i zepsuć ją podczas amatorskiego serwisu bardzo łatwo.

Skoro się czepiasz skrzyni? Jak wygląda jej praca? Załączenie biegów, uślizgi pomiędzy zmianami biegów i dopinanie lockupu

korba76 - 18-03-2013, 21:18

problem polega na tym kiedy jade 100 na godzine idzie 4 bieg ale kiedy przyspiesze do 120 i dalej zrzuca na bieg 3. przy płynnej jezdzie 50 ,60 na godzine mam 2.500 obrotów.A co do spalania dzwoniłem dzis do serwisu w Amsterdamie i powiedzieli ze te auta tak mają są paliwozerne zle jest dobrana skrzynia do auta powinna miec co najmiej 5 biegów i inaczej zestrojona to jest bolączka automata grandisa ,skośno okie sie nie popisali.
tomekrvf - 18-03-2013, 21:44

korba76 napisał/a:
zaworów nie słychac zeby klepaly

Bo w tym silniku luzy się kasują więc nie będzie klepał.

magicadm - 18-03-2013, 22:21

korba76 napisał/a:
ze te auta tak mają są paliwozerne zle jest dobrana skrzynia do auta powinna miec co najmiej 5 biegów i inaczej zestrojona to jest bolączka automata grandisa ,

No coś w tym jest. Czasem lepiej pewne dynamiczne manewry zrobić w TIPTRONICU.
Z dobrej strony 4-ro biegowca: 4-ry biegi to prostsza konstrukcja skrzyni i tym samym trwalsza :)
Odnośnie spalania....
-sprawdź te hamulce
-ciśnienie w kołach (to nie żart, potrafi o kilkanaście procent zawyżyć)
I pomyśl nad DOBRYM LPG - jakby co - wiesz jakie graty sie u mnie sprawdzają.
Jak kupiłem swojego to był dramat z kontrolkami ale z pomocą tomekrvf, zdiagnozowałem przyczynę (ordynarnie niską jakość komponentów i ich niedopasowanie do tego silnika). Po wymianie - wszystko OK. ESP działa, CHECK się nie świeci, a auto pali 12-13l LPG.

PS
Tą samą skrzynię (tylko napęd 4x4) mają Outlandery TURBO (AIRTREKI) i daję radę (z mocniejszym motorkiem)

korba76 - 19-03-2013, 12:01

wcześniej miałem chryslera voyagera z 2.4 motorem 150KM w automacie i nie bylo takich problemów jadąc 140 na godz mialem 2.500 obrotów auto paliło na trasie 8 litrów benzyny na taką wagepo mieście 12 litr.chyba czeba sie będzie zastanowic do powrotó do chryslera bo narazie to stego grandisa nic dobrego nie wychodzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group