To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - 4g37 kontra 4g15 :)

Adel22 - 19-03-2013, 18:04
Temat postu: 4g37 kontra 4g15 :)
Panowie, witam pod dluzszej przerwie, mam szybkie pytanko dotyczace moze nie bezposrednio Lancera ani Colta ;) Wiec tak, moze orientuje sie ktos czy silnik 1,8 montowany w Eclipse 1g i Galancie (3?) to to samo 4g37 ? Planuje zupgreadowac swoje 4g15 a wiec konkretne graty jakie mnie interesuja to:

Przeplywomierz, ECU, Przepustnica, Listwa wtryskowa.

Konkretnie, czy te czesci sa takie same w 4g37 w galancie jak i w Eclipse 1g ?

Pozdrawiam i licze na pomoc !

(przepraszam za brak polskich znakow gdyz jestem za granica)

Maretzky85 - 20-03-2013, 07:44

Takie same były.
Krzyzak - 20-03-2013, 08:11

tylko co chcesz upgrade'ować, skoro oba mają po 90 koni (mowa o 1.5 12v)
Adel22 - 20-03-2013, 18:11

Czesc, dzieki za info. Co do upgrade'u to mam zamiar zrobic swapa:
TB,przeplywomierz,ECU i wtryskow :) + walek i jego kolko (te czesci oczywiscie nie z 4g37). Pozdrawiam.

Krzyzak - 21-03-2013, 07:55

Adel22 napisał/a:
przeplywomierz
jest identyczny
resztę niespecjalnie rozumiem (TB - to przepustnica?)
napisz co dokładnie chcesz zrobić, bo w tej chwili to wygląda dziwnie

Adel22 - 21-03-2013, 19:08

Skoro przeplywka jest identyko to super :) mam nadzieje ze na 100%.
Co do reszty to tak, chce podmienic przepustnice czyli TB, cala listwe wtryskowa z 4g37 (210), i Ecu. Oprocz tych rzeczy planuje wymienic na wyszy walek rozrzadu i jego kolko na regulowane z HKS. :)

Krzyzak - 22-03-2013, 07:53

o - i teraz już lepiej :)
przepływka była inna tylko w silnikach DOHC, bo tam ilość powietrza mierzona była na 2 bajtach a w SOHC na jednym
pisz dalej, chętnie poczytam, może coś pomogę, jeśli tylko będę potrafił

ps. dużo z takiej konfiguracji nie wykręcisz niestety - najlepsza zmiana to byłoby wrzucenie tam silnika 2.0DOHC z eclipse lub Galanta GTI z tych lat
oczywiście dochodzi wiązka, ECU, skrzynia, półosie itd.
przeskalowanie licznika też się niestety szykuje wtedy (DOHC mają do 9k)
no i dobrze byłoby mieć czym hamować taką bestię

Bikers1 - 26-05-2013, 19:48

Witam nowy hm na forum ale stary w życiu:)
podpinam się pod temat bo robię swapa hultaja 1.5 8v na miśka 1.5 12v.
Wszystko jest do zrobienia tylko mam do przeróbki aparat zapłonowy bo u Was ma za dużo kabli czego ja nie mam w hultaju :) (cewka coś czarnego w aparacie czego ja nie mam w hultaju mogę oddać cewkę i to coś czarnego w zamian schematu zapłonu od miśka 1.5 12v czy coś jeszcze trzeba przerobić lub Ktoś wielki coś takiego robił. Zmuszony jakością wykonania silnika w hultaju zamienić na miśka:)Pozdrawiam i Witam forumowiczów:)

Krzyzak - 27-05-2013, 08:16

jedyna różnica to faktycznie aparat zapłonowy jest z innej strony a cewka w niego wbudowana (8v ma na zewnątrz)
musisz niestety pokombinować i tyle
a schematy poszukaj w dziale download

Bikers1 - 27-05-2013, 09:17

No Właśnie zamierzam zrobić porządek z tym aparatem ale nie wiem czy wymiana bebechów z hultaja zda egzamin wywalam graty z miśka wstawiam od hultaja dobrze że chociaż oś aparatu jest identyczna:) jak nie wybuchnie to będzie chodził :)
Krzyzak - 27-05-2013, 12:35

chcesz założyć aparat od 8v do 12v? - nie da rady, zupełnie inna długość i przełożenie
Bikers1 - 29-05-2013, 09:07

Hm tu bym polemizował ale cóż, bardzie zmartwiła mnie ilość kabli jestem właśnie na etapie rozkminki dlaczego w hultaju są 3szt a w miśku 6 szt :) ośka aparatu w środku jest identyczna nawet kółko od optyka jest na ten sam klin dodał by fotki ale zainteresowania zero. Prócz Kolegi oczywiście a dział hultaja umarł :) u Was. Jestem przed wymianą 3ciego silnika 8V właśnie na 12stę od miśka bo te z hultaja nie są na moją nogę albo jakość wykonania jest do bani.

[ Dodano: 29-05-2013, 09:12 ]
Zastanawiam się właśnie nad kupnem takiego tylko nie mogę znaleść czy wymiarowo jest do dopasowania bo jak czytam o problemach tych miśkowych aparatów to sięzastanawiam dlaczego nikt jeszcze się tego nie rozkminił na prostsze rozwiązanie.Aparat pochodzi od Scoupe i ma wejście na cewkę zewnątrz i trzy przewody jak u mnie.Ale wydać kasę na pomiary to mi się trochę nie uśmiecha:)

Krzyzak - 29-05-2013, 09:56

8v ma cewkę z tranzystorem na zewnątrz - więc odpada jej zasilanie
przy 6 przewodach masz zasilanie (plus i minus), czujnika wału, czujnik wałka i sterowanie tranzystorem wyzwalającym iskrę

[ Dodano: 29-05-2013, 10:01 ]
Bikers1 napisał/a:
Hm tu bym polemizował
a tak jeszcze w tej kwestii:
tu masz od 8v (nie patrz na opis i pojemność, ale tak wygląda):
http://allegro.pl/hyundai...3276031038.html

a tu od 12:
http://allegro.pl/aparat-...3243050406.html

Bikers1 - 29-05-2013, 10:10

Krzyzak :) Chyba się nie rozumiemy :) ja posiadam obydwa aparaty do hultaja nawet 3szt ale ja potrzebuję zaadoptować aparat od miśka do hultaja i w hultaju brakuje mi przewodów to waszego aparatu i chcę zostawić w hultaju cewkę ale widzę że za bardzo to się nie uda, raczej zwalę głowicę i założę od hultaja bo u mnie problem jest w jakości tłoków i cylindrów. Raz rozwaliło tłok raz sworzeń tłoka grał marsza żałobnego że nie można było wyrobić no i ostatnio mnie poniosło i wypaliło dziurkę:) w tłoku jak znajdę chwilę to wrzucę zdjęcia dla potomnych.
A tu aparat od scoupe hultaja oczywiście :
http://allegro.pl/aparat-...3172000087.html

Krzyzak - 29-05-2013, 11:13

Bikers1 napisał/a:
tu aparat od scoupe hultaja
wygląda jakby miał tylko czujnik wałka w sobie a reszta (czujnik wału i moduł zapłonowy) są na zewnątrz (jak w Mitsu 8v) - nawet ma 5 wejść WN - jedno z cewki zewnętrznej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group