ASX Techniczne - obroty silnika na biegu jałowym
fantazjusz - 21-03-2013, 14:20 Temat postu: obroty silnika na biegu jałowym Witam wszystkich. Chciałbym zapytać, jakie macie obroty na luzie? Zarówno przy zimnym, jak i ciepłym silniku? Mam wrażenie, że są podejrzanie wysokie. Na przykład teraz, gdy chwyci lekki mróz, na zimnym silniku oscylują w granicy 1000-1100, jak się trochę ogrzeje, to na światłach 700-800 (też chyba sporo!).
sh - 21-03-2013, 15:11
Powiedzialbym ze standardowo. U mnie na zimnym jest rowniez 1-1.1k, a na cieplym 600-700
Na poczatku po kupnie mailem akcje serwisowo, bo obroty na zimym byly 1.3-1.5k, wtedy mozna mowic o tym ze cos jest nie tak
DJ Fazi - 22-03-2013, 20:18
ASX tak samo jak Outlander ma elektryczne grzałki do podgrzewania powietrza nawiewanego do kabiny gdy silnik się jeszcze nie rozgrzał. Zwiększone obroty kompensują prąd pobierany z alternatora na to podgrzewanie. Gdy silnik się rozgrzeje to wtedy grzałki się wyłączają i po zatrzymaniu się obroty spadną.
Pozdrawiam
P.S: Więcej na ten temat w dziale Outlandera
Krzych1 - 07-05-2013, 11:35
Witam.
Zauważyłem coś takiego: silnik rozgrzany, postój na światłach,sprzęgło nie wciśnięte, obroty około 600 i na 5 s. obroty skaczą do około 900 po czym spadają do 600.DPF wypalony kilkadziesiąt km. wcześniej.
Zauważyliście coś takiego?
krzychu - 07-05-2013, 12:03
klimatyzacja włączona czy wyłączona?
Krzych1 - 07-05-2013, 12:15
Klimatyzacja włączona. Czyżby to efekt załączenia sprężarki klimy?
krzychu - 07-05-2013, 12:24
Zapewne.
wlodeks - 07-05-2013, 13:33
Raczej nie ma to związku z klimatyzacją i jest związane z "patentami ekologiczno-ekonomicznymi". Gdy silnik osiąga właściwą temperaturę pracy to niezależnie czy jest to zima czy lato, gdy znajduje się "na luzie" i nie jest wciśnięte sprzęgło obroty spadają do około 600. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i obroty skaczą do 800-900, ponowne puszczenie sprzęgła i po chwili zejście obrotów do 600. Oczywiście opisana sytuacja ma miejsce wtedy gdy nic nie dociąża dodatkowo i nadmiernie silnika (latem klima w pierwszych minutach po uruchomieniu silnika i gdy w kabinie jest 60 stopni , czy też zimą przy włączonym ogrzewaniu foteli, ogrzewaniu szyby etc.). Oczywiście to co piszę dotyczy diesla 1,8 jak to wygląda "w benzynie" nie wypowiadam się
Lucas123w - 07-05-2013, 14:33
Klima włącza i wyłącza się co jakiś czas nie działa non-stop i dlatego te wahania obrotów. Sprawdzić można to bardzo prosto, wrzucić luz wyjść z auta i posłuchać tykania sprężarki klimy.
Był nawet kiedyś taki temat o klimatyzacji w nowych autach.
wlodeks - 07-05-2013, 14:45
Proponuję zrobić prosty test. Po nagrzaniu silnika wyłącz klimę i zobaczysz, że obroty zmieniają się tak jak napisałem powyżej, wtedy nie będzie juz dyskusji, że to klimatyzacja.
Trik - 08-05-2013, 00:02
Jeśli to ten sam typ klimy co w lancerze, to obstawiam klimę. Nawet nie trzeba wysiadać z auta wystarczy ją wyłączyć przyciskiem. Czy przy okazji skoków obrotów, dochodzą do Ciebie jakieś inne dźwięki (cyknięcie i zbliżone do dźwięku pracy wentylatora wirowanie) z okolicy schowka przed pasażerem? No i czy jest to cykliczne np. ok 5-10s podwyższone obroty i spadek na niższe obroty na ok 15-30s?
Krzych1 - 08-05-2013, 07:50
Po obserwacji podwyższania obrotów dochodzę do wniosku, że przyczyną jest włączanie sprężarki klimy a równolegle głosniejsza praca wentylatora.
Trik napisał/a: | No i czy jest to cykliczne np. ok 5-10s podwyższone obroty i spadek na niższe obroty na ok 15-30s? |
Wyższe obroty trwają około 5-7 s. natomiast praca na niższych obrotach trwa dłużej niż 15-30 s. ale to już pewnie zależy od temperatury zewnętrznej i nastawionej temperatury w aucie.
|
|
|