To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - obroty silnika na biegu jałowym

fantazjusz - 21-03-2013, 14:20
Temat postu: obroty silnika na biegu jałowym
Witam wszystkich. Chciałbym zapytać, jakie macie obroty na luzie? Zarówno przy zimnym, jak i ciepłym silniku? Mam wrażenie, że są podejrzanie wysokie. Na przykład teraz, gdy chwyci lekki mróz, na zimnym silniku oscylują w granicy 1000-1100, jak się trochę ogrzeje, to na światłach 700-800 (też chyba sporo!).
sh - 21-03-2013, 15:11

Powiedzialbym ze standardowo. U mnie na zimnym jest rowniez 1-1.1k, a na cieplym 600-700 :)

Na poczatku po kupnie mailem akcje serwisowo, bo obroty na zimym byly 1.3-1.5k, wtedy mozna mowic o tym ze cos jest nie tak :)

DJ Fazi - 22-03-2013, 20:18

ASX tak samo jak Outlander ma elektryczne grzałki do podgrzewania powietrza nawiewanego do kabiny gdy silnik się jeszcze nie rozgrzał. Zwiększone obroty kompensują prąd pobierany z alternatora na to podgrzewanie. Gdy silnik się rozgrzeje to wtedy grzałki się wyłączają i po zatrzymaniu się obroty spadną.

Pozdrawiam

P.S: Więcej na ten temat w dziale Outlandera

Krzych1 - 07-05-2013, 11:35

Witam.
Zauważyłem coś takiego: silnik rozgrzany, postój na światłach,sprzęgło nie wciśnięte, obroty około 600 i na 5 s. obroty skaczą do około 900 po czym spadają do 600.DPF wypalony kilkadziesiąt km. wcześniej.
Zauważyliście coś takiego?

krzychu - 07-05-2013, 12:03

klimatyzacja włączona czy wyłączona?
Krzych1 - 07-05-2013, 12:15

Klimatyzacja włączona. Czyżby to efekt załączenia sprężarki klimy?
krzychu - 07-05-2013, 12:24

Zapewne.
wlodeks - 07-05-2013, 13:33

Raczej nie ma to związku z klimatyzacją i jest związane z "patentami ekologiczno-ekonomicznymi". Gdy silnik osiąga właściwą temperaturę pracy to niezależnie czy jest to zima czy lato, gdy znajduje się "na luzie" i nie jest wciśnięte sprzęgło obroty spadają do około 600. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i obroty skaczą do 800-900, ponowne puszczenie sprzęgła i po chwili zejście obrotów do 600. Oczywiście opisana sytuacja ma miejsce wtedy gdy nic nie dociąża dodatkowo i nadmiernie silnika (latem klima w pierwszych minutach po uruchomieniu silnika i gdy w kabinie jest 60 stopni :) , czy też zimą przy włączonym ogrzewaniu foteli, ogrzewaniu szyby etc.). Oczywiście to co piszę dotyczy diesla 1,8 jak to wygląda "w benzynie" nie wypowiadam się
Lucas123w - 07-05-2013, 14:33

Klima włącza i wyłącza się co jakiś czas nie działa non-stop i dlatego te wahania obrotów. Sprawdzić można to bardzo prosto, wrzucić luz wyjść z auta i posłuchać tykania sprężarki klimy.
Był nawet kiedyś taki temat o klimatyzacji w nowych autach.

wlodeks - 07-05-2013, 14:45

Proponuję zrobić prosty test. Po nagrzaniu silnika wyłącz klimę i zobaczysz, że obroty zmieniają się tak jak napisałem powyżej, wtedy nie będzie juz dyskusji, że to klimatyzacja.
Trik - 08-05-2013, 00:02

Jeśli to ten sam typ klimy co w lancerze, to obstawiam klimę. Nawet nie trzeba wysiadać z auta wystarczy ją wyłączyć przyciskiem. Czy przy okazji skoków obrotów, dochodzą do Ciebie jakieś inne dźwięki (cyknięcie i zbliżone do dźwięku pracy wentylatora wirowanie) z okolicy schowka przed pasażerem? No i czy jest to cykliczne np. ok 5-10s podwyższone obroty i spadek na niższe obroty na ok 15-30s?
Krzych1 - 08-05-2013, 07:50

Po obserwacji podwyższania obrotów dochodzę do wniosku, że przyczyną jest włączanie sprężarki klimy a równolegle głosniejsza praca wentylatora.
Trik napisał/a:
No i czy jest to cykliczne np. ok 5-10s podwyższone obroty i spadek na niższe obroty na ok 15-30s?

Wyższe obroty trwają około 5-7 s. natomiast praca na niższych obrotach trwa dłużej niż 15-30 s. ale to już pewnie zależy od temperatury zewnętrznej i nastawionej temperatury w aucie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group