Pajero II - ustawienie,korekta zaplonu w 2.5
satyricon - 19-04-2013, 12:57 Temat postu: ustawienie,korekta zaplonu w 2.5 Witam wszystkich uzytkownikow pajero.Mam problem,wymieniony byl slawny simering na walku pompy wtryskowej.Misiek chodzi o wiele lepiej,ma moc,przyspiesza,spadlo spalanie ale ciexko go odpalic.Teraz jak zimny czy cieply trzeba go dluzej pokrecic ok.5 sekund.Przed wyjeciem pompy jak sie roxgrzal lub odpowietrzyl palil na dotyk.Pompa sterowana elektronicznie,samochod pajero2 classic z2002r. 115km zwykly klekot.Dzieki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
zbyszekm2 - 19-04-2013, 13:22
Na pewno pompa jest dobrze ustawiona? Jeśli tak, to podłącz ją do pański 5 l z ON i tak sprawdź. W ten sposób wyeliminujesz nieszczelność w układzie paliwa.
Heilsberg - 19-04-2013, 13:45
Sławny simering pompy to jest w 2,8.
satyricon - 19-04-2013, 15:23
Dzieki za odpowiedzi.Heilsberg w takim razie powoli ten simering z 2.5 dogania wiekszego brata.Zbyszku myslalem o tej bance i jutro tak zrobie,mam nadzieje ze bedzie ok bo inaczej ta pompa juz chyba konczy zywot.Odnosnie simeringu to byl juz twardy i jego wymiana poprawila parametry jazdy.Mechanik mowil ze tak pewnie bedzie palil,bo w jego starym nissanie tak zostalo po wymianie pompy.Czy ta pompe rrzeba jakos ustawiac komputerem czy tylko na znaki?
lukas 78 - 19-04-2013, 16:55
Masz źle ustawiony początkowy kąt wtrysku stąd problem z odpalaniem. Przestaw pompę delikatnie w lewo lub w prawo i zobacz co będzie. Jak masz czujnik zegarowy to na czujnik ,przynajmniej tak to działa w starszych 4d56.
satyricon - 19-04-2013, 17:44
Dzieki Lukasz78,bralem to pod uwage,tym bardziej ze wczesniej mimo zapowietrzania na cieplym nawet godzine po zgaszeniu palil jak marzenie.Najpierw podepne banke,jak nie pomoze to podjade do pompiarza moze on cos zrobi.Ja w temacie ruszania pompy jestem zielony.Dam jutro znac jakie efekty.Moze pomoc odpiecie klemy?
lukas 78 - 19-04-2013, 20:18
nie pomoże nic
pompę przesuwasz po poluzowaniu śrub względem bloku , ściągasz górną obudowę rozrządu , luzujesz śruby i jak masz czujnik zegarowy to ustawiasz na niego a jak nie experymentujesz przesuwasz pompę lewa prawa za każdym razem odpalając po zmianie położenia aż trafisz
rico.1 - 19-04-2013, 21:28
Jeśli długo musisz kręcić rozruch to przyspieszenie zapłonu nie wiele może dać.
Przy zdrowym układzie można nawet przy mocno opóźnioym zapłonie odpalać od strzała, tyle że podczas pracy zapłon będzie często wypadał.
Tu problem siedzi raczej w ciśnieniu wewnętrznym pompy i sekcji wtryskowej, w tym też i powietrze w paliwie.
Jak chcesz sprawdzić to zaznacz obecne ustawienie pompy, a potem daj jakieś 3mm do przodu, czyli góra pompy w stronę głowicy - ale moim zdaniem niewiele to pomoże.
Lepiej najpierw bańka i przezroczyste wężyki na zasilanie i powrót, no i obserwacja.
Nie powinno być powietrza, a poza tym układ powinien dość dynamicznie krążyć.
satyricon - 22-04-2013, 19:22
Witam wszystkich zainteresowanych tematem,nie pisalem bo opieka nad dzieckiem zajmuje duzo czasu.Dzis podpiolem banke pod pompe i co widze,ze paliwo cofa sie przez pompe powrotem do tylu czyli przez pompe.Tak jakby albo zaworek sprezynka kulka na powrocie nie trzymal,albo pompa nieszczelna.Co o tym sadzicie?
[ Dodano: 29-04-2013, 09:34 ]
Witam,problem jest dalej.Wymiana simeringu pomogla ale jest jeszcze jakas dziurka,bo jak podpompuje pomka to slychac jak syczy powietrze,znajac moje szczescie pewnie z pomy.Szkoda ze u mechanika nie podpieli jej pod przewody z paliwem to pewnie udaloby sie zlokalizowac dziure.Albo ja ją,albo ona mnie.
[ Dodano: 10-07-2013, 23:39 ]
Witam ,długo nie pisałem ale ciężko znaleźć dobrego pompiarza .Znalazłem po poleceniu na garazowej 4 w Wawie .Chciałem podpiac pod komputer ,ale powiedzieli mi że ,jeśli pomógł nowy oring ,to trzeba na nowo uszczelnic całą pompę.Pompą Zexel.koszt ok.600pln.Jak ktoś będzie miał podobne problemy,a mieszka w okolicy to niech tam dzwoni,w necie jest adres i telefon.Dziękuje chłopakom z forum za zainteresowanie ,Rico miał rację.Ją poczekam z wymianą do jesieni bo w sierpniu urlop w Chorwacji,tanio nie jest.Napisze jak będzie po wymianie uszczelek.Pozdrawiam.
tuptus9997 - 27-10-2014, 22:36
Witam
Czy możecie mnie nakierować jak przestawić kąt wtrysku pompy wtryskowej. Poluzowałem dwie śruby przy pompie, odkręciłem przewody wysokiego ciśnienia, ale ona ani drgnie. Poniżej link z zdjęciem mojej pompy śruby które poluzowałem.
http://www.fotosik.pl/pok...277a94ed19.html
techsm - 28-10-2014, 01:10
Kolego, masz elektroniczną pompę wtryskową. Tam się nic nie przestawia. Procedura ustawienia pompy dotyczy wersji na linkę.
Heilsberg - 28-10-2014, 11:11
Jest jeszcze jedna śruba zupełnie pod pompą u dołu, niewidoczna z góry. Jak jej nie poluzujesz to nic nie zrobisz. Elektronicznie sterowaną pompę w 4D56 też się przestawia, co zresztą sam robiłem i efekt jest.
techsm - 28-10-2014, 13:45
Cytat: | Elektronicznie sterowaną pompę w 4D56 też się przestawia, co zresztą sam robiłem i efekt jest. |
W jakim samochodzie ? Nie znalazłem takiej informacji w manualu do Pajero III 2,5
n_bart - 28-10-2014, 21:02
techsm napisał/a: | Cytat: | Elektronicznie sterowaną pompę w 4D56 też się przestawia, co zresztą sam robiłem i efekt jest. |
W jakim samochodzie ? Nie znalazłem takiej informacji w manualu do Pajero III 2,5 |
Kolego może dlatego nie znalazłeś bo mowa tu o pII classic a nie o pIII.
Pozdrawiam.
techsm - 29-10-2014, 11:13
Możliwe. Byłem pewien, iż tam jest ten sam silnik i ta sama pompa, 115 KM
|
|
|