Pajero III - Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem
art5525 - 25-04-2013, 05:17 Temat postu: Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem Witam
Wczoraj zauważyłem dziwny problem. Przy położeniu skrzyni w trybie neutralnym, mogę kręcić silnikiem obroty do czerwonego pola. Podczas jazdy, dynamiczne przyspieszanie jest do ok. 80 km/h. Powyżej zaczyna się już problem. Silnik nie chce kręcić powyżej 3000 obr/min, brak jest przyspieszania, po wciśnięciu do końca pedału gazu, skrzynia nie redukuje biegu. Czuję że przycisk pod pedałem gazu jest zaatakowany, jak dłużej trzymałem pedał w podłodze, to zapaliła mi się na chwilę kontrolka ESP. Musiałem zmieniać biegi ręcznie, dopiero wówczas samochód przyspieszał dalej. Gdy skrzynia była w trybie automatycznym, to przyspieszanie kończyło się na 120 km/h. Co to może być? Byłem w ASO, ale termin na który mnie umówili to połowa maja. Mechanik twierdził że to coś z silnikiem, nie wykonał jazdy i może dlatego mnie nie zrozumiał. Wg mnie problem leży w skrzyni. Dodam że przebieg, to 113 000 km, samochód jest serwisowany, olej w skrzyni był wymieniany w zeszłym roku. Nie było żadnych problemów.
Szyszkowa - 25-04-2013, 08:18 Temat postu: Re: Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem
art5525 napisał/a: | olej w skrzyni był wymieniany w zeszłym roku |
Pytanie może głupie, ale trzeba je zadać - poziom oleju jest OK ? Sprawdzałeś ?
art5525 - 25-04-2013, 08:40
w skrzyni czy silniku? O który poziom chodzi?
zbyszekm2 - 25-04-2013, 09:26
Olej w skrzyni biegów.
art5525 - 25-04-2013, 09:35
Przyznam że nie sprawdzałem, zmiana biegów w trybie ręcznym idzie bez problemu. Jedynie jazda w trybie automatycznym powyżej 120 km/h jest dość kłopotliwa
[ Dodano: 26-04-2013, 04:45 ]
Sprawdziłem olej na pracującym silniku, nie rozgrzanym. Przejechałem jakieś 800 m. Poziom jest ok. Tylko zauważyłem w oleju dość dużo pęcherzy powietrza. Nie wiem, może tak ma być.
jawaldek - 26-04-2013, 08:46
art5525 napisał/a: |
Sprawdziłem olej na pracującym silniku, nie rozgrzanym. | albo na zimnym silniku albo na pełnym zakresie temperaturowym silnika. art5525 napisał/a: | Tylko zauważyłem w oleju dość dużo pęcherzy powietrza | na bagnecie to zauważyłeś ?? Jeszcze tylko kolor oleju->> powinien być w kolorze czerwonym +/- Na bagnecie są dwa oznaczenia silnik zimny i silnik gorący->> to na jakim poziomie miałeś olej ??
art5525 - 26-04-2013, 08:48
Na zimnym silniku miałem poziom ponad hot, a po przejechaniu 800m poziom był poniżej hot. Tak 2/3 odległości pomiędzy coold a hot. Kolor był nie czerwony, taki ciemny, jakby brunatny. Tak, pęcherzyki powietrza były na bagnecie
jawaldek - 26-04-2013, 09:26
A może sterownik się zawiesił ??? Zdejmij klemy z akumulatora, obie, odczekaj parę minut, podłącz klemy->> może akurat to jest to ??? Najłatwiej było by podpiąć od znajomego taki sterownik na próbę.
art5525 - 26-04-2013, 10:03
Mi też się wydaje, że to wina sterownika. Zdejmę wieczorem z obu akumulatorów i zobaczymy co się stanie.
tompol34 - 26-04-2013, 22:10
może masz zapowietrzony konwerter skrzyni automatycznej?
art5525 - 29-04-2013, 05:07
Kolego, co to i czy sam mogę coś zrobić aby bardziej nie spieprzyć?
jawaldek - 29-04-2013, 08:20
tompol34 napisał/a: | może masz zapowietrzony konwerter skrzyni automatycznej? | ->> to raczej przy zmianie oleju lub gdy jego zabraknie i dolewamy->> ale musiało by dużo zabraknąć.
zbyszekm2 - 29-04-2013, 08:33
Mielismy kiedys przypadek, ze rurki byly przegnite i do oleju dostawala sie woda, objaw byl podobny. Ale najlepiej trzeba podlaczyc kompai sprawdzic bledy.
|
|
|