To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem

art5525 - 25-04-2013, 05:17
Temat postu: Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem
Witam
Wczoraj zauważyłem dziwny problem. Przy położeniu skrzyni w trybie neutralnym, mogę kręcić silnikiem obroty do czerwonego pola. Podczas jazdy, dynamiczne przyspieszanie jest do ok. 80 km/h. Powyżej zaczyna się już problem. Silnik nie chce kręcić powyżej 3000 obr/min, brak jest przyspieszania, po wciśnięciu do końca pedału gazu, skrzynia nie redukuje biegu. Czuję że przycisk pod pedałem gazu jest zaatakowany, jak dłużej trzymałem pedał w podłodze, to zapaliła mi się na chwilę kontrolka ESP. Musiałem zmieniać biegi ręcznie, dopiero wówczas samochód przyspieszał dalej. Gdy skrzynia była w trybie automatycznym, to przyspieszanie kończyło się na 120 km/h. Co to może być? Byłem w ASO, ale termin na który mnie umówili to połowa maja. Mechanik twierdził że to coś z silnikiem, nie wykonał jazdy i może dlatego mnie nie zrozumiał. Wg mnie problem leży w skrzyni. Dodam że przebieg, to 113 000 km, samochód jest serwisowany, olej w skrzyni był wymieniany w zeszłym roku. Nie było żadnych problemów.

Szyszkowa - 25-04-2013, 08:18
Temat postu: Re: Problem z skrzynią automatyczną lub silnikiem
art5525 napisał/a:
olej w skrzyni był wymieniany w zeszłym roku


Pytanie może głupie, ale trzeba je zadać :) - poziom oleju jest OK ? Sprawdzałeś ?

art5525 - 25-04-2013, 08:40

w skrzyni czy silniku? O który poziom chodzi?
zbyszekm2 - 25-04-2013, 09:26

Olej w skrzyni biegów.
art5525 - 25-04-2013, 09:35

Przyznam że nie sprawdzałem, zmiana biegów w trybie ręcznym idzie bez problemu. Jedynie jazda w trybie automatycznym powyżej 120 km/h jest dość kłopotliwa

[ Dodano: 26-04-2013, 04:45 ]
Sprawdziłem olej na pracującym silniku, nie rozgrzanym. Przejechałem jakieś 800 m. Poziom jest ok. Tylko zauważyłem w oleju dość dużo pęcherzy powietrza. Nie wiem, może tak ma być.

jawaldek - 26-04-2013, 08:46

art5525 napisał/a:

Sprawdziłem olej na pracującym silniku, nie rozgrzanym.
albo na zimnym silniku albo na pełnym zakresie temperaturowym silnika.
art5525 napisał/a:
Tylko zauważyłem w oleju dość dużo pęcherzy powietrza
na bagnecie to zauważyłeś ?? Jeszcze tylko kolor oleju->> powinien być w kolorze czerwonym +/- Na bagnecie są dwa oznaczenia silnik zimny i silnik gorący->> to na jakim poziomie miałeś olej ??
art5525 - 26-04-2013, 08:48

Na zimnym silniku miałem poziom ponad hot, a po przejechaniu 800m poziom był poniżej hot. Tak 2/3 odległości pomiędzy coold a hot. Kolor był nie czerwony, taki ciemny, jakby brunatny. Tak, pęcherzyki powietrza były na bagnecie
jawaldek - 26-04-2013, 09:26

A może sterownik się zawiesił ??? Zdejmij klemy z akumulatora, obie, odczekaj parę minut, podłącz klemy->> może akurat to jest to ??? Najłatwiej było by podpiąć od znajomego taki sterownik na próbę.
art5525 - 26-04-2013, 10:03

Mi też się wydaje, że to wina sterownika. Zdejmę wieczorem z obu akumulatorów i zobaczymy co się stanie.
tompol34 - 26-04-2013, 22:10

może masz zapowietrzony konwerter skrzyni automatycznej?
art5525 - 29-04-2013, 05:07

Kolego, co to i czy sam mogę coś zrobić aby bardziej nie spieprzyć?
jawaldek - 29-04-2013, 08:20

tompol34 napisał/a:
może masz zapowietrzony konwerter skrzyni automatycznej?
->> to raczej przy zmianie oleju lub gdy jego zabraknie i dolewamy->> ale musiało by dużo zabraknąć.
zbyszekm2 - 29-04-2013, 08:33

Mielismy kiedys przypadek, ze rurki byly przegnite i do oleju dostawala sie woda, objaw byl podobny. Ale najlepiej trzeba podlaczyc kompai sprawdzic bledy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group