To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Spalony układ

serKlakier - 26-04-2013, 13:09
Temat postu: [C62A 1.5] Spalony układ
Witam koledzy, spalił mi się układ który jest zamontowany pod kierownicą. Na obudowie jego pisze ADS.3, nie wiem co to jest ale komputer bez niego nie działa. (Przepalił się też bezpiecznik od ECU (ten główny).
Wiecie co to jest, gdzie można dostać i co mogło go spalić?

Zjęcia tego czegoś:

ADS.3

Krzyzak - 26-04-2013, 13:33

nie wygląda na nic fabrycznego
pewnie jakieś dodatkowe zabezpieczenie - odcięcie zapłonu, więc szukałbym gdzie odcinał napięcie do pompy paliwa i naprawił by było po staremu

jazy1 - 26-04-2013, 14:18

7414 to prosty inverter, ten drugi 7402 to bramka NOR więc rzeczywiście wygląda to na odcięcie zapłonu lub tego typu blokadę . Sprawdz po kablach tych z konektorami gdzie to idzie i co blokuje lub rozłącza.
serKlakier - 26-04-2013, 20:25

Dzięki za podpowiedzi, będę szukał.

[ Dodano: 29-04-2013, 17:06 ]
Usunąłem instalacje zabezpieczającą ale dalej pali mi bezpiecznik 20A od ECI.
Co zabezpiecza ten bezpiecznik, gdzie szukać problemu (zwarcia).
Auto teraz odpala ale po 5s przepala sie bezpiecznik i gaśnie silnik.

Lagi - 29-04-2013, 20:32

Koledzy piszę z konta żony.

Po odłączałem prawie wszystkie wtyczki od osprzętu silnika (została chyba jedynie podłączona dolna mała wtyczka pod aparatem zapłonowym i wtryskiwacze) odpiąłem komputer i został tylko podłączony przekaźnik za radiem ( po rozebraniu są tam 2 cewki z których jedna się załącza po włączeniu zapłony ). Komputer wygląda ok, nie widać wewnątrz żadnych uszkodzeń (kondki ok). Auto od pewnego czasu jeździ tylko na gazie. Pompa paliwa odpięta pod tylną kanapą.
Jak wszystko było podpięte ( po wywaleniu zabezpieczenia antykradzieżowego ) auto odpaliło i chodziło przez chwilę, ale po zgaszeniu już nie odpaliło (przepalił się bezpiecznik od ECI 20A). Następne próby kończą się podczas odpalania przepaleniem tego bezpiecznkia.
W ramach oszczędności zastąpiłem ten bezpiecznik również 20A ale tym płaski (na przejściówce).

Po odpięciu przekaźnika z za radia i kręceniu rozrusznikiem bezpiecznik się nie pali. Jak tylko podepnę etyczkę do niego po chwilce kręcenia idzie z dymem.

POMOCY :(

Krzyzak - 30-04-2013, 08:27

a to sory - aut z LPG się nie podejmuję diagnozować - nigdy nie wiadomo, co tam z kablami zrobił instalator


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group