To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - walka z rdzą , wycinanie spawanie szpachlowanie lakierowanie

slavo_p - 03-05-2013, 11:50
Temat postu: walka z rdzą , wycinanie spawanie szpachlowanie lakierowanie
witam Panowie po zimie ruda zaatakowała na maxa , postanowiłem galanta podleczyć , głównie rdza zjadła to co kiedys ktos zle naprawił tj kawałek progu z tyły oraz dół błotnika z przodu az do progu . wszystko co rude wyciołem i wspawałem ze zdrowej blachy ,co nieco szpachli i podkład .Wszystko ładnie równo jak fabrycznie :) tylko kwestia polakierowania . Mam pistolet i kompresor i zapał ogromny :) lecz nigdy auta nie malowałem :) mam wątpliwosci co do połączenia nowego lakieru ze starym ;> jak to zrobic by nie malowac całego elementu ?;> czy moze cały błotnik polakierowac ?
milo - 03-05-2013, 13:12

slavo_p napisał/a:
Mam pistolet i kompresor i zapał ogromny

Dobry pistolet niskocisnieniowy HVLP mniejsze zapylenie i lepszy efekt
slavo_p napisał/a:
mam wątpliwosci co do połączenia nowego lakieru ze starym ;> jak to zrobic by nie malowac całego elementu ?;> czy moze cały błotnik polakierowac ?

Jest metoda cieniowania http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=936

marycjusz - 06-05-2013, 00:15

Ja ostatnio malowałem błotniki - dwa dni roboty ale opłaca się :)

- zdejmuj błotnik
- szlifierka oscylacyjna i matowisz stary lakier - ja kupowałem nowe błotniki - tzn używki oczywiście ale trafiłem bez rdzy wiec u mnie nie było szpachlowania :)
- jak zmatowisz dobrze stary lakier kładziesz dobry podkład z utwardzaczem
- po wyschnięciu podkładu lecisz drobniutkim papierem wodnym cały element, aż tak zmatowisz podkład, że jak przelecisz ręką będzie jak pupcia niemowlaka :)
- potem lecisz kolorem , 2-3 warstwy (pierwsza warstwa "kontaktowa" - nie lej od razu dużo lakieru bo zrobisz zacieki)
- po jakiś 15-20 minutach nakładasz bezbarwny i finito

To wszystko co powyżej napisałem to spory skrót bo naprawdę żeby to dobrze zrobić trzeba się trochę skupić :)
Aha - najważniejsza sprawa : musisz mieć komorę do malowania - cokolwiek by to miało być musi być bez kurzu, pyłu itd - jakikolwiek mały kurz w powietrzu i robią się wtrącenia na lakierze :)
Proponuję na początek pobawić się w pomalowanie jakiegoś niepotrzebnego elementu z samochodu :)
Jak nie zrobisz ani jednego zacieku będziesz mistrzem :)

Powodzenia :)

slavo_p - 07-05-2013, 22:34

kolego a jakie cisnienie na spręzarce ustawic ? mam pistolet z dyszą 1,4 oraz wszystkie mozliwe w nim regulacje :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group